Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Nog wat zelfbouw

do mei 22, 2008 20:01

Dag mini-Alfisti

In een afzonderlijk foto-album,oudere Alfa's die ik vijftien jaar geleden spoot met autolak en niet tot mijn miniaturencollectie behoren.

1/43 Alfa's zelfbouw

Groeten Leo M
Leuk, die Giulietta TI van Tron. Mooi gebouwd ook zo te zien. Polijstte je de modellen ook na het spuiten?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

do mei 22, 2008 20:42

Ik ga wel m'n best doen maar ik weet niet of ik het ga redden. Sta jij er deze keer of ga je alleen kijken / kopen?
Ik sta áchter de tafel (maar liefst één meter, hihi)

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Nog wat zelfbouw

vr mei 23, 2008 02:07

Dag mini-Alfisti

In een afzonderlijk foto-album,oudere Alfa's die ik vijftien jaar geleden spoot met autolak en niet tot mijn miniaturencollectie behoren.

1/43 Alfa's zelfbouw

Groeten Leo M
Leuk, die Giulietta TI van Tron. Mooi gebouwd ook zo te zien. Polijstte je de modellen ook na het spuiten?
Dag

De modellen werden destijds licht gebakken op 60°C. 8)

Na enkele dagen werden deze gepolijst met Farécla G10 en(soms) P2000 schuurpapier en daarna Farécla G3,daarna met een niet siliconen

finischer van 3M.(Perfect-it 09348 van 3M)Na afwerking werden deze nog gesimoniseerd. :shock:

Sommigen noemen mij een poetskoning....voor echte auto's dan. :lol:

Destijds noemde mijn maat mij ''de man van duizenden kleuren'' :D .In ieder geval,alle autootjes tot 1/8 ,die ik toen spoot blinken nog... :roll:

Maar het werd / is gewoon onbetaalbaar. ](*,)

PS:De picasa-site moet nog worden bijgewerkt.Daarvoor dien ik al mijn Alfa's uit de vitrinekasten te halen...

maar steeds komt mijn nieuwsgierige poes Pipo in de weg lopen.:schrik:

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Nog wat zelfbouw

vr mei 23, 2008 09:22

Boeiend, zo'n perfectionisme. Ik heb daar zelf ook wel wat 'last' van maar bij mij leidt dat alleen maar tot uitstel omdat ik mezelf dan met zo'n enorme hoeveelheid werk opzadel.

maar steeds komt mijn nieuwsgierige poes Pipo in de weg lopen.:schrik:
Euh... ja pas maar op. Hier vlogen de modelletjes op een gegeven moment ook door de kamer. Gelukkig waren dat 'maar' mijn oude Matchboxjes (non-Alfa) die klaar stonden voor de verkoop.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Nog wat zelfbouw

vr mei 23, 2008 12:11

Dag mini-Alfisti

In een afzonderlijk foto-album,oudere Alfa's die ik vijftien jaar geleden spoot met autolak en niet tot mijn miniaturencollectie behoren.

1/43 Alfa's zelfbouw

Groeten Leo M
Leuk, die Giulietta TI van Tron. Mooi gebouwd ook zo te zien. Polijstte je de modellen ook na het spuiten?
Dag

De modellen werden destijds licht gebakken op 60°C. 8)

Na enkele dagen werden deze gepolijst met Farécla G10 en(soms) P2000 schuurpapier en daarna Farécla G3,daarna met een niet siliconen

finischer van 3M.(Perfect-it 09348 van 3M)Na afwerking werden deze nog gesimoniseerd. :shock:

Sommigen noemen mij een poetskoning....voor echte auto's dan. :lol:

Destijds noemde mijn maat mij ''de man van duizenden kleuren'' :D .In ieder geval,alle autootjes tot 1/8 ,die ik toen spoot blinken nog... :roll:

Maar het werd / is gewoon onbetaalbaar. ](*,)

PS:De picasa-site moet nog worden bijgewerkt.Daarvoor dien ik al mijn Alfa's uit de vitrinekasten te halen...

maar steeds komt mijn nieuwsgierige poes Pipo in de weg lopen.:schrik:

Groeten Leo M

Gesimoniseerd? Klinkt misschien dom dat ik dat niet weet, maar wat is dat?

Ik gebruik zelf altijd Micromesh voor het polijsten (3200, 4000, 6000, 8000 en 12000 grid) en de finish met McGuiar. Het is even werk, maar ze worden er wel superstrak van.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

vr mei 23, 2008 12:33

Simoniseren is bij de Vlamingen een bekend begrip: Simonis is een merknaam van een poetsmiddel. Behandelen met Simonis dus.

Zo'n woord wordt een eponiem genoemd. Tot zover deze miniatuur taalles :biggrin:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

vr mei 23, 2008 12:34

En ik maar denken dat die modellen dus bekeerd werden tot het katholieke geloof...

Zag ze al in de vitrine staan met paarse jurken aan en zo... :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC be

vr mei 23, 2008 12:51

En ik maar denken dat die modellen dus bekeerd werden tot het katholieke geloof...

Zag ze al in de vitrine staan met paarse jurken aan en zo... :lol: :lol: :lol:
Dus HG van HG Integrale staat niet voor Holy Grale??? :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC be

vr mei 23, 2008 17:38

Simoniseren is bij de Vlamingen een bekend begrip: Simonis is een merknaam van een poetsmiddel. Behandelen met Simonis dus.

