Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

za jul 05, 2014 13:32

Die dempers zijn zg "upside down" dempers, de originele Alfasud TI had die ook en ik heb ook zo'n set van Intrax. Het voordeel is lager onafgeveerd gewicht en dan zou voor het mooie eigenlijk de rode hulpveer boven moeten zitten, dan hoort ie bij het afgeveerde gewicht :idea:
Verder supermooi gemaakt, ben benieuwd naar de rest van de auto en techniek of die ook van dit hoge niveau is!
Ik heb ook ooit je voorbeeld gezien en nog foto's gevonden nu. De site van B&K is uit de lucht maar ik herinner mij een prijskaartje van vele duizenden.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

za jul 05, 2014 13:43

Die dempers zijn zg "upside down" dempers, de originele Alfasud TI had die ook en ik heb ook zo'n set van Intrax. Het voordeel is lager onafgeveerd gewicht en dan zou voor het mooie eigenlijk de rode hulpveer boven moeten zitten, dan hoort ie bij het afgeveerde gewicht :idea:
Verder supermooi gemaakt, ben benieuwd naar de rest van de auto en techniek of die ook van dit hoge niveau is!
Ik heb ook ooit je voorbeeld gezien en nog foto's gevonden nu. De site van B&K is uit de lucht maar ik herinner mij een prijskaartje van vele duizenden.
Klopt, prijzen vanaf 6.250€ exclusief triangel, wiellagers, naven en remmerij.... :shock:
Los daarvan vind ik hun sporing verstelling niet optimaal..
De camberstang bout is waarschijnlijk verbogen, waarna ze het opgelost hebben door middel van een carbon plaatje er overheen te zetten (die met M6 hart op hart 20-25mm en 40 mm lager dan de camberbout) :shock:


De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

za jul 05, 2014 13:55

mooi werk hoor. En de rest van de auto mag (in jouw ogen) dan minder zijn, de volgorde is wel goed. Je hebt immers (in ieder geval op het circuit) meer aan een goede wielophanging met minder pk, dan veel pk en een mindere wielophanging.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

za jul 05, 2014 14:08

De camberstang bout is waarschijnlijk verbogen, waarna ze het opgelost hebben door middel van een carbon plaatje er overheen te zetten (die met M6 hart op hart 20-25mm en 40 mm lager dan de camberbout) :shock:
Dat carbon plaatje is waarschijnlijk om de bout te ondersteunen (van single shear naar double shear) maar het versterkt de bout zo in verticale richting terwijl de krachten in de richting van de camberstang werken.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

di jul 08, 2014 11:17



De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:
bescheidenheid siert de mens :jumping:

de meesten zullen alleen maar dromen van wat dat 1.8TBtje eruit perst hahaha

en je achteras is natuurlijk gewoon Vette shizzle 8)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
rost
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 21:47

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

vr jul 11, 2014 12:42

Ziet er erg goed, beter dan de B&K oplossing :)
Hoe zit de sporingsverstelling eigenlijk?

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

vr jul 11, 2014 14:03



De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:
bescheidenheid siert de mens :jumping:

de meesten zullen alleen maar dromen van wat dat 1.8TBtje eruit perst hahaha

en je achteras is natuurlijk gewoon Vette shizzle 8)
:thumbs:
Ziet er erg goed, beter dan de B&K oplossing :)
Hoe zit de sporingsverstelling eigenlijk?

:thumbs:
De sporingsverstelling werkt eigenlijk als excentrische draaidelen die je kan verdraaien. 90 graden is 1 graad verstelling.
Bij maximale verstelling, heb je nog 100% draagvlak van de ''oren'' naar de triangel.
Dit zijn natuurlijk een van de belangrijkste punten van je wielophanging, hier mag geen speling op zitten/komen.

Ik ben nu bezig de remklauwen (75 ts voorkant) om te bouwen naar ongeventileerde schijven.
Spacers maken om de klauwen ruimte te geven bij het wiel.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

wo jul 16, 2014 20:03

Schiet al aardig op!
Afbeelding
Afbeelding

Iemand nog een idee waar ik het beste met de remleiding naar binnen kan?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

wo jul 16, 2014 23:34

Het ziet er echt top uit :thumbs:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

do jul 17, 2014 09:31

Pff dat gaat hard, schitterend!
Volgende stap; triangel vervangen door alu kokerprofiel? 8)
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

za jul 19, 2014 10:52

Afbeelding
Afbeelding
Zoooo die kan weer terug onder de 75!!! 8)
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

zo jul 20, 2014 02:21

Mooi!

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

di jul 22, 2014 00:14

Echt een meester werkje Stan!! Top!!

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

do jul 31, 2014 22:33

De 75 staat weer op de wieltjes! 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nord sloeg na 14 maanden in 1 keer aan!
Alleen de achterremmen nog eens goed ontluchten..
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

n0sTRa
Full Member
Full Member
Berichten: 456
Lid geworden op: ma feb 02, 2009 15:12
Locatie: Lissewege (België)

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

do jul 31, 2014 22:36

Camber genoeg alvast :D :D
Alfa Romeo 916 Spider 3.0V6 12v

verleden: 156 sw 2.0TS, GT 1.9JTD, 75 2.0TS, 156 sw 2.5V6, 156 sw GTA

Terug naar “Projecten”