Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

ma okt 19, 2009 13:53

Grazie Cop, novità interessante! Per te una collezione 'Centennial' nella scala 1/24 sarebbe ideale per nuovi elaborazioni ;). Ho visto il tuo Alfetta Polizia sul forum Fiammeblu, veramente un bel pezzo!

Dat was een leuke fotoserie, Michiel, dank!


Weer een nieuwe variant op de Pego 146:

Afbeelding

De Alfaclub Corse 'Nürburgring' is het clubkampioenschap van onze Duitse zusterclub. Of het model, met op het dak de lay-out van het circuit, een deelnemende auto representeert of meer als gelegenheidsmodel bedoeld is wordt me niet duidelijk. Iemand meer info?

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

ma okt 19, 2009 22:34

Onderstaande foto's zijn van het resultaat van een mini verbouwing, waarmee ik op basis van de Norev 75, mijn 2.5QV heb nagemaakt.
Het Norev model is een vreemde, niet origineel geleverde uitvoering (een eerste serie turbo met nieuwe type grill, verkeerde kleur bumpers/dorpels, rode achterlampen, lelijke spoiler), maar de basisvorm vind ik prima.
Dus met een mesje (spoiler) en wat likjes verf het model naar mijn smaak aangepast:

Afbeelding
Afbeelding
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

ma okt 19, 2009 22:37

Ziet er erg goed uit! :D de enige kritiek die ik nog kan bedenken is dat je helaas nog restjes ziet van waar de spoiler heeft gezeten maar ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is weg te werken :wink: erg geslaagd model verder! complimenti :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

ma okt 19, 2009 22:52

Ik heb maar een mail naar HPI Australie gestuurd, voor het model van die 155.
Kon op de site niks vinden om iets te bestellen.
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

ma okt 19, 2009 23:15

Ik heb maar een mail naar HPI Australie gestuurd, voor het model van die 155.
Kon op de site niks vinden om iets te bestellen.
psst :wink: http://link.marktplaats.nl/288237075
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

di okt 20, 2009 08:36

Ik heb maar een mail naar HPI Australie gestuurd, voor het model van die 155.
Kon op de site niks vinden om iets te bestellen.
Dat had ik ook gedaan, maar nog geen reactie
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

di okt 20, 2009 19:58

Vandaag ontving ik weer een pakje en dit keer van een forummer :wink: (nogmaals bedankt Dirk!)

Een zilveren Alfa 90 van Polistil. De enige kleur die ik nog miste dus ik ben er erg blij mee :D
Foto's zeggen meer dan woorden dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de 4 kleurvarianten op een rij

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

di okt 20, 2009 20:04

Cool...............zo 4 op een rij..........

Veel plezier ermee Mark.......... :thumbs:

(En ik heb nog wat 1/24 modellen te koop...........;-) )
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

di okt 20, 2009 23:37

Mark, wat een geweldig gezicht zo 4 x 90 op een rij. Nooit geweten dat er zoveel kleuren waren.

Koen

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

di okt 20, 2009 23:52

Afbeelding
Leuke creatieve foto :!:

En gefeliciteerd met je aanwinst! :D
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfaclub Corse 146

wo okt 21, 2009 12:57

@Koen

Ja, eerst wist ik van 3 kleuren, rood, blauw en zilver maar Ik heb via een andere forummer nog de donkerrode overgenomen die toch heel duidelijk een andere kleur is als mijn ander rode.

@ Michiel,

Dankje 8) vond hem zelf ook wel geslaagd. En dat met een kleine handcamera (Kodak easyshare)
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op wo okt 21, 2009 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekselse index

wo okt 21, 2009 14:30

Die tweede kleur rood is voor mij ook nieuw. Geloof ik, want zo af en toe raak ik het overzicht ook wel eens kwijt.

De index

Dat was één van de redenen om dit topic van de index op pagina 1 te voorzien. Die moet je dan natuurlijk wel regelmatig bijwerken en dat was sinds eind november (bijna een jaar geleden dus :oops: ) niet meer gebeurd. De afgelopen dagen heb ik een paar uur gestoken in het bijwerken, van pagina 316 tot 366. Nog lang niet helemaal up to date, die index, maar het is alvast weer wat.

Dat bijwerken doe ik niet direct op het forum door de eerste post te editen maar in een word document, dat is veel veiliger en biedt de mogelijheid back-ups te maken als ik even het spoor bijster ben (je wordt af en toe tureluurs van al die links en aanpassingen). In word heb ik een auto-correctie opgenomen die [[]] corrigeert in Ben niet zo'n type-virtuoos, dus dat scheelt me serieus veel tijd en tientallen 'backspaces'. Ik hoef verder alleen maar de link achter de = te plakken en de omschrijving tussen de tags te zetten.


Link gedoe

Die link is een verhaal apart. In het begin pakte ik die uit de adresbalk. Als je op 'volgende' of 'vorige' klikt krijg je bijvoorbeeld:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... c&start=15

In dit geval is de waarde achter 't=' het topic-nummer (dit loopt als sinds dag één van dit forum, toen we net overgingen van ikonboard naar phpbb), met postdays en postorder kan je de maximale ouderdom in dagen en de weergave volgorde bepalen (hier niet aan de orde, dus dat gooi ik er in het word document uit met een zoek en vervang opdracht: &postdays=0&postorder=asc& wordt &.
De '15' geeft het volgnummer van het bericht binnen het topic aan. Omdat op dit forum is ingesteld op 15 berichten per pagina is dit het eerste bericht van pagina 2 (teller begint met 0, dus pagina 1 loopt van bericht 0 t/m 14.

Daarnaast hebben berichten ook hun eigen nummer, achter de 'p='. Dat vind je o.a. door op het Afbeelding-symbooltje links bovenin het bericht te klikken. Voorbeeld: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?p=1037#1037 Daarmee kom je op dezelfde plek uit als de link uit de adresbalk.

Toen ik startte met de index pakte ik steeds de eerste verwijzing: topic + positie. Maar dan moest ik voor berichten lager op de pagina steeds gaan tellen. Zesde bericht op pagina twee is ...&start=15 + 6 = 21? Nee, even opletten, het tellen begint vanaf 14 (laatste bericht pag 1), dus http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... c&start=20.

Bij dat getel scroll je je helemaal suf Afbeelding

Totdat ik ontdekte dat het met het directe topic nummer veel makkelijker ging. Rechts-klik op het symbooltje, 'koppelingslocatie kopiëren' en plakken. Dus ben het toen zo gaan doen.


Nee hè?

En toen werd er een account verwijderd... vanaf dat moment werd er in een aantal gevallen (als het bericht waar naar verwezen werd tot de laatste drie op een pagina behoorde) na het klikken op de links in de index een verkeerd bericht getoond. Wat je wilde zien is er wel, je krijgt het alleen niet direct te zien. En in een aantal gevallen bij het bekijken de bekende foutmelding dat er geen berichten zouden zijn 'in dit onderwerp'.

Ik ontdekte dat pas na een aantal index-updates, waardoor een flink aantal links niet werkte. Herstel zou sowieso veel tijd kosten, om over het gezoek maar te zwijgen. Dus liet ik het bijwerken van de index een tijd maar voor wat het was. Ondertussen heb ik besloten de links in de index die naar de verkeerde plek verwijzen niet zelf te gaan zoeken en ze pas te herstellen als ze worden gesignaleerd. Kom je er één tegen, laat het mij even weten :!:


Draad weer opgepakt

Ik ben maar weer verder gegaan op de oude manier, heb daarbij wel een routine ontwikkeld waarmee ik het scrollen tot een minimum beperk. De komende tijd zal ik de index weer volledig up to date maken, mede omdat ik vanuit de MARC-rubriek (Miniatuur Alfa Romeo Club) in het Klaverblaadje die ik van Gijs Jordans overneem wel eens naar het forum zal verwijzen.


Veranderingen

Ik heb daarbij nog een aantal zaken veranderd: de kioskreeksen verder uitgesplitst, en de Kits en Verbouwingen rubriek in tweeën opgedeeld. Er zullen nog meer zaken veranderen, de inhoud van de rubriek 1:87 wordt verdeeld over de modelmerken, deels ook de karikaturen en de curiosa omdat ze vaker voorkomen. Ook boeken, artikelen en publicaties hebben een eigen rubriekje gekregen.


Zoeken

Het eerste bericht is inmiddels zo groot dat iets 'in één oogopslag' vinden er niet meer bij is. In de inleiding bovenaan staan tips hoe te zoeken binnen het bericht :idea:


Suggesties, foutje gevonden? Ik zie je PB graag komen.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekselse index

wo okt 21, 2009 15:50

Suggesties?
Een eigen site met zoekfunctie... :wink: Respect voor wat je al die tijd al met dit topic doet!!! =D>
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekselse index

wo okt 21, 2009 19:58

Ik vond net via een ander forum deze foto:

Afbeelding

Een stand van Autoart op een beurs in vermoedelijk Japan? iemand?

Maar wat staat daar aan het begin van die rij 1:18 modelauto's? :wink:

Afbeelding

De 1:18 Montreal in het rood 8) Is er al nieuws wanneer deze uit gaat komen?
De GTV kan ik nog weerstaan maar de Montreal moet er toch echt gaan komen :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekselse index

wo okt 21, 2009 21:16

respect Dink ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”