Vandaag weer een stapje verder gekomen, de juiste te korte voorpijp nu vervangen voor de juiste.
Conclusie: de koppeling klemt nog steeds, maar de boel ik nu wel gasdicht en de lengte van de uitlaat is nu goed.
Het probleem van het klemmen zit hem nog op 2 plekken, namelijk bij de nu alom bekende koppelingshevel. Nu ik de boel weer los heb gehaald schoot de Y-buis gelijk weer tegen de hevel aan. Gaf aan dat hij toch nog serieus onder spanning staat! Nu alles er weer op zit krijg ik de beugel waar de voorpijp (of normaal voordemper) aan de versnellingsbak vast zit er niet meer op. Al scheelt het niet veel meer.
Geprobeerd met warmstoken maar zodra ik 2mm ruimte kreeg begon hij weer ergens anders aan te lopen. Namelijk waar het spruitstuk langs het scharnierpunt van de handremhevel loopt (onderzijde schutbord/stuurhuis) Het aanlopen van de handremhevel zelf lijkt nu wel minder te zijn, past echt precies!
Al geprobeerd met een blokje hout er tussen en dan weer warm stoken + spanband om de pijp naar buiten te trekken. Weinig succes tot nu toe.
De oude en nieuwe voorpijp (Z-buis). De bovenste had ik eerst gekregen, was voor een Bertone. Kan gebeuren, geen probleem en nu zit de juiste (die 15-20cm langer is) er onder.
Het ophangrubber voor de middendemper ook maar gelijk meegenomen, was toch wel serieus zacht geworden en uitgerekt.
Hier komt het spruitstuk tegen de handrem aan:
Wellicht morgen ga ik de achterdemper nog even mooi recht hangen, die zit nu nog nét iets te laag maar daar heb ik ook al een mooi nieuw ophangrubber voor liggen. Als ik nog wat tijd over heb probeer ik de pijp nog iets bij te buigen en neem dan even weer contact op met Alfaholics/Jim om te kijken of zij nog een oplossing hebben. Al ga ik bijna denken dat ze een verkeerd spruitstuk hebben opgestuurd.... (dus als iemand nog een goede techniek heeft om het wat bij te buigen, dan hoor ik 't graag)
Anyway, we zijn weer een stapje verder dus heb al weer iets meer vertrouwen dat het goed komt.
Heb verder alvast nieuwe carburateurrubbers aangeschaft samen met een nieuwe silentbus voor de carbsteun. Deze bewaar ik echter voor als ik weer met het juiste luchtfilter kan gaan rijden.