Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 10:36

Yvo........

PB maar ff wat je ervoor hebben wilt..........

Gr Dirk
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 11:42

Dit artikel (uit Het Automobiel) geeft heel aardig weer hoe het toen was (eind jaren 80), met een beperkt aanbod van Bertjes in model.
Hoe anders is het nu......

Afbeelding
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 15:59

Op de NJR vorige week mocht ik een aantal 1:64 Kyoshootjes in ontvangst nemen. Samen met Fer een complete doos gekocht van de tweede serie en door een bekende mede forummer mee laten meenemen vanuit Japan. Welke kleur je dan van elk type krijgt blijft een verrassing, want de doosjes zitten dicht en hebben geen venstertje'.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Leuk en goed geproportioneerd detail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met de eerste serie.


Afbeelding

Het speciale Japan-hoekje begint vol te raken; Kyosho, Bandai, NekoWorks, Model Planning, Minicar, Choro Q.


Met dank aan Alfa_Japan :thumbs:
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op di okt 20, 2009 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 21:13

@Dinky Boy, graag gedaan :!: Van Tron Beebop zeer leuk Alfa Romeo modellen nieuws. Een tijd geleden maakten ze de Alfa Sei Vigili del Fuoco van het Alfa test circuit Balocco al, nu komt daar de Giulietta bij. Leuk model wat tot nu toe door niemand op de markt is gezet.

Afbeelding

Ik word er weer erg hebberig van =P~
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 21:20

Het voorbeeld:

Afbeelding

Erg leuk model!

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

zo jan 18, 2009 21:22

@Dinky Boy, graag gedaan :!: Van Tron Beebop zeer leuk Alfa Romeo modellen nieuws. Een tijd geleden maakten ze de Alfa Sei Vigili del Fuoco van het Alfa test circuit Balocco al, nu komt daar de Giulietta bij. Leuk model wat tot nu toe door niemand op de markt is gezet.

Afbeelding

Ik word er weer erg hebberig van =P~
Gehaktballen??
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

zo jan 18, 2009 21:25

Ja Dink, helaas gehaktballen prijsklasse. Overigens voor de geinteresseerden is het referentienummer "068". Nu dus maar weer sparen en gehaktballen eten :(
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

zo jan 18, 2009 21:29

Ik word er weer erg hebberig van
Gehaktballen??
BeeBop modellen van Tron doorgaans winkelprijs Euro 120, waarop we -25% korting krijgen bij gezamenlijke bestelling
via onze Miniatura groep.
vrgr Fer

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . gehervernieuwd

ma jan 19, 2009 00:33

Het lijkt de firma Biereco uit Gerrit de Jagers's Familie Doorzon strip wel...

Brumm heeft twee hoogbejaarde modellen maar weer een opgekalefaterd. Ze komen uit de 'revival' collectie wat aangeeft dat het op zich al heruitgaven waren.


Afbeelding

Tipo 159 "Alfetta" GP (Brumm vermeldt abusievelijk '158' op de site) van Juan Manuel Fangio, zoals gereden in 1951 tijdens de GP van België, het jaar waarin hij wereldkampioen Formule 1 werd.

Volgens de site zou het model verbeterd zijn. Daarmee worden waarschijnlijk de zilverkleurig aangetipte scharnieren en snelsluitingen van de motorkap bedoeld en misschien de kleur van het stoeltje? Op zich geen slecht model (zeker voor de oorspronkelijk releasedatum ver weg in de vorige eeuw), totdat je hem naast de Minichamps zet.


Afbeelding

De komst van drie nieuwe kleuren op de eveneens stokoude 1900 is eigenlijk nog onbegrijpelijker, net nu M4 met zijn beter gedetailleerde 1900 gekomen is. Ten opzichte van de eerdere Brumm releases zijn de modellen verbeterd door de raamomlijsting een kleurtje te geven.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . eerste Neurenberg-geruchten

ma jan 19, 2009 13:13

Afbeelding

Rond de Spielwarenmesse beginnen te servers waarop de diverse modelauto-fora staan weer onheilspellend te brommen en soms zelfs te roken, switches sneuvelen ;) en de koeling draait op volle toeren om te voorkomen dat heetgelopen schijven aan elkaar vastsmelten... nou ja, hihi... Feit is dat iedere miniatuurgek op zoek is naar de laatste nieuwtjes en de eerste foto's. Ik ga er weer volop aan meedoen voor zover het Alfaatjes betreft.

Het eerste gerucht:

Jolly Models gaat zich op de in Italië zeer ongebruikelijke schaal 1:87 storten. In een telefoongesprek met een gebruiker van een Frans forum vertelde Giovanni de Stasio dat er onder andere een 750 en een 8c 2900 aan zitten te komen. De eerste is een originele keuze, de tweede is er al in diverse uitvoeringen van Bronco. De kleintjes komen onder de naam Jollyini in de verkoop.

Medio dit jaar zou de eigen website van Jolly online moeten gaan.

Persoonlijk durf ik het wel aan een Minichamps 8c Spider te voorspellen 8) , de Alfasud Sprint zou eindelijk eens 'zichtbaar' moeten worden en ik verwacht de nodige 145- en 146- varianten van Pego.
Misschien dat Spark de Navajo (S0190) laat zien, en een Cuneo als ik me het goed herinner.

Tsja, wat zal het effect zijn van de huidige economische situatie? Dat knabbelt waarschijnlijk van twee kanten: geven consumenten minder snel hun geld uit, moeten producenten mogelijk investeringen uitstellen en komen ze met minder nieuws dan anders? Gaan er importeurs, distributeurs en handelaren 'omvallen'? We zullen zien, misschien dat in de commentaren rond de 'Messe' er aandacht aan besteed wordt.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . aandachttrekker

ma jan 19, 2009 23:56

Nog een recente aanwinst:

Afbeelding

De GT in de uitdossing van de politie in Sydney, van M4. Niet een serieuze patrouillewagen overigens, de hoofdtaak van deze sportieve schoonheid is het aanwakkeren van de belangstelling van jongeren voor het politiewerk.


Blik op het rechtse stuur en de flitslichten (zwaaien doen ze niet) op het dashboard:

Afbeelding


Terwijl M4's 2000 Berlina een miserabel slecht afgewerkt model vol fouten is heeft dit model een afwerking die niet onderdoet voor bijvoorbeeld Minichamps. Zie hoe netjes de geblokte strepen er op zitten en de prachtige glans van de lak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Serieus een leuke aanwinst. En dat voor slechts € 17,50 en met hulp van Alfa Miniatura vrienden voor mij van Houten (Namac beurs) naar de Nieuwjaarsreceptie gereisd :D

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . aandachttrekker

di jan 20, 2009 09:12

Gefeliciteerd Dink, erg leuke aanwinst!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Pego's

di jan 20, 2009 11:19

De 145 staat nu dan eindelijk officieel op de site van Pego.

Nu alleen nog de blauw metallic en Alfa rosso versie, wit en rood metallic zullen dan binnenkort wel volgen. (Advies?-)Prijs: € 29. Particulieren kunnen niet rechtstreeks bij Pego bestellen, dus hou je modelwinkel, de beurs of online shop in de smiezen.

Het definitieve model heeft de standaard 145-wieldopjes en dus niet de witte OZjes zoals op mijn uit China afkomstige model. Op de foto op de Pego site is geen nummerplaat te zien.

De Chinese eBayer heeft mij overigens toegezegd een nieuw stuurtje te zenden. Ik ben benieuwd...

Tactiek bij zaken doen met het verre oosten: nooit rechtstreeks zeggen 'je doet het verkeerd'. Dat betekent gezichtsverlies. Ik heb de man in een mailtje eerst bedankt voor de snelle verzending, en daarbij gezegd dat helaas het stuurtje ontbrak en gevraagd of hij daar een oplossing voor wist. Zo geef je de ander de kans de zaak te 'redden' zonder dat gezichtsverlies.

Maar nog even terug naar Italië (waar ze elkaar de huid vol kunnen schelden en 5 minuten later weer de beste maatjes zijn, zit ook wat in :biggrin: ) ;

Andere nieuwe Pego's van deze maand: van de niet zo bijster goed gelukte 33 is er nu ook de 1.7 IE, in rood en zilver metallic.

Afbeelding

1.7 wil dus zeggen type 2 (1986). Dat moet o.a. te zien zijn aan de grille. De tamelijk belabberde foto's komen van Pego zelf. Inderdaad lijkt het hartje wat driehoekiger (type 1 is bijna een vijfhoek), voor de rest is het slecht te zien. En de wieltjes zijn wat anders, zonder het donkere kapje.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neurenberg geruchten (2)

di jan 20, 2009 12:01

Afbeelding

Verwacht:
Welly - 1:24 - 2600 Spider, open en met gesloten kap (al aangekondigd op de site)
Welly - 1:18 - 2600 Spider, open en met gesloten kap (al aangekondigd op de site)
Minichamps - 1:43 - Mito

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . GTV6 Octopussy

di jan 20, 2009 13:33

De nieuwtjes struikelen over elkaar heen op het moment...

Officieel pas eind van de week in de handel, nu reeds op eBay:

Afbeelding


Jammer dat Minichamps tóch de fout heeft de gemaakt het kunststof plaatje op de bult in de motorkap zwart te laten. Bij het film-exemplaar heeft dat de kleur van de carrosserie.
Vergeet dus die inktvis en je hebt een prachtig model :wink: Ik geef toch sterk de voorkeur aan deze kleur boven de rode.

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”