Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Juul goes "SuperLeggera" !

za jun 27, 2015 14:52

RaceJuul is op afslank kuur ! (de rijder volgt.. :mrgreen: ) Ze heeft al een polyester kofferklep en motorkap, komen nu 4 polyester deuren bij. De achterdeuren zijn klaar, Roy (Loots) is bezig met de mallen voor de voordeuren. Gaat per achterdeur 7,5 kilo schelen ! Met straks de polyester voordeuren gemonteerd rond de 30 kilo minder, dan zal de Juul zo'n 870 kilo wegen, met 10 liter benzine. 870 kilo op 180 PK komt in de richting.

Ik heb besloten dat ik kan spuiten, nu nog verf op kleur laten maken, schuren/primeren/spuiten/bestickeren. Ik weet niet of dit voor "Assen" op tijd lukt, anders maar met de kaal-grijze deurtjes rijden (sponsor is accoord, zij het met het nodige tandengeknars..), 15 kilo minder te verslepen !! Voor Assen ook kakelverse Kumho's, ben geswitcht van 200 naar 190, scheelt uiteraard iets "footprint" maar de 190 staat "strakker" (de 200 staat ietsje bol) op de velg, ik heb ook besloten dat de band dan minder flext/beter op temperatuur blijft/dus snellere rondjes.. :blue_lol: De iets kleinere omtrek mag weer iets meer sprintkracht genereren ! Alles om m'n miserabele plek in de overall statistieken te verbeteren, en, meneer Kardol, ik wil de eerste plek in de 105 cup terug, en wel subito !! :jumping:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTA287PK op za jun 27, 2015 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

za jun 27, 2015 15:49

zij het met het nodige tandengeknars..)
:evil:

die 190 breed ga je geen spijt van krijgen trouwens denk ik...(waarom denk je dat ik mijn mond erover hield.. :mrgreen: )
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

za jun 27, 2015 17:47

Oh ja, er is een tandarts in de zaal.. :lol:

Ik kwam eigenlijk op dat idee door de drijfnatte tweede race van het eerste evenement. Voor het éérst met "echte" regenbanden gereden, ook 190 breed, en op één of andere manier merkte ik iets aan de auto wat ik niet (goed) door de nattigheid kon verklaren, dus zonder al te veel kennis van zaken/ op de "Bekker klooit aan" methode bedacht dat dit aan de bandenmaat moest liggen. Ik ben benieuwd.

Nou, nog méér tips die je :-# wenst te houden, vV ???
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

za jun 27, 2015 19:55

stoppen met knarsen, werkt niet goed met het mes tussen je tanden... :mrgreen:
en tja lichter maken, lichter maken en lichter maken, niet te veel remmen, enne...o ja lichter maken! en banden 190 ipv 200 breed, wereld van verschil op een juul :mrgreen: (ik heb overigens 200 breed....en die voorraad gaat eerst op, en dan probeer ik eerst 200 breed in nieuw rubber , zitten op 8 J velg trouwens)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

zo jun 28, 2015 16:54

U krijgt het niet kado meneer Bekker. Ik heb ook geinvesteerd 8)

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

ma aug 03, 2015 19:47

De strijd tegen de kilo's gaat door ! 7 kilo besparing door een kunststof achterruit, anderhalve kilo door een ander grilleke (okee, niet heel erg fraai, maar veertjeslicht & lekkere luchtstroom) en nog een halve kilo aan kortere achterveer verstellers.

Komende vrijdag aan de start met 880 kilootjes incl. alle vloeistoffen/olie's en 10 liter benzine, ex rijder. De polyester voordeuren zijn in produktie, hopelijk voor Oschersleben klaar. Verder nog op jacht naar een stel 7 x 15 OZ SuperLeggera's. Als dat allemaal gefixt is staat de weegschaal op 850-857 kilo ! Da's dan 4,7 kilo te verslepen voor elke PK, komt aardig in de buurt van de straatracer (de 156 GTA) !!

Malletje maken ( wat een kakwerk..) :

'Afbeelding

En weer vrij zicht:

Afbeelding


"Design-wonder":

Afbeelding

Voor de komende race nog wat "luchtgeleidings-optimalisatie-plaatjes" fabrieken voor een betere luchtstroom naar de oliekoeler en de carburateurs. Wordt ze helaas weer een paar honderd grammekes zwaarder van..<zucht>
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

ma aug 03, 2015 22:49

"luchtgeleidings-optimalisatie-plaatjes" vervaardigen uit alu offsetplaat, paar tiende mm dik en toch voldoende body voor jou doel gok ik. Ff langs een drukkerij rijden. :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 160 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

di aug 04, 2015 07:50

Luchtgeleiders ...tip: Ben laatst met "geschuimde" pvc plaat in de weer geweest.
Heerlijk spul. Licht, 3 [mm] dik en lekker stijf door de buitenplaat en de geschuimde vulling.
Makkelijk te verwerken (snijden/knippen) en met de fohn in alle vormen te helpen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

di aug 04, 2015 12:34

Polyester neusje?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

di aug 04, 2015 12:57

Nee... Vorig jaar eens uitgebreid met Peter Scheefhals ( die heeft er eentje op zijn rode Juul) over gehad. Vereist zoveel buiswerk/ versteviging ( schermen en front geven behoorlijk stevigheid in de neus) dat de gewichtsbesparing minimaal ( ik dacht iets van 5 kilo) is, hoop gedoe/gelas/gepiel en kost serieus geld !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