Zo'n woord wordt een eponiem genoemd. Tot zover deze miniatuur taalles :biggrin:
Dag Dink

Heel goed gezien en uitgelegd,teruggevonden via google:roll:





Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

za mei 24, 2008 06:08

Op de welbekende Italiaanse website www.carmodel.net eindelijk goede plaatjes van de recentste zeer originele Alfa keuzes van Alezan. De Behrmann Alfa 145 Avventura uit 1998. Alezan is de eerste die hier een model van maakt. Leuke keuze. Hopelijk komt Pego uiteindelijk ook nog met deze uitvoering :wink: Het tweede model is een Alfa Sprint QV uit 1985 omgetoverd door de eigenaar tot een cabrio met Zender spoiler kit. Tot nu toe was deze auto ook nog nooit verkleind. Beide Alezan modellen zijn in een gelimiteerde serie uitgegeven van 200 stuks.

Sjappoo voor Alezan voor de originele keuzes =D>
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . miep miep

do mei 29, 2008 00:07

De ruilbeurs (24 mei) was even een echte ruilbeurs toen Kitaro en ik twee kleine 155 V6 TI'tjes met elkaar uitwisselden.

En zo kwam ik aan deze 'Roadrunner' 1:87 kit van de DTM kampioensauto uit 1993.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vergeleken met de Herpa-modelletjes is dit een forse stap terug in detaillering en afwerking, maar het is natuurlijk wel weer lekker gek en apart.

Zou dat ding destijds serieus 36 d-mark of gulden hebben gekost?

Beetje merkwaardig is het gebruik van de naam (en afbeelding) van het razendsnelle tekenfilmfiguurtje. Of dat met toestemming is...? En het gekke is dat dé site op het gebied van H0 automodellen, www.87thscale.info, het merk niet eens kent. Afgaande op de opmaak van het label en de detaillering van het modelletje vermoed ik dat Roadrunner de oude naam van BS-design is.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . miep miep

do mei 29, 2008 06:43

Nog bedankt voor de sleutel hanger dink. :wink:

Ik had een leuke dag op de namac beurs met 2 provence moulage 155 modellen. Een 155 gta en een 155 V6ti.
Beide gekocht bij een aller aardigste bouwer die eigenlijk net meer dan de kit prijs vroeg.
Alleen al daarom leuk om te kopen.

En ik vond nog een neko 155 v6ti.
(Nu nog de straat versie scoren....)

Verder maar even bij de diorama man en vrouw van diopitlane binnengekeken. Jammer genoeg geen afgesloten dioramas(Waar ik er wel eentje van heb) maar wel 2 leuke gescoord voor weinig.
Verder kreeg ik met de post nog een sc modelli 155gta coca cola binnen. Nadeel van die modellen is dat de achterraam partij nog wel eens naar binnen wil schieten met de jaren.
En daar heeft deze ook last van. Binnenkort maar eens openschroeven dus.

Het meeste maar even op de foto gezet:

Afbeelding

Ik ben ook nog lid geworden van de namac wat ik nog niet was en kreeg als welkomst kadoo een leuk boek met een bijdrage van dink.
(Sta toch een paar maal per jaar op de beurs te verkopen en wil er ook nog wel eens rondlopen, dus dan is zo'n lidmaatschap redelijk rendabel. Zeker als ze ook nog zo nu en dan een blad door de brievenbus gooien.)

Verder had ik de Antonette43 155 V6 arrivederci binnen, maar die is bijna compleet identiek aan de 2.0 16V die ik al eerder heb genoemd.
(alleen de type aanduiding achterop en op de bodemplaat is anders, verder een identiek model.)
De enige antonette 155 die ik dan nog verwacht is een 2.5 V6 versie van de 155WB sportiva. Een beetje jammer, ik hoopte stiekem op 4 verschillende modellen maar dat is eerder 2*2 modelllen geworden.

Ik heb wel opdracht gegeven aan raccoon om een 1:43 antonette 2.0 16V sportiva te verbouwen tot mijn 155Q4 wb. Maar daar moet ik nog wel meer dan een maand op wachten.
Zodra die binnen is post ik dat wel even.

@dink lijkt me inderdaad bs te zijn.
http://www.87thscale.info/bs_design.htm
En dan bijna onderaan in de lijst staat de kit genoemd.
Mischien zijn ze wel blij met de fotos.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . miep miep

do mei 29, 2008 09:13

@dink lijkt me inderdaad bs te zijn.
http://www.87thscale.info/bs_design.htm
En dan bijna onderaan in de lijst staat de kit genoemd.
Mischien zijn ze wel blij met de fotos.
Productcode RS-185, kan niet missen.

Zal ze inderdaad de foto's sturen, plus die van de Coda Tronca Spider, die ontbreken op die site ook nog.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Prototipo

do mei 29, 2008 20:27

De postbode kwam me vandaag weer iets brengen :D

Afbeelding

Afbeelding

Een Mebetoys Iguana en een Navajo van Superior R (made in Hong Kong) om precies te zijn.
weer erg leuke aanwinsten voor mijn vitrine. En de Navajo was ik nog nooit eerder tegengekomen dus deze lijkt me aardig zeldzaam?
het is wel echt speelgoed met een pull-back motortje maar zeker een leuk en gek ding 8)

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: Prototipo

do mei 29, 2008 20:36

En de Navajo was ik nog nooit eerder tegengekomen dus deze lijkt me aardig zeldzaam?
het is wel echt speelgoed met een pull-back motortje maar zeker een leuk en gek ding 8)
Lijkt me ook, ik heb er ook wel eentje, ook echt speelgoed, maar dan zonder zo'n pull-back motortje. En die spoiler bij mij is ook zilverkleurig i.p.v. zwart.

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”