wo feb 02, 2011 23:28
Dat zijn nog eens wilde verhalen. Gebaseerd op de X-Bow (van autonews.com: "The car's structure is a development of the X-Bow, an extreme two-seat roadster launched in 2007 and engineered by Dallara for Austrian motorcycle maker KTM."). Benieuwd hoe ze dat straatlegaal gaan krijgen, vooral qua passieve veiligheid. De X-Bow zelf wordt door een small volume manufacturer gebouwd en hoeft in de EU (o.a.) aan erg weinig passieve veiligheidseisen te voldoen: airbags niet verplicht, geen voetgangersveiligheidseisen, minimale inzittendenbescherming etc. Alfa Romeo kan zich ondanks de bedroevende verkoopresultaten niet op deze regeling beroepen, small volume is echt nog een heel stuk kleiner... En dan hebben we het nog niet eens over de USA, waar je met een X-Bow al helemaal niet legaal de weg op kunt en bijgevolg met een daarop gebaseerde 4C ook niet in een vloek en een zucht.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?