Hallo,
Ik heb, zoals jullie misschien wel gelezen hebben, een Alfa 75 gekocht vorige week. Een grijze 2.0 Twin Spark.
Nu ben ik de auto beetje bij beetje aan het demonteren, de auto zag er bij aankoop niet 'showroomwaardig' uit om het netjes te houden, ze vindt het niet leuk als ik het hardop zeg
Maar, tot onze grote verbazing, onderhuids, het valt allemaal wel. Ze heeft een buts achter, en een buts in de neus, maar verder mankeert er vrij weinig aan.
Niet veel doorgeroeste plekken, 1 of 2 geloof ik, Niks zit vast, alles gaat lekker, motor loopt goed.
Al met al, weinig reden tot klagen.
Maar dan nu. Ik ben nu bezig, om in eerste instantie, de voorophanging van de auto te demonteren. Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden heb ik er even een foto bijgedaan, voor de beeldvorming.
Ik ben zover, dat ik aan de bestuurderskant, alleen nog maar de torsiestang moet weghalen, dan zit alles los. Demper is al weg, remmerij is al weg (remklauw hangt er nog wel). Alles komt wel in 1 grote klont eraf, want de rubbers, uniballs en bussen zitten er allemaal nog in. Kan op de werkbank ook wel.
Op de passagierskant moet ik dit allemaal nog doen, enige wat ik daar irritant vondt, is de bout uit de bovenste draagarm halen in het chassis, eigenlijk moet de motor er maar uit, kan ik er een stuk beter bij.
Mijn vraag, zijn er tips en tricks, voor het verwijderen van de torsiestangen? Heb al gehoord, dat je een M10 bout, in de stang moet draaien, en dan hard moet meppen, maar dat heeft bij mij nog geen hulp geboden. Geeft geen krimp.
Vallen de torsiestang en de onderste draagarm los van elkaar te verwijderen? Moet toch de bussen en dergelijke vervangen. Kan ik alles mooi meepakken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
PS1: Als het niet anders gaat, kan ik ook de onderste draagarm eraf trekken, en alleen de torsiestang laten zitten?
PS2: Zal zo snel mogelijk een topicje opgooien in Projecten, want dat is het toch