Aangezien het vandaag wel voorjaar leek (15+ graden met een zonnetje) heb ik de 75 maar eens uit de garage getrokken.
Ik kijk al sinds de aankoop tegen een (overigens goed) met RX10 behandelde plek aan net boven het rechter achterlicht.
Dus eerst gepoogd om de bumper los te halen, maar %$#@%$(%$*(@#%#$ wat zitten die moeren in de wielbak goed vast.
de onderste moeren vonden het nodig om spontaan de bumper te verlaten, terwijl de bovenste lekker er op los draaiden, maar loskomen, ho maar.
Dus toen maar de flex (in goed nederlands: haakse slijptol) gepakt en de moeren eraf geslepen.
De het spatbord links achter was bekend slecht te zijn, en daar zal een nieuw stuk ingelast moeten worden. Aangezien ik geen lasapparaat meer heb aangeraakt sinds de MTS, zal ik dus op zoek moeten naar iemand die dit karweitje voor mij wil opknappen. Dus woon je in limburg en heb je ervaring met plaatwerk lassen, ik hou me aanbevolen.
De rechterkant ziet er stukken beter uit, maar ook daar een klein plekje dat eruit geslepen moet worden en vervangen.
Daarna de skirts eraf gehaald. Iemand een idee hoe je die clips zonder te kapot te maken kan demonteren??? twee kon ik een kwartslag draaien, de rest verbrijzelde in de tang.
Zelfs het sleep oog aan de achterzijde ziet er nog prima geconserveerd uit!!
Daarna weer de velgjes erop gezet en terug geschoven in de garage en zo staat ze er nu weer bij:
Hopelijk komt er snel weer zo'n dagje, dan kan ik de voorkant loshalen voor inspectie.
Heeft iemand nog van die clips liggen waarmee de skirts en kunststof strip in de kofferbak mee worden vast gezet?