di aug 04, 2015 15:58

Tell me.... nu was het bij mij combinatie met schadeherstel, dus dat moet je ervan af trekken, en de versterking was bij opbouw/laswerk body toen ie kaal was gelijk al gedaan, maar toch.....
Als ik dan zie dat de nieuwe van Max (ook heel serieus geld...) met alles van carbon en basis stalen body op een 827kg uitkomt. Met bekleding en extra stoel...en glas erin , geen lexan.....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

di aug 04, 2015 22:04

Pff... al weer dágen aan de knutsel... Ik wil maximaal voorbereid aan de Super Race Vrijdag beginnen ! Wordt dit seizoen een hele hijs de BigBekert voor het derde jaar te scoren. Retesnelle 155's met mannen die een goed stukje kunnen sturen zijn de voornaamste oorzaak van m'n misere.. :mrgreen:

Achterruit zit erin, de nodige "battle scars" opgelapt/gecamoufleerd, lopen rommelen met verschillende maten spacers, achterschermen wat boller gezet, wagenhoogte iets veranderd, de boel opnieuw uitgewogen. en, wat ik al héél lang van plan was: rijwind "geleiders" geknutseld voor de oliekoeler en de carburateurs. Klinkt simpel, maar voor mensen zonder goed 3-D inzicht zoals ik, zonder enige technische achtergrond toch een heel gevecht. -tig kartonnen malletjes, passen, meten, nog meer passen en meten, en nóg meer. Erg tijdrovend, maar ik vind het leuk om te doen. Kijken, rommelen, nadenken wat er beter kan/beter moet, dat zou ik enorm missen bij bijvoorbeeld de nieuwe Twinspark cup. Daarmagniezoveel..

Plaatjes:

Hier heb ik er heel veel van gemaakt... <kleuterschool-flashbacks>

Afbeelding

Rijwind moét nu wel door de oliekoeler ! Olietemperatuur nooit echt hoog/te hoog, maar een paar graden lager mag best.

Afbeelding

Piéce de Resistance: drie delig, heel gezaag/geknaag/gedoe voordat het een beetje paste. Ik heb nu een goede geleiding van inlaatlucht, d'r gaat niets meer "verloren". Misschien wel een peekaatje erbij !?!? De beide carburateurs (ik heb via de rechter"koplamp" (luchtaansluiting met slang in de wielkast) een uitstroom bij de achterste carb.) zitten nu volop in de ehh "frisse lucht". Alles van een moddervetdikke 1 mm aluminium plaat ! 500 grammen totaalgewicht erbij.. Maar wel lekker stevig. Geschuimd PVC ken ik Maurice, zelfs op voorraad, maar in de motorruimte wil ik metaal !!! :wink:

Afbeelding

De catchtank van de kleppendeksel ontluchting zat in de weg.... En de motorruimte zat vol. Dan moet je "out of the box" denken.. :mrgreen:

Afbeelding

Nu nog een paar emmertjes sop erover & dan moet het maar goed zijn.. :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

wo aug 05, 2015 12:56

hier zijn je missende pk`s Emile...:
https://www.okp.de/t3/index.php?id=9&tx ... 261ae4258c" onclick="window.open(this.href);return false;
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

wo aug 05, 2015 13:14

Bij jouw oliekoeler kan het nog beter.

De vorm die je nu hebt is een soort van trechter.de instromende lucht volgt de makkelijkste weg.in dit geval zal er nog een hoop lucht door de spleet tussen de bovenkant van de oliekoeler en de motorkap ontsnappen.

Lucht gaat niet graag door een koeler heen.je moet zorgen dat het niet anders kan als er doorheen stromen. Een trechter is daar niet voor nodig en ook niet optimaal voor.de lucht zou zelfs terug kunnen stromen en over de randen er omheen gaan. Een aanvoer met rechte wanden of zelfs naar binnen staande wanden is dan beter.het oppervlak van de koelopening bij de grille kan daardoor zelfs kleiner zijn als het oppervlak van de koeler.

Bij moderne auto's zie je dit vaak bij intercoolers bv.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Juul goes "SuperLeggera" !

wo aug 05, 2015 13:19

Een slordige 37.800 euri's ex de BTW.... G*ds*mm* nog an toe. Wie koopt dit ? Zéér erg gefortuneerde lieden die reglementair hard willen gaan en/maar niet (meer) kunnen sturen ???

M'n huidige Nord gekocht voor eur. 5500,00 (met nul race-KM op de "teller"), en d'r zat nog een complete race-Juul aan vast/omheen ook.. Ik denk/schat dat Marco van Alfaspecials een 180+ PK Nord bouwt voor een zevende van deze prijs. En als je 200+ PK wilt (en wie wil dat nou niet) koop je bij Formula GT voor ongeveer een derde van dat bedrag een 215 PK TS op carbs..

Nou, iets om over te mijmeren straks bij het poetsen van de race-klare racert... :lol:

Máár: erg mooi, oogstrelend, en vast nog veel meer oorstrelend !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”