Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 06, 2015 17:48

Een verklaring is geen excuus, en het werkt mijns inziens twee kanten op: De 4C is de halo car die mensen moet prikkelen de rest van het modellengamma in de gaten te houden*. Vanaf dag 1 is de 4C met de Cayman vergeleken en vaak te licht bevonden ( :mrgreen: ), en dan komt P*rsche nu met wat in feite de 4C GTA had moeten en kunnen zijn.

* Je weet wel, voor als er dit decennium nog een nieuwe Alfa komt.
Geweldige auto's die Porsche's, maar de Cayman is natuurlijk een ander soort auto, meer comfort, ruimer, luxer, grotere motor, (een stuk) duurder; maar weegt dus ook zo maar ruim 350 kg meer.

Die vergelijking klopt dus niet; een Lotus Elise/Exige is een veel betere vergelijking en vreemd genoeg lijkt het wel of autobladen die vergelijking uit de weg gaan.

En nog even over die prijs v/d Gt4 ; 124.500 euro (meer dan 2 maal een standaard 4C). En dan ben je er nog niet;
Carbon Ceramic brakes; +/- 7300 euro
Porsche Navigatie/communicatie: 3.200 euro
Leer +/- 2000 euro
Die fraaie kuipstoelen +/- 2400 euro
Metallic lak +/- 800 euro
Sport Chrono pakket.......
Wat leer her en der.......
En de rest v/d optielijst is nog lang. Zelfs zaken als cruise control en auto dimmende (binnen)spiegel moet bij Porsche bij elk model extra voor betaald worden.

Waar Porsche mee komt is dus iets heel anders dan een 4C danwel een 4C gta, overigens nog los van het feit dat Alfa zelf al gehint heeft dat er een gta komt.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 06, 2015 19:36

Die vergelijking klopt dus niet
Zoals ik het zie zijn de Cayman en de 4C verschillende interpretaties van hetzelfde concept, ondanks de evidente verschillen. Dat is misschien ook waarom de autopers die vergelijking blijft maken en ik ben bang dat de 4C in de schaduw van de Cayman zal blijven staan.

Het is ook gewoon zo vermoeiend als Alfist (dat vind ik mezelf wel) de onhandige zetten en klunzige pogingen van je merk te moeten blijven verdedigen alsof het een geretardeerd broertje is wat voor spek en bonen meedoet. Voor de goede orde; Dottore M vind de 4C een geweldig apparaat maar de rest van het gamma... nou ja je snapt het wel.
Alfa zelf al gehint heeft dat er een gta komt.
Alfa dient op te houden met hinten, en gewoon met regelmaat een fatsoenlijke auto neer te zetten. :wink:

Niets persoonlijks tegen jou Deltona, en je hebt ook gewoon gelijk als je zegt dat de vergelijking eigenlijk niet zuiver is maar ik blijf van mening dat Alfa de pooch blijft screwen of de ball blijft droppen en dat frustreert me enorm. Ik heb toch niet voor niets een SZ en geen 964?

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 06, 2015 23:56

Beperkende factor voor een 4C GTA blijkt de tct bak te zijn. Die zit erin omdat het gewoon de meest logische keuze is (marktvraag, snelheid) en vergeleken met de Aisin automaat die Lotus nu in zijn Exige heeft moeten stoppen een vrij strak gespeelde bal lijkt me. Maar dus net sterk genoeg voor de huidige motor. En niet voor een GTA zo schijnt.
Dat gezegd zijnde, meer pk wil zeggen zwaardere aandrijving, zwaardere remmen, zwaardere koeling en het gewicht dat procentueel gezien drastisch toeneemt. Weg lichtvoetigheid, weg voordelen van de 4C, recht in het watertje waar Porsche alweer een paar decennia alle hoeken van heeft leren kennen.
Strategisch gezien laat men bij Alfa het maar best aan Porsche om uit te leggen hoe een Cayman met taartschep sneller en gebruiksvriendelijker is als een ondertussen even dure GT-R, en timmert men er guerilla gewijs stiekum aan een reeks superlichte autos met wat venijn in de tanden terwijl de Japanse en Duitse Godzillas elkaar met kilos en monstermotoren te lijf gaan.
Als ze zo slim zijn. Afgaande op de koers 1991 tot nu zijn ze dat niet maar de 4C is toch een sprankeltje hoop...
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

za feb 07, 2015 16:45

timmert men . . . stiekum aan een reeks superlichte autos met wat venijn . . . Als ze zo slim zijn. Afgaande op de koers 1991 tot nu zijn ze dat niet maar de 4C is toch een sprankeltje hoop...
Precies!!!

Maar meer nog dan een nec plus ultra 4C variant (daar heb ik de flappen niet voor) wil ik dat er nu een echt leuke Alfa komt die mij, mijn vrouw en kind kan vervoeren. In stijl en hartstikke dwars. Dwars over iedere oprit en iedere rotonde omdat er >250 pk door de achterwielen moeten en een sperdiff standaard is. Tweedehands voor een euro of 20k op Mobile.de en ik hou op met k*nkeren in het 4C topic.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

ma feb 09, 2015 21:21

En weer een nieuwe variant, de LEGO-variant:

http://www.autoblog.nl/nieuws/een-alfa- ... -bak-74307" onclick="window.open(this.href);return false;


:)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 13, 2015 22:42

Vandaag op de A2 bij Utrecht...zag in de verte een laag ding de tunnel in rijden, met 2 kleine ronde achterlichten, die hem even goed open trok...wat een kabaal en gaaf geluid in de tunnel! Was er van overtuigd dat het een 458 Italia zou moeten zijn, dus even goed gas bij om bij te kunnen halen en te bekijken....een 4C!!! Wow, wat een gaaf ding!

