Allfalex

Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 America?

zo jan 09, 2011 19:01

Kan iemand mij vertellen of het de moeite is (qua vermogenswinst) om CSC spruitsukken te monteren. En alleen een CSC kat-vervanger?

Ik heb sinds jaar en dag een CSC einddemper en een openlucht filtertje maar wil graag wat extra drama (geluid) en power :twisted: toevoegen. Iemand misschien nog andere ideeen?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

zo jan 09, 2011 19:44

voor geluid tussendemper weg, dan ben je echt klaar!!!

kat weg geeft wel iets, maar merkbaar?
spruitstukken ja, maar heb je er het geld voor over?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Allfalex

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

zo jan 09, 2011 20:17

Ja die spruitstukken zijn wel prijzig idd, daarom vroeg ik mij af of dat wel de centen waard was. Wat pak je aan pk's met spruitstuken en katvervanger dan ongeveer.

Tussendemper eruit? Is dat nog legaal qua lawaai, het moet niet zo zijn dat het geluid het hele politiekorps activeert natuurlijk.

Heb ook zitten denken aan motormodificatie of vervanging met 3.5 blok. Aan welke prijzen moet ik dan ongeveer denken?

Ik heb zelf geen sleutelfaciliteiten helaas :oops:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

zo jan 09, 2011 20:30

Ik zou de spruitstukken pas doen op het moment dat de originele stuk gaan. Het is geen fijne klus om te doen en de vermogenswinst is in de dagelijkse praktijk niet echt merkbaar. Het geluid is wel wat glorieuzer ;) Maar de prijs-prestatie-ellendevanhetvervangen-verhouding is denk ik niet optimaal, tenzij je echt per se alle theoretische pk's er uit wilt halen.

Zelf heb ik een 3.0 America met en een 3.5QV, beide met RVS spaghetti's (niet CSC), de 3.5 met middendempervervanger en CSC einddemper, de America met kat en CSC einddemper. De 3.5 klinkt dan wel even wat heftiger door het ontbreken van de kat, maar het is geen wereldschokkend verschil met de America.

3.5 tegen 3.0 is wel een behoorlijk verschil, niet eens zozeer qua topvermogen (al is het verschil wel duidelijk), maar meer in koppel bij werkelijk ieder toerental. Een 3.5 is echt altijd thuis.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

zo jan 09, 2011 21:43

Monteer een iets kortere bak en je herkent de America niet meer terug... Bak van een QV is al iets korter geloof ik maar een Turbo bak zou ideaal zijn.

De auto hangt dan veel lekkerder aan het gas, reageert veel feller op gasgeven zeg maar.

Pasvorm van de spruitstukken is niet om over naar huis te schrijven en montyeren is dus een k*tklus. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

zo jan 09, 2011 22:54

......Pasvorm van de spruitstukken is niet om over naar huis te schrijven en montyeren is dus een k*tklus. :(
Had AlfaCorazon (Roy) daar laatst geen gezeik mee gehad, op de gtv6?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

zo jan 09, 2011 22:59

Jep, tot en met verlassen aan toe. :evil:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

ma jan 10, 2011 09:01

Hou dat geld van die nieuwe CSC spruitstukken lekker in je zak. Een V6 klinkt geweldig met alleen een CSC einddemper. En als je normaal gas geeft trek je nog niet al te veel aandacht.
Wil je meer vermogen spaar dan door voor een setje andere nokkenassen en dump die jetronic zooi en vervangen voor kdfi oid
Om dat allemaal de moeite waard te maken moet je blok natuurlijk wel echt fris zijn en je moet budget reserveren voor een rollenbank sessie en/of een wide band lambda setje.
En met andere nokkenassen wil je niet meer met de standaard america bak rijden. Veel te lang. Turbobak is mooi compromis voor dagelijks gebruik en past 1 op 1. Of anders een TS bak, minder zeldzaam en eenvoudig aan te passen. Nog iets korter maar nog steeds te doen voor dagelijks gebruik.
Persoonlijk zou ik m'n geld liever stoppen in het verbeteren van het veel te slappe standaard onderstel (shoppen bij www.performatek.com) en daarna de remmen eens aanpakken. Bij een goede standaard 75V6 erger ik me daar veel meer aan als je beetje wilt doorrijden dan een de motor die langzaam zou zijn.

