Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 46 gram

vr mei 16, 2008 14:58

Afbeelding

46 gram lijkt niet veel. Als je dit Giuliaatje in H0 schaal (1:90 zegt het doosje) uit de Schuco Piccolo serie dan in de hand neemt... ter vergelijking: negen munten van 1 euro wegen ongeveer net zo veel als dit autootje.


Afbeelding

Afbeelding

Het had nog zwaarder gekund. De bodem, meegespoten in dezelfde kleur, is van plastic.


Afbeelding

Behalve de blauwe Juul is er ook tot een 1000 stuks gelimiteerde Carabinieri versie, in 'Designer Verpackung' zoals Schuco het noemt.


Afbeelding

Daarbij ingesloten ook nog een normaal doosje.


Afbeelding

De Carab versie is gedetailleerder afgewerkt dan de burgerjuul.


Afbeelding

Ook deze weer voordelig op de kop getikt dankzij de New York Connection 8)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 46 gram

vr mei 16, 2008 15:20

Toevallig! ik heb die carabinieri pas kado gekregen van mijn vriendin :D erg leuk dingetje.
De normale had ik al gekocht op het vorige SS 8) . Wat ik jammer vind is dat het bijgevoegde doosje van de Carabinieri precies hetzelfde is als die van de "stradale"
Khad die laatste met doosje in mn vitrine maar 2 keer hetzelfde doosje is een beetje zinloos :roll:

overigens is de bodem van de modellen volgens mij gewoon metaal..
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op vr mei 16, 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 46 gram

vr mei 16, 2008 22:46

46 gram lijkt niet veel. Als je dit Giuliaatje in H0 schaal (1:90 zegt het doosje) uit de Schuco Piccolo serie dan in de hand neemt...

Ook deze weer voordelig op de kop getikt dankzij de New York Connection 8)
You're welcome, mede namens Fred :wink:
Heb die Juultjes eerst bekeken, was ook verrast door het gewicht :roll:
Gelukkig was Afbeelding niet nodig... :? :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 46 gram

za mei 17, 2008 10:36

De op Neurenberg aangekondigde 155 V6 TI van HPI racing gaat in juli verschijnen, het is de auto van de kampioen van 1993, Nicola Larini (nr. 8 ). De prijs zal ergens rond de 30 euro liggen.

Afbeelding

Ik herinner me nog de aanschaf van mijn Minichamps-exemplaar, dat zal in 1994 of 1995 geweest zijn. Fantastisch vond ik het dat er 'eindelijk' weer eens een Alfa miniatuur uitkwam. Met de lawine aan modellen van de laatste jaren kan je je bijna niet meer voorstellen dat vijftien jaar geleden bijna elk nieuw model aanleiding gaf tot vreugde. En ik herinner me evenzeer de verbazing over het niveau van de detaillering; compleet met teksten op velgen en banden, een verzorgd interieur en een miniscuul veelkleurig Alfa logootje voorop. Dat zag je toen alleen op dure handbouw. Nu is dat al weer heel gewoon. Destijds kostte de MC V6 TI geloof ik iets van 30 gulden. HPI racing zal dan toch echt wel iets bijzonders moeten neerzetten om de aanschaf van een twee keer zo veel kostend te rechtvaardigen. In ieder geval moet de neus beter, de meest storende fout op de MC vind ik de openingen van de grille aan weerszijden van het hart. Die zijn bij de MC te klein en slecht van vorm.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . SZ Trophy no 59

za mei 17, 2008 11:12

Nieuwe voorjaarscollectie online...

Neuh, het gaat hier niet om mode maar om de nieuwe modellen van Spark. Daaronder één Alfa, de SZ Trophy uit 1991, nummer 59.

Afbeelding

Hier is hij net te snel voor de fotograaf...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . SZ Trophy no 59

za mei 17, 2008 19:57

Mooi man!!
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . SZ Trophy no 59

za mei 17, 2008 21:05

Mooi man!!
Wel mooi ja, maar wanneer gaan ze (in het algemeen) nou eens ophouden met al die oude Alezan en Provence Moulage kits na te maken :evil:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Fittipaldi's SZ

zo mei 18, 2008 09:42

Het Braziliaanse Automodelli komt met een Giulietta SZ, zoals deze werd bestuurd door ex Formule 1 kampioen Emerson Fittipaldi in een nationaal evenement.