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 20, 2015 11:49

timmert men . . . stiekum aan een reeks superlichte autos met wat venijn . . . Als ze zo slim zijn. Afgaande op de koers 1991 tot nu zijn ze dat niet maar de 4C is toch een sprankeltje hoop...
Precies!!!

Maar meer nog dan een nec plus ultra 4C variant (daar heb ik de flappen niet voor) wil ik dat er nu een echt leuke Alfa komt die mij, mijn vrouw en kind kan vervoeren. In stijl en hartstikke dwars. Dwars over iedere oprit en iedere rotonde omdat er >250 pk door de achterwielen moeten en een sperdiff standaard is. Tweedehands voor een euro of 20k op Mobile.de en ik hou op met k*nkeren in het 4C topic.
Weet wat je bedoelt. Het is nog even wachten maar over een jaar of twee nemen die nieuwe Ghibli's ook wel een duik qua prijzen. Geen Alfa maar close enough for me :wink:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr feb 20, 2015 14:27

timmert men . . . stiekum aan een reeks superlichte autos met wat venijn . . . Als ze zo slim zijn. Afgaande op de koers 1991 tot nu zijn ze dat niet maar de 4C is toch een sprankeltje hoop...
Precies!!!

Maar meer nog dan een nec plus ultra 4C variant (daar heb ik de flappen niet voor) wil ik dat er nu een echt leuke Alfa komt die mij, mijn vrouw en kind kan vervoeren. In stijl en hartstikke dwars. Dwars over iedere oprit en iedere rotonde omdat er >250 pk door de achterwielen moeten en een sperdiff standaard is. Tweedehands voor een euro of 20k op Mobile.de en ik hou op met k*nkeren in het 4C topic.
Weet wat je bedoelt. Het is nog even wachten maar over een jaar of twee nemen die nieuwe Ghibli's ook wel een duik qua prijzen. Geen Alfa maar close enough for me :wink:

Zo denk ik er ook oover!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

za feb 21, 2015 20:46

Haha, ik net op Mobile.de/.it Ghiblis kijken. Zegt mevrouw Dottore M "Ik snap het niet, je hebt best wel goede smaak in de meeste dingen maar je smaak in auto's is echt niet okee." :?

M zit straks in een Beiers geval als het zo doorgaat en dan is het niet eens de schuld van Alfa Romeo.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

do mar 05, 2015 21:55

Volgens Autozinehttp://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... p?nk=13751wordt de vanafprijs voor de 4C Spider in Nederland € 81.550

Ook is de 4C Sky Experience online: https://4c.alfaromeo.com/en/sky-experience" onclick="window.open(this.href);return false;
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

do mar 05, 2015 23:30

Haha, ik net op Mobile.de/.it Ghiblis kijken. Zegt mevrouw Dottore M "Ik snap het niet, je hebt best wel goede smaak in de meeste dingen maar je smaak in auto's is echt niet okee." :?

M zit straks in een Beiers geval als het zo doorgaat en dan is het niet eens de schuld van Alfa Romeo.
Mevrouw M beter opvoeden? :mrgreen:

Als het aan die van mij ligt rij ik iets uit Ingolstadt. Maar ik kom weg met de mededeling "wanneer je een rijbewijs hebt, mag je meebeslissen" :twisted: Ja, ze is meerderjarig, nee, ze heeft nooit een rijbewijs nodig gehad.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

wo mei 06, 2015 16:47

Ik zie in een persbericht dat er in de VS de eerste 4 maanden 255 op kenteken zijn gezet.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

wo mei 06, 2015 16:57

Prachtapparaat.!
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

wo mei 06, 2015 19:21

Ik hoop echt dat de 4c een daadwerkelijke voorbode is voor wat komen gaat.

Want de eigenschappen van een 4c op een rijtje:

Licht van gewicht (vergelijkbaar met een 33!)
Geen stuurbekrachtiging
Niet te groot blok, 1750, maar wel met vermogen (ook niet absurd veel)
Prachtig design, maar zoals altijd wel persoonlijk. In ieder geval geen saaie grijze mus
Achterwiel aandrijving
Prachtige techniek (dubbele koppeling, carbon monocoque)


Omschrijf ik nu een Bertone GT uit de jaren 60 of een 4c? kan allebei. Dit apparaat is gewoon een Alfa in hart en nieren en ik hoop dat toekomstige modellen dit DNA meenemen

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

di mei 12, 2015 17:16

Laten we zeggen dat de berichten van een Italiaans forummer op een andere plek -eentje met bizar veel achtergrondkennis- redelijk hoopgevend zijn. Denk Ghibli maar mooier en lichter. :shock:

Wat betreft de 4C : hier nog eigenaars die het eerste onderhoud achter de rug hebben? Of de eerste (tweede, derde...) bandenwissel?
I nostri sogni sono sempre presenti.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”