Gerkee
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 19, 2015 14:26

Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

vr sep 04, 2015 13:45

Beste Alfisten,

Laat ik mij ook maar eens voorstellen op dit topic, sinds een twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Alfa Romeo GT 3.2 V6 van het bouwjaar 2008 en met nog geen 70.000 km op de klok! Een genot om in te rijden en de grootste vriend zal het tankstation worden, maar dat hebben we er allemaal voor over. De complete onderhoudshistorie is bekend en het is een GT geleverd door Kroymans destijds :D !

Ik heb hem bij Zeeuw te Zwijndrecht gekocht en zij hebben er nog een aantal dingen aan gedaan voordat ik hem in bezit kreeg. Zo hebben zij de distributieriem + waterpomp, logo voor, knipperlichtjes vervangen. Zij hebben ook de remklauwen weer een mooie rode laklaag gegeven. Na nog geen week de auto te hebben, zag ik dat er een grote plas olie onder de auto. Natuurlijk even ruiken en de geur kwam mij bekend voor, de welbekende stinkende bakolie geur. Ik heb dus gebeld met Zeeuw en aangezien ik in het mooie Friesland woon en zij in Zwijndrecht zitten, heb ik de auto met wederzijdse goedkeuring naar Jelle Talsma te Drachten gebracht (super goede zaak) :) . Hier kwamen zij tot de conclusie dat de aandrijfas uit de bak was geschoten, dit kwam omdat de naafmoer o.i.d. los zat en de aandrijfas hierdoor kon bewegen. Nadat zij dit alles weer vast hadden gezet en de bakolie hadden bijgevuld was het weer klaar.

Genoeg geluld dacht ik zo, eerst maar eens laten zien hoe het beest eruit ziet:

Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik de auto volledig gedetailed en in de Gyeon MOHS coating gezet (glasharde coating die meer dan een jaar lang een goede bescherming geeft). Foto's na de detailbeurt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Tijdens het detailen:
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk een foto van mijn vorige auto, een MiTo 1.4 TB Distinctive met de nodige aanpassingen (Raggazon van voor naar achter, Squadra gechipt en Novitec verlaagd).
Afbeelding

Groeten,
Gerke Boomsma

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

vr sep 11, 2015 22:04

Nog niemand die gereageerd heeft? Hartelijk welkom! Volgens mij is je GT er een uit de Kroymans geleverde serie [edit: dat schreef je zelf al :oops: ], ikzelf heb de 96-XT-TF, zie deze 2 lijsten via deze handige site:
http://nrplaat.nl/search?q=8*xttf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nrplaat.nl/search?q=9*xttf" onclick="window.open(this.href);return false;
(waarbij opvalt dat de #97 geen APK heeft)
Opmerkelijk dat de Kroymans nummerplaat houder vaak gedemonteerd werd, dit was het geval bij de #96 van mij, en ook bij de #97, want die van #97 heb ik nu er op :)
Afbeelding
Veel geluk met de GT, geluk is af en toe nodig. Die van mij is dus ook uit 2008, 2 vorige eigenaren die er zeer goed voor gezorgd hadden. Smetteloos interieur, nagenoeg smetteloos van buiten, stond gestald in een afgesloten ondergrondse parkeerplek onder een doek, 85500 km op de teller en recent zeer groot onderhoud gehad ter waarde van iets van 2700 euro. Toch ging na 4 maanden de koppeling stuk, een palletje van het druklager was afgebroken. Heb er zelf 30 uur werk aan gehad, maar zal achteraf wel sneller kunnen. Ik heb 'm net vandaag weer klaar en ik zal de middelen die jij hebt genoemd eens opzoeken, want een goede poetsbeurt heeft ie wel nodig nu en de glans die die van jou heeft wil ik ook wel! Op mijn GT natuurlijk...

p.s. volgens mij is de zoeker van je camera defect, de auto staat er niet 1 keer helemaal op 8)
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

vr sep 11, 2015 23:18

Welkom Gerkee!
(waarbij opvalt dat de #97 geen APK heeft)
Logisch... want die is geëxporteerd... :wink:
p.s. volgens mij is de zoeker van je camera defect, de auto staat er niet 1 keer helemaal op 8)
Ik tel toch echt 5 foto's waar ie helemaal op staat... :P
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

vr sep 11, 2015 23:49

p.s. volgens mij is de zoeker van je camera defect, de auto staat er niet 1 keer helemaal op 8)
Ik tel toch echt 5 foto's waar ie helemaal op staat... :P
Hmmm, inderdaad als ik op een van de afgekapte foto's klik, opent photobucket met de volledige foto. Excuses Gerkee, het ligt aan de forum software of aan de google chrome browser of ik heb ergens een instelling verkeerd staan.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

za sep 12, 2015 19:15

Gefeliciteerd met de prachtige GT.

En inderdaad wen er maar aan het is een echte alfa dus er kan wel eens iets misgaan.
Wij hebben er sinds en ruime maand ook een en de eerste motormanagemand storing doet zich af en toe voor.
Ook begint de radio soms te spelen na het openen van de achterklep :jumping:

Maar goed bevalt echt prima en rijdt geweldig.


Grt rogeralfa.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso 2008

zo sep 13, 2015 11:15

Wij hebben er sinds en ruime maand ook een en de eerste motormanagemand storing doet zich af en toe voor.
Haha, same here :mrgreen:

Maar wat een mooiere is dit zeg! Helemaal goed :thumbs:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Projecten”