Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

vr apr 11, 2008 05:07

Het leek wel sinterklaas vandaag. :mrgreen:

Ten eerste de Carpin 155 ti-z in het wit.
En de Remember 155 GTA Coca-Cola.

Afbeelding


(P.S. De zwarte rand om het voorraam van de carpin lijkt op de foto erg rommelig geschilderd. Dat is in het echt niet het geval.)

Maar ook nog iets wat half hier en half in de gadget hoek hoort.
Een 155 dtm sleutel hanger in het vernikkelde witmetaal. En een martini horloge. Dat horloge zit net als de sleutel hanger in de orginele verpakking en heeft nog beide bescherm plakkertjes. (eentje voor de wijzerplaat en eentje achterop.)
De batterij is inmiddels opgehouden met werken.

Van de sleutel hanger is goed te zien dat er naar de herpa 155 is gekeken maar er zijn wel kleine verschillen. (voorraam o.a. is groter bij de sleutel hanger.)
Ik heb er dus even een herpa als vergelijk naast gezet.

Afbeelding



De onderkant laat toch een duidelijk verschil zien:

Afbeelding

En samen met het martini horloge.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

vr apr 11, 2008 08:04

Het leek wel sinterklaas vandaag. :mrgreen:

Ten eerste de Carpin 155 ti-z in het wit.
En de Remember 155 GTA Coca-Cola.

Afbeelding


(P.S. De zwarte rand om het voorraam van de carpin lijkt op de foto erg rommelig geschilderd. Dat is in het echt niet het geval.)
Dat komt omdat de foto verkleind is. Als je erop klikt voor het originele formaat ziet het er een stuk beter uit. Gefeliciteerd, mooie aanwinsten!
Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

vr apr 11, 2008 10:52

Voor wie van het thuisfront wel eens commentaar krijgt dat al die euro's beter in 'nuttige' zaken gestoken kunnen worden:
Op 10 maart 2008 zijn bij een veiling van Dinky Toys twee wereldrecords wat betreft verkoopprijzen gevestigd, een voor een set en een voor een los model.

Een set van 6 nr 28 1e type bestelauto's met originele doos, in uitnemende staat, bracht 30.000 pond op (38.000 euro). Is zo'n set normaal al zeer schaars, de staat waarin hij verkeerde maakte hem uniek.

Nog spectaculairder was de veiling van een nr 28 type 1 bestelauto met het opschrift " W.E. Boyce", een rijwielhandel in Londen, in zeer goede staat. Het bestaan van dit model was tot heden niet bekend !
Het bracht 17.000 pond op (21.000 euro).
Voor meer informatie zie de website van Vectis, http://www.vectis.co.uk.
Bewaar dit berichtje, laat het bij een volgende keer commentaar zien en zeg dat je je juist erg inhoudt :biggrin:


Kwam het bericht tegen op het (zieltogende) NAMAC-forum.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

za apr 12, 2008 04:55

Gefeliciteerd, mooie aanwinsten!
Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?
Bouwkwalitiet van remember is top. Ik heb hier 9 remembers staan en zelfs voor de verkoop wel eens een dubbelle in mijn handen gehad en die zijn bijna altijd identiek.
En heel erg mooi gemaakt. (Ik krijg er binnenkort nog 7 bij. Daar zitten wel een paar dubbelle bij, maar die waren al heel lang onderweg. Van die 7 zijn er 3 die ik nog niet had, als ze ooit aankomen...... )
Heel soms staat van de ene een wiel net niet helemaal recht. Maar dat is ook alles wat ik heb kunnen ontdekken. (En 1 foto op ebay waar een achterlicht decal niet helemaal mooi zat, op de foto dan. Ik heb toen door dat eerst even te melden een goede opgestuurd gekregen.)

Nog mooier is het Antonnette 43 dat al eerder langskwam. Daar verbleekt de rest inclusief remember dan weer bij.

Van Carpin had ik me iets meer voorgesteld. Dat zit bij mijn model niet zo erg verzorgt in elkaar als eigenlijk zou moeten. Maar omdat dat zo'n bijzonder model van zo'n bijzondere auto is maakt dat niet eens zo heel veel uit.
Het model komt lichtelijk grof over als je heel goed kijkt, komt waarschijnlijk door de extreem lage aantallen en het zelf maken van de onderdelen. Maar ik bekijk de modellen nu vrij nauwkeurig.
Het is alleen storend als je echt heel goed gaat kijken.

Vandaag ook nog wat aparts ontvangen.
Een kitje van een 155 V6ti. Gelimiteerd en genummerd in schaal 1:87.
Nog nooit eerder gezien en nu heb ik er 3.

Afbeelding

Op een doos staat 36,- maar ik kan me niet voorstellen dat dat de prijs in DM was toendertijd.
Roadrunner RS-185 alfa 155 dtm 1993 Sondermodell

En ik heb de nummers 187, 220 en 243.

@Alfaganza
En van jouw 164's vind ik die cabrio echt heel erg gaaf! Mooi model!

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . CarPin Models

za apr 12, 2008 10:19

Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?

Van de Novegro beurs heb ik een aantal Car Pin Models van de Alfa Abarth 1000 meegebracht voor de Miniatura vrienden.
Allen super gebouwd en smetteloos. Model ziet er beter uit, dan op diverse hier al geplaatste foto's.
In de vitrine stond ook de Alfa Abarth record wagen, die Denis Carrara opnieuw uitbrengt, heruitgave van de rood-witte oude Barnini. Dit 2 kleurig model is een aanrader, mocht je de Barnini niet hebben, of de 'zeldzame' kit niet zelf willen bouwen.

Kijk maar eens op de nieuwe site van Denis Carrara www.carraramodels.com
Vol met her-uitgave van (Barnini) Fiat Abarths en goede diorama's van Abarth garages en gebouwen.
Kwaliteit van de 2 Alfa Abarths is beter, dan zijn eerdere gebouwde : Alfa Spider 4e serie en de 155 Zagato

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 10:39

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 10:47

Benieuwd hoe de V6 TI's van HPI racing gaan worden...

De vorm lijkt mij in orde.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 18:57

Afgaande op het bericht bovenaan deze pagina hoef je je dus allerminst schuldig te voelen als je € 195 neertelt voor deze 2000 Sportiva 'Prova'.

Afbeelding

Van de 2000 Sportiva (van de hand van Franco Scaglione, die als een soort Vincent van Gogh onder de auto-ontwerpers, pas posthuum de waardering kreeