Moeten onzin topics tellen voor de klavers?

Ja natuurlijk, ik wil zoveel mogelijk klavers
26%
22
Geen mening
23%
20
Nee, zo verliest de klaver z'n betekenis
51%
44
 
Totaal aantal stemmen: 86
Gebruikersavatar
Snooker
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:08
Locatie: Utrecht
Contacteer: ICQ

wo jan 05, 2005 00:14

Geen mening. Een ieder die in z'n leven niets nuttiger heeft te doen dan onzinposts fabriceren om z'n klavergehalte op te vijzelen, moet dat vooral doen! Hopelijk kunnen de onzinposts wel een beetje geconcentreerd worden in één topic! :lol:

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

wo jan 05, 2005 00:36

Het Alfa Romeo Forum Café
Lekker een biertje drinken en loze discussies voeren.


Gekopieerd en geplakt van de hoofdpagina :lol:

Heeft een zweem van uitlokking :jumping:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

wo jan 05, 2005 09:50

Geen mening. Een ieder die in z'n leven niets nuttiger heeft te doen dan onzinposts fabriceren om z'n klavergehalte op te vijzelen, moet dat vooral doen! Hopelijk kunnen de onzinposts wel een beetje geconcentreerd worden in één topic! :lol:
Ben het volledig met je eens Snooker! :thumbs: Laat het eventueel elkaar beoordelen alsjeblieft buiten de deur, beoordelen kan al gauw leiden tot veroordelen en dat gebeurt mij al veel te vaak vandaag de dag... :( :(
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

wo jan 05, 2005 11:21

@Jorix

Ik ben het wel met Egbertone eens. Op welke grond moet je een posting gaan beoordelen? Ik vrees dat er dan snel subjectieve belangen mee gaan spelen als :die persoon mag ik wel en die persoon mag ik niet.

En wat de Klavertjes betreft: ik heb ook en hekel aan onzinposters vanwege de klavers. Maar ik hecht er verder weinig waarde aan omdat het slechts een kwantiteitsmeting is.

Aan een semi-kwaliteitsmeting zal ik wel waarde gaan hechten maar zoals net geschreven, hoe houd je dat opjectief?

Conclusie: van mij hoeft een puntentelling niet. Of in het uiterste geval iets als wat Alfist gtv6 meen ik schreef: alleen een keuze uit een bierglas en een klavertje. Dat zou wel een grappig beeld geven. Maar dan weer, wie neemt zich over een half jaar nog de moeite berichten te gaan raten?

Groeten Sep
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

wo jan 05, 2005 13:37

Ik denk dat de meesten de eerste dag (voornamelijk als grap) wel even hebben meegedaan aan die klavertjes-race.

Een ideetje zou kunnen zijn om 't café niet mee te tellen in de rankings ?

Dat beoordelen van posts: ben ik het eens met de meerderheid: WAT ga je beoordelen ?
Zoiets kan je misschien doen in "techische vragen", maar dan nog, als iemand een diagnose probeert te stellen en ze is niet juist, kan je 'm toch moeilijk een posting gaan afnemen ? :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

wo jan 05, 2005 13:55

je hebt onzin en onzin.. posten waarin duidelijk staat dat het er alleen om gaat een klavertje te vergaren valt behoorlijk onder onzin waaraan geen klavertje als beloning zou horen te hangen..

Een leuk bericht uit de pers of zo is ook onzin, maar leuke onzin waar we met z`n allen toch om kunnen lachen (hoop ik :D ).

De eerste versie mag verwijderd worden en moet zeker niet beloond worden. De 2e versie wordt hopelijk toch wel beloond? [-o<
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

vr jan 07, 2005 08:35

Het lijkt mij bij een puntensysteem dat de mensen die "in de markt liggen"al snel hoger beoordeelt worden dan de mensen die bijvoorbeeld nog nieuw zijn of mensen die bijvoorbeeld niet zoveel te melden hebben .................
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 11:50

Eigenlijk is iedere 'leuke opmerking' onzin. Het voegt niets toe aan de informatieve waarde van een topic.

Maar volledig uitbannen van alle humor en onzin zou denk ik leiden tot een doods forum. De humor is een reden om hier vaker te komen buurten dan noodzakelijk en ondertussen de nuttige informatie mee te pikken. De kunst is om een balans te vinden, want als die humor doorslaat en er alleen nog maar onzin wordt gepost verliest dit forum net zo goed zijn meerwaarde.

Op een bepaald moment is het ook geen humor meer, maar aanstellerij. Ik heb inmiddels al van een paar mensen vernomen dat zij het forum niet meer bezoeken vanwege het te grote onzingehalte. Jammer. Net als dat potentiële forumleden kunnen worden afgeschrikt. We zijn samen verantwoordelijk voor dit forum.

Een rating-systeem? Was ik in eerste instantie voorstander van, maar bij nader inzien: laat maar zitten! Degenen die het forum wat vaker bezoeken kunnen zelf wel uitmaken wie er zinvol post en wie er alleen maar kinderachtig bezig is. Degene die alleen maar post om het posten haalt zichzelf wel omlaag.

Voor elke toevoeging moet je bedenken wat voor invloed dat heeft op de beheerslast. Want ooit zal Jorix het beheer willen overdragen aan iemand anders en niemand zit dan de wachten op een halve dagtaak.

Ik vind het onjuist om er hier de term 'censuur' er bij te slepen. Censuur is wel even wat anders!

Laten we toch maar vertrouwen op een gezond verstand en een beetje fatsoen. Als het een keer uit de klauwen loopt kunnen we elkaar er ook nog op aanspreken. En in een enkel geval mag Jorix de rommel van een ander opruimen :?

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 12:05

Bij deze UNANIEM besloten: NIEMAND zit te wachten op een rating systeem! De voordelen wegen niet op tegen de nadelen!
(tja net als in de politiek, je moet de percentages een beetje naar je hand zetten) :twisted:
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 20:58

Wat boeit het mij nou hoeveel klavertjes iemand heeft die bijvoorbeeld op een vraag van mij reageert :roll: :roll:

Het gaat erom of ik geholpen ben door het antwoord en of dat nu van een newbie of een advanced VIP klaveropperhoofd komt is toch om het even.

Ben het er wel mee eens dat er soms iets teveel afgedwaald wordt. Soms wordt jouw eigen topic na 1 reply al compleet ontdaan van enige vorm zinnigheid en komt het ook niet meer terug op het eigenlijke onderwerp. Het is dan jammer dat deze opmerkingen of vragen niet gewoon in een nieuw topic geplaatst worden :( .

Ik moet echter wel zeggen dat juist een paar melige opmerkingen tussendoor het bijzonder aangenaam maken om op het forum rond te neuzen. (zit regelmatig te grinniken achter de PC :) :o :lol: :wink:

Beoordelen postings -> niet doen s.v.p. :evil:
Laatst gewijzigd door roel op za jan 08, 2005 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
giuliaforjulia
Full Member
Full Member
Berichten: 388
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:21
Locatie: Ermelo

vr jan 07, 2005 22:29

Ik ben het met Dinky Boy eens, wat is het forum zonder humor. En als je wat wilt weten bijv. technische zaken oid. dan pak je toch wel eruit wat voor jou van toepassing is.

Een rating systeem zal waarschijnlijk niet lang stand houden want wie gaat nu de hele
tijd 'posters' of posten zitten te beoordelen, daar wordt je een keer flauw van denk ik.

dus bij deze : niet doen [-X
ciao Bart en Jolanda


156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra


gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 22:33

dus bij deze : niet doen [-X
Unaniem gaat ondertussen UNANIEME vormen aanmemen :blue_lol:
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

za jan 08, 2005 11:48

Op een bepaald moment is het ook geen humor meer, maar aanstellerij. Ik heb inmiddels al van een paar mensen vernomen dat zij het forum niet meer bezoeken vanwege het te grote onzingehalte. Jammer. Net als dat potentiële forumleden kunnen worden afgeschrikt. We zijn samen verantwoordelijk voor dit forum.
Dit zegt mijns inziens meer over die personen dan over het forum. Er is nog genoeg positieve informatie te vinden en wat je niet aanstaat lees je niet. Net zoals op TV.
Een aantal mensen hier kent elkaar persoonlijk, waardoor er ook wel eens persoonlijk gereageerd wordt, waar ik niets van begrijp. Geen enkel probleem lijkt mij.

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 09, 2005 15:42

Geen mening....

Uiteindelijk zijn de klavers op zich wel leuk, maar uiteindelijk kom je hier toch om je alfa leed & fun te delen met mede-alfisti...voor mij maakt het weinig uit hoeveel klavers iemand heeft... Mischien gewoon de klavers afschaffen, en in de plaats het aantal "posts" vermelden (Alfa Bulletin board style)...

Aan de hand van het aantal posts kan je het "enthousiasme & verslaving :) " van de poster afleiden... het aantal klavers dat een forumlid hie heeft mag toch niet zijn STREEFDOEL zijn?
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 09, 2005 15:43

Kleine correctie: het aantal berichten is uiteraard al wel vermeld...was me even ontgaan...

Komt ervan als je te ZWAAR uitgaat de nacht ervoor :roll:
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Terug naar “Het Forum Café”