Afbeelding

Automodelli heeft het model niet zelf ontwikkeld. Het is van Bang, door de Brazilianen voorzien van nieuwe decals en met een van houtpatroon en opdruk (met fout) voorziene opdruk. Prijs omgerekend €62, via de eigen site te bestellen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

ma mei 19, 2008 15:46

Nog meer mensen die gaan?

Zie www.namac.nl voor meer info.

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 46 gram

di mei 20, 2008 21:55

De op Neurenberg aangekondigde 155 V6 TI van HPI racing gaat in juli verschijnen, het is de auto van de kampioen van 1993, Nicola Larini (nr. 8 ). De prijs zal ergens rond de 30 euro liggen.

Afbeelding

Ik herinner me nog de aanschaf van mijn Minichamps-exemplaar, dat zal in 1994 of 1995 geweest zijn. Fantastisch vond ik het dat er 'eindelijk' weer eens een Alfa miniatuur uitkwam. Met de lawine aan modellen van de laatste jaren kan je je bijna niet meer voorstellen dat vijftien jaar geleden bijna elk nieuw model aanleiding gaf tot vreugde. En ik herinner me evenzeer de verbazing over het niveau van de detaillering; compleet met teksten op velgen en banden, een verzorgd interieur en een miniscuul veelkleurig Alfa logootje voorop. Dat zag je toen alleen op dure handbouw. Nu is dat al weer heel gewoon. Destijds kostte de MC V6 TI geloof ik iets van 30 gulden. HPI racing zal dan toch echt wel iets bijzonders moeten neerzetten om de aanschaf van een twee keer zo veel kostend te rechtvaardigen. In ieder geval moet de neus beter, de meest storende fout op de MC vind ik de openingen van de grille aan weerszijden van het hart. Die zijn bij de MC te klein en slecht van vorm.
Dag Dink
In 1993 spoot ik zo'n tiental DTM Alfa's van zowel Racing 43 als BBR,
De afwerking is van een ander persoon,
De gebruikte kleur was Fiat 140 corsa,
Van één der foto's werd een vergroting gemaakt van 50cmX70cm,welke we afgaven aan Sam van Lingen in Houten,

Hieronder de supergedetailleerde DTM Alfa van Larini van Racing 43 uit 1993,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leo M
Laatst gewijzigd door leomengalfa op wo mei 21, 2008 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Nog wat zelfbouw 1/43

wo mei 21, 2008 01:11

Dag mini-Alfisti

In een afzonderlijk foto-album,oudere Alfa's die ik vijftien jaar geleden spoot met autolak en niet tot mijn miniaturencollectie behoren.

1/43 Alfa's zelfbouw

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

wo mei 21, 2008 08:50

Oeh, die 90 is mooi :D
welk merk is dit? Tron? ziet er erg goed uit in elk geval :wink:

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC be

wo mei 21, 2008 13:19

Oeh, die 90 is mooi :D
welk merk is dit? Tron? ziet er erg goed uit in elk geval :wink:
Dag Marco

Die 90 moet van Tron-kit zijn,ik spoot er ook de Carabinière versie van,destijds.

Terug gevonden op de geweldige Tron-site

De betreffende 90,direct in beeld.

Afbeelding

Groeten Leo M
Laatst gewijzigd door leomengalfa op wo mei 21, 2008 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

wo mei 21, 2008 14:20

Dag Mini-Alfisti

Destijds haalde ik nieuwe kit- info bij deze Franse zaak

Nu nog staan nieuwe Alfa-creaties op hun site.

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 24 mei: NAMAC beurs

do mei 22, 2008 19:58

Nog meer mensen die gaan?

Zie www.namac.nl voor meer info.
Ik ga wel m'n best doen maar ik weet niet of ik het ga redden. Sta jij er deze keer of ga je alleen kijken / kopen?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”