Gr DJ

Allfalex

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

di jan 11, 2011 13:43

Bedankt voor al het advies mensen. Ik heb met gele koni's en stijvere veren niks te klagen vwb onderstel en heb net een gereviseerde bak onder laten hangen. Dus heeft er niet iemand een goed 3.4 of 3.5 blok liggen voor een eerlijke prijs? Weet iemand een blok te koop ergens en is het mogelijk iets te zeggen over de prijs van zowel blok en/of inbouw?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

di jan 11, 2011 15:42

Nwe 3.5 laten bouwen kost tegenwoordig de wereld ook niet meer bij Fred van Lingen.

Vraag forumlid jan-willem eens die heeft vorig jaar een 3.5 laten opbouwen + installeren en afstellen op de bank, voor zn gtv6.
Niet helemaal gratis uiteraard,maar niet meer die astronomische prijzen van wat jaren terug.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

di jan 11, 2011 16:33

Nwe 3.5 laten bouwen kost tegenwoordig de wereld ook niet meer bij Fred van Lingen.

Vraag forumlid jan-willem eens die heeft vorig jaar een 3.5 laten opbouwen + installeren en afstellen op de bank, voor zn gtv6.
Niet helemaal gratis uiteraard,maar niet meer die astronomische prijzen van wat jaren terug.

Grtz,fRank
Ik weet niet wat de wereld is, maar ik heb Renze (zbo67) mijn 3.5 laten monteren en daarbij hebben we samen alle componenten ervoor verzameld.
Alleen dat is al een mooie som duiten geweest. Opboren, honen, uitwegen, balanceren, koppen bewerken andere nokkenassen etc, etc.
Je zit denk ik al snel op zo'n €5000,- aan materiaal/werk dan nog het inbouwen.....vind ik best nog wel geld. :wink:
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

di jan 11, 2011 17:20

Van wat ik van Jan-willem begreep heb je voor weinig extra een vers opgebouwde 3.5 met inbouw met rollenbanksessie (fijnafstelling) door de motor tovenaar himself.(Neem aan dat er ook wel een soort van garantie op zit bij zo'n blok?)
Ja dat is best veel geld toegegeven, maar je zegt zelf al dat hobbyen en onderdelen verzamelen voor zo'n tor al pakweg 80% van dat bedrag is.. :idea:
Heb je wel in 1x alles getackeld, vers en crispy...

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

di jan 11, 2011 17:40

laten we de vraag eens omdraaien: wat is je budget?

als je zegt er 2k erin te willen steken, ga dan niet aan een 3.5 denken!

tussendemper weg (voor bijvoorbeeld een CSC middendempervervanger) geeft kwa geluid een mooie toevoeging waardoor je ook sneller lijkt te zijn :wink: , kost 200 euro denk ik (alfastrada eens bellen), en ja dat is nog goed te doen

reed een America met alleen CSC einddemper en dat klonk fantastisch, maar goed te doen... zeker bij half gas en niet vol doorjagen
mijn quuf had ook alleen een CSC einddemper en was kwa geluid toch anders, ook erg vet en ook dagelijks goed te doen (heb er veel km's in een jaar tijd mee gemaakt en op de snelweg hoor je die V6 roffel wel maar is zeker niet storend)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

wo jan 12, 2011 09:50

Op de site van AH motorsports zie ik hele andere prijzen voor 3.5 spul. Veel hogere prijzen...Die 5K en dan alle arbeid zelf doen valt mij niet tegen eerlijk gezegd net tegen voor een 3.5 Niet dan ik een kenner op dat gebied.
Een helemaal verse 3.5 voor 5K + ingebouwd en inclusief rollenbank sessie kan ik me ondanks het voordeel van ruime ervaring dus voordeliger werken eigenlijk niet voorstellen.

gr, DJ

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

wo jan 12, 2011 19:32

En als je ziet dat ze bij vanlingenalfaparts 1000 euro voor een LEEG onderblok vragen dat enkel aangepast is voor 3.5 bussen... :shock:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”