Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Aankoop Alfa 33

vr nov 11, 2011 22:08

Vorig jaar was bij mijn 33 ook het pookclipje verdwenen.( Een soort gelijk iets is een tijdje geleden ook met de maserati gebeurd. Ook voor de deur) Dat gebeurde toen ik achteruit in wilde parkeren voor de deur, en dan met de kont naar achteren. Dat lukte niet meer en stond dus dwars op de straat (gelukkig doodlopend). De ANWB gebeld en de goede man heeft vloekend(1x) moeten op geven om dat het hem samen met mij niet lukte om de pook weer te verbinden met de rest van het mechanisme. De volgende dag heb ik de auto op bokjes gezet en een gaatje door het asje geboord en een boutje met nyloc-moer geplaatst.
Verder heeft de 33 me in Juni helemaal naar de grens met de Russische Federatie gebracht ten noord-oosten van het Poolse Krynica Morska en terug. De uitlaat is toen door verrotting en Poolse wegdek trillingen doormidden gegaan maar dat is voor 100 Zloty= 25 Euro opgelost. Ik schaamde me kapot met die herrie want de polen rijden tegenwoordig in nieuwere auto's heb ik gemerkt. Ze dachten vast dat het een oude Polski Fiat was ofzo.
Al met al een auto vrij veel laadruimte, goedkoop in de wegenbelasting en goedkoop in onderhoud. Het duurste was een koprevisie na een lekke koppakking. En nu zijn de dorpels doorgerot. Gewoon een leuke auto dus. :D
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”