Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 11:22

Leuke foto's+verhaal :D .
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100 :roll: :lol:

:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 11:29

Leuke foto's+verhaal :D .
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100 :roll: :lol:

:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staan :lol:
Aard van het beestje? :lol:

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 11:43

Leuke foto's+verhaal :D .
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100 :roll: :lol:

:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staan :lol:
Aard van het beestje? :lol:
Heb je dan al een kast? :wink:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
campari
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 22:03
Locatie: Amersfoort

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

za jan 17, 2009 11:45

Als het over aantallen gaat heb je altijd "baas-boven-baas".

Ik weet nog dat ik heel lang gelden,net als Dinky Boy, de AutoVisie las en gegrepen werd door de rubriek Autogekken langs de zijwegen. Ook las ik van de Autosalon bij de Bijenkorf en dat er in DenHaag speciale ruimte was ingeruimd voor een Alfa-tentoonstelling/verzameling van ene Gijs J. (Nee, het is geen crimineel, maar de vezamelaars weten wel wie ik bedoel).
Er stonden wel een stuk of 70 Alfa-modellen en ik had er zelf nog maar 15 !!!! Tegen de tijd dat ik er 70 had (ik dacht nog: nu ben ik klaar), had Gijs er 250. Gelijk de achtervolging ingezet natuurlijk en bij mij schoten de aantallen omhoog. In die jaren kreeg ok de eerste overzichtlijst van Alfa-modellen te pakken en toen ik zag dat er al ruim 1.600 bestonden, zakte de moed in mijn schoenen. Alles willen hebben was dus geen optie meer !!!!!

Ik ben rustig doorgegaan met verzamlen, beurzen aflopen, vakantie naar Italie en naast modellen ook boeken, folders, foto's en andere Alfa-items gaan vezamelen. Inmiddels het spoor aardig bijster, maar een kleine 1.000 modellen zwerven toch wel over mijn zolder. Invitrinekasten, in dozen en onder het stof. Maar het virus blijft !!!!!!!!!!!!
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu, HELAAS, VW T-Roc (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 11:50


:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staan :lol:
Aard van het beestje? :lol:
Heb je dan al een kast? :wink:
Kast heb ik al hoor, stonden vroeger mijn wielerbekers in :lol:
Staat echter sinds deze week vol, maar geen nood, heb al een wandkast ook +schap voor de boxed modelletjes :lol:

@campari: het is natuurlijk ook mijn bedoeling niet om alle modelletjes die er bestaan te verzamelen (oké in theorie wel, in praktijk nooit haalbaar :lol: ). Koop gewoon dingen die ik leuk vind en niet prijsig zijn. Koop bijvoorbeeld zelden in miniatuurshops, waar je steevast de volle pot (en zelfs meer) betaalt. Koop ik ze liever online of op beurzen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

za jan 17, 2009 12:08

Ik heb ze inderdaad allemaal nog, ik doe hoogst zelden iets weg. Ook al zou ik een aantal daarvan nu niet meer willen kopen, ooit wilde ik ze wel graag hebben en dat voegt voor mij toch nog altijd wat toe aan het model. Als ik ze uit de vitrine pak voel ik nog steeds hetzelfde als toen. Omgekeerd zijn er modellen die ik toen maar niks vond en die ik nu graag op mijn plankje zou willen zetten. En soms krijg je eindelijk te pakken wat toen onbereikbaar was (te duur, nooit gevonden).

1600 verschillende modellen? De lijst telt inmiddels ruim meer dan 6000. Als je ooit het Museo Storico bezoekt, vergeet dan zeker de modellen afdeling niet!. Dat is een forse collectie. Mijn eigen collectie is inmiddels meer dan een paar salontafeltjes vol. Overlap met Arese: hooguit 15 modellen...

Gijs ken ik inmiddels al een hele tijd. Heb met hem nog voordat ik SCARB lid werd (dacht ik) ooit eens gecorrespondeerd over een miniatuur-aangelegenheid, weet niet meer wat. Heb nog ergens zijn 'MARC' (Miniatuur Alfa Romeo Club) visitekaartje.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 12:10

Inmiddels het spoor aardig bijster, maar een kleine 1.000 modellen zwerven toch wel over mijn zolder. Invitrinekasten, in dozen en onder het stof.
HE! Ja maar dat is verboden! Wist je dat dan niet? Och jee, als de miniaturenpolitie daarachter komt... oei oei oei. Grote problemen hoor!
Maar heb jij even mazzel dat je mij bent tegengekomen! Ik ga je namelijk helpen! Nee, geen gemaar, ik doe dat graag voor een medeverzamelaar, zo ben ik nou eenmaal. Jij wist tenslotte ook niet dat dat niet mocht, toch? Als je mij jou adres nou even PBt, kom ik ze gratis voor je verwijderen :mrgreen:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 12:12

Leuke foto's+verhaal :D .
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100 :roll: :lol:

:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
Goed bezig, heren! :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 12:14

Leuke foto's+verhaal :D .
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100 :roll: :lol:

:shock: 100! Amaai dat gaat goed vooruit! :lol:
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol :roll:
Goed bezig, heren! :thumbs:
Al denkt mijn vriendin daar anders over :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 12:42

Ik heb ze inderdaad allemaal nog, ik doe hoogst zelden iets weg. Ook al zou ik een aantal daarvan nu niet meer willen kopen, ooit wilde ik ze wel graag hebben en dat voegt voor mij toch nog altijd wat toe aan het model. Als ik ze uit de vitrine pak voel ik nog steeds hetzelfde als toen. Omgekeerd zijn er modellen die ik toen maar niks vond en die ik nu graag op mijn plankje zou willen zetten. En soms krijg je eindelijk te pakken wat toen onbereikbaar was (te duur, nooit gevonden).

1600 verschillende modellen? De lijst telt inmiddels ruim meer dan 6000. Als je ooit het Museo Storico bezoekt, vergeet dan zeker de modellen afdeling niet!. Dat is een forse collectie. Mijn eigen collectie is inmiddels meer dan een paar salontafeltjes vol. Overlap met Arese: hooguit 15 modellen...

Gijs ken ik inmiddels al een hele tijd. Heb met hem nog voordat ik SCARB lid werd (dacht ik) ooit eens gecorrespondeerd over een miniatuur-aangelegenheid, weet niet meer wat. Heb nog ergens zijn 'MARC' (Miniatuur Alfa Romeo Club) visitekaartje.
En zo heeft ieder zijn stijl van verzamelen. Ik heb al twee keer een "opruimronde" gemaakt. De eerste keer toen ik me ervan bewust werd dat ik toch wel heel veel warmer liep voor serieuze, mooi gedetailleerde schaalmodellen ipv de nostalgische die-casts, de tweede keer toen ik (min of meer noodgedwongen, de ruimte is niet oneindig) ben terug gegaan naar bijna strikt 1/43.

Enkele jaren geleden heb ik Rodger M. geholpen bij het opruimen van zijn verzameling. Dat was weer een heel ander soort verzameling. Hij had niet bijzonder veel (zo tussen de 250 en 300 staat me bij), maar de verzameling zat wel boordevol bijzondere modellen, zowel handbouw zoals zeldzame ABC Brianza's, Idea3, Provence Moulage, John Day, Eco Design als diecast als Edil, Mebetoys, Dinky's. Zelfs een prachtig model van een merk waar ik nog nooit van had gehoord en dat ik ook nadien nooit meer ben tegengekomen: Pericle. Komt ook in geen enkele lijst voor die ik heb.
Het was het resultaat van jarenlang beurzen afstruinen naar de krenten in de pap. Kwam hij een bijzonderder versie tegen van een model dat hij al had, dan kocht hij het en ging de "oude" eruit.

Afbeelding

Afbeelding

De Pericle:
Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

za jan 17, 2009 12:52

Apart ding, die Pericle...

Hm, de fotostijl herken ik van eBay ;)

Ik heb toen van Rodger de Scighera overgenomen, afgehaald op de beurs in Houten.

Is die witte P3 (een biposto uitvoering zie ik) die op de plank naast de Pericle staat een Bosica?

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 13:04

Afbeelding


Mooie verzameling.................. =D>

De laatste tijd koop ik zelden iets.......ben gewoon te zuinig om naar de winkel te hollen 30 of 35 euro uit te geven (maar de 145 en 146 komen er dan weer wel....)
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang gele

za jan 17, 2009 13:08

Apart ding, die Pericle...

Hm, de fotostijl herken ik van eBay ;)

Ik heb toen van Rodger de Scighera overgenomen, afgehaald op de beurs in Houten.
Dan heb je mazzel gehad dat ik me er nog niet mee bemoeide, anders had je er ongetwijfeld fors meer voor moeten betalen :wink:

Ik heb me van die Pericle altijd af zitten vragen waar die vandaan kon zijn komen. Het model zal echt goed in elkaar, het was een behoorlijk hoge kwaliteit handbouw. Ik heb nooit begrepen dat hij zo onbekend kon zijn en blijven.
Zou iemand dit zelf aan het hobbyen zijn geweest? Of zou het een beginnende prof zijn geweest die het bij één model heeft gelaten, zoals bijvoorbeeld Fuxia?
Rodger zelf wist het ook niet. Hij had het model voor een schijntje op de kop getikt op een beurs. Ik meen me te herinneren voor 50 Euro, maar het zou ook 80 geweest kunnen zijn. Het was in ieder geval erg weinig voor zo'n bijzonder model.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

za jan 17, 2009 22:07

Misschien leuk om met het SS 2009 weer iets te doen met modellen???

Kwam ik in 2006 nog tot een halve vitrine met Bertones, nu vul ik met gemak een hele kast!

Genoeg ijdele verzamelaars, die hun collectie willen tonen!

:wink:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . anno uh... lang geleden.

za jan 17, 2009 22:25

Mijn nieuwste aanwinst:

Afbeelding

In mooi doosje (zoals in de 70th). Bovendien fraaier gedetailleerd dan de andere GTA van Matchbox.

Ik heb er twee gekocht, i.v.m. de verzendkosten.
De ene voor in de vitrine en de andere staat op Marktplaats. = VERKOCHT!
Laatst gewijzigd door Yvo op di jan 20, 2009 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”