Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 11:14

Prachtig verhaal en heel herkenbaar. Schitterende Sei overigens.
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 12:19

Prachtig mooi alfa in mooie staat ook en hemels interieur :shock:

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 12:37

+1!!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 13:23

Mooi verhaal! :D

Ik vond een paar 100 km Duitsland in voor een 8 jaar oude auto al een heel avontuur :oops:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 13:50

Bedankt voor jullie reacties. Er zijn diverse momenten geweest dat ik heb gedacht om er maar mee te stoppen met deze Sei, maar juist het enthousiasme van velen rond "ons" geweldige merk heeft me gesterkt om door te zetten. Super gewoon :D
Vanmorgen heb ik mijn schoonouders van Schiphol gehaald, een feest om een lekker stuk te kachelen en genieten. HEERLIJK!
De auto is nog niet concours, maar daar werken we steeds een beetje verder aan. Het kenteken is overigens 96-ZJH-3, de registratiedatum is fantastisch :evil:
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Die deur uit kleur staat hoog op de lijst(is irritatiepunt nummer 1 op dit moment :(
Bumpers, plastic rondom, koplampen, grille, achterlichten, ventilatieroosters zijn allemaal NOS en vervangen door de vorige eigenaar, een redelijke maniak net zoals ik(zegt men) Kijk ook maar eens in het Giulietta116 topic, daar heb ik foto's gepost van de andere auto die ik bij hem vandaan heb, dat is gewoon een kippevel(kan niet wennen aan nieuwe spelling)-auto wat mij betreft.

Is er overigens iemand die mij aan het embleem turbo d 5 kan helpen? Er zit nu een "gewoon" turbo diesel embleem op, de andere heb ik wel maar die is wat gepit en dat zou ik graag anders zien. Tevens zoek ik nog het originele stuur en de houten dashboardlijsten voor de tweede serie, alhowel ik heel goed kan leven met de huidige set-up
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
alfa52
Full Member
Full Member
Berichten: 385
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 22:18

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 17:54

Albert,
Gefeliciteerd met dit bijzondere raspaard.
Staat erg mooi tussen al die andere Italiaanse rakkers die je hebt :wink:
Alfa 164 3.0 QV 1991
Alfa Giulietta TB 2010
Alfa 146 1.8 16v 1997

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 19:07

Tevens zoek ik nog het originele stuur en de houten dashboardlijsten voor de tweede serie, alhowel ik heel goed kan leven met de huidige set-up
Dat "hout" is eerste serie. Volgens mij heb je juist een verkeerde klokkenwinkel.

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 19:29

Ja, dit hout is 1e serie, ik zoek de dashboardlijsten van de tweede serie. De teller hoort dit hout idd niet te hebben, dat heeft de vorige eigenaar zelf gedaan.
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 22:42

Mooi verhaal! En mooie auto ook natuurlijk!

Sommige delen van het verhaal komen me bekend voor.... heb ook uren naar de foto's gekeken toen...... en het overwogen..... maar toch vastgesteld, dat het voor mij nooit dé auto zou worden. :oops: Top, dat ie nu wel hier rondrijdt! :thumbs:

Over foto's gesproken: had ie toen niet mee gespoten bumpers en lijsten? (vond/ vind ik wel mooi)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 08:23

Ja, dit hout is 1e serie, ik zoek de dashboardlijsten van de tweede serie. De teller hoort dit hout idd niet te hebben, dat heeft de vorige eigenaar zelf gedaan.
Excuus, ik zie nu pas dat je dat "hout" ook eronder hebt zitten. Omdat je het over hout had dacht ik dat je dat aan het zoeken was, maar je wil dus juist de grijze lijsten. Je zou eens bij Alfaspecials in Maarssen kunnen kijken - Marco heeft wel eens wat uit elkaar getrokken en zou dat zomaar kunnen hebben. Klokken heb je wel?

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 17:01

Alessandro, klopt, er was toen meer interesse in de auto. Op de foto's stond de auto er zo bij als nu, maar er zijn foto's van de auto in omloop waarbij de strippen en bumpers inderdaad zilver waren. De laatste eigenaar hneeft de bumpers en al het plastic nieuw gekocht/gespoten.

Gordon, geeft niks, volgens mij heeft de vorige eigenaar het 1e serie "hout" geregeld en dit gemonteerd, hij vertelde mij dat het nogal een klusje was, dashbord eruit etc. De oude originele strips hebben samen met het stuur een enkele reis kliko gemaakt grrrrr :cry: :cry: Het "hout" in de tellers heeft hij er ook in geplakt volgens mij. Eerlijk gezegd denk ik, ook als ik het gevonden heb, niet dat ik de andere strips ga monteren, maar je kunt het maar hebben liggen. Met Marco heb ik al diverse keren contact gehad, fijne vent!
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 18:57

Mooie auto. Weet ook nog dat ie te koop stond. Het interieur is zeer fraai zag ik net op die andere foto`s.
Heb je hem op duitse kurzzeitkentekens naar Nederland gereden vanuit Spanje? Spannend hoor.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 19:10

Prachtige Sei,ben benieuwd naar deze auto,mooie aanwinst.Ik ken je geweldig mooie donkerblauwe Alfetta,dus ik neem aan dat deze sei net zo mooi zal worden.

Groet,
Frank

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 20:39

Dank je Frank, ik doe mijn best om in de richting te komen met deze :D

Kas, ik ben inderdaad met een rugzak met een tandenborstel, deo en schoon ondergoed en duitse platen op het vliegtuig gestapt, die dingen zijn 5 dagen geldig, dan ben je dag 1 dus kwijt. Dag 2 heb ik in Spanje alles met Johnny, de vorige eigenaar bekeken en geregeld, dag 3 ben ik gaan rijden en wist dus wat me te doen stond. Voor de zekerheid had ik de auto wel ook op chassisnummer verzekerd. Onder het mom van je ben t Alfagek en je wilt wat, was dit de enige betaalbare manier om de auto naar Nederland te krijgen.

Hebben jullie trouwens ook de Giulietta gezien die ik van dezelfde man heb overgenomen?
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo jan 02, 2013 21:12

Dank je Frank, ik doe mijn best om in de richting te komen met deze :D

Kas, ik ben inderdaad met een rugzak met een tandenborstel, deo en schoon ondergoed en duitse platen op het vliegtuig gestapt, die dingen zijn 5 dagen geldig, dan ben je dag 1 dus kwijt. Dag 2 heb ik in Spanje alles met Johnny, de vorige eigenaar bekeken en geregeld, dag 3 ben ik gaan rijden en wist dus wat me te doen stond. Voor de zekerheid had ik de auto wel ook op chassisnummer verzekerd. Onder het mom van je ben t Alfagek en je wilt wat, was dit de enige betaalbare manier om de auto naar Nederland te krijgen.

Hebben jullie trouwens ook de Giulietta gezien die ik van dezelfde man heb overgenomen?
Laat maar zien die Giulietta,ben ik wel benieuwd naar :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”