je zou dan natuurlijk nog met doorsnee van de pijp kunnen rommelen zodat de inhoud wel hetzelfde is...
(wordt bijvoorbeeld bij motorfietsen toegepast, de ene pijp is dan kwa diameter veel groter maar wel een stuk korter dan de andere)
Dat kan dus niet

... diameter mag je niet te groot maken, dan verlies je uitlaatgassnelheid en temperatuur en die leveren nu net de enrgie op die de turbo aandrijft.
Turbo wat verder naar voren brengen zou wel fijn zijn op een 75, meer ruimte voor de downpipe en minder hitte bij de HRC. Alleen op een verder helemaal originele 75 Tb is dat lastig te realiseren met bv de luchtweger en luchtfilterbak.
Wat is de reden dat je hieraan wilt beginnen? meer vermogen? dat is op andere manieren beter te bereiken... EVO spruitstuk kopen is een stuk makkelijker in ieder geval.
En als je en spruitstuk voor de eeuwigheid wil maken neem dan dikwandige stalen lasbochten.

Denk er ook aan dat RVS flenzen erg veel uitzetten als ze heet worden. Boutgaten moeten dus goed ruim zijn, anders scheur je zo je tapeinden af als het spruitstuk goed heet wordt.

Flens flink dik houden en liefst op een cilinderkop vastschroeven met het lassen, dat helpt tegen kromtrekken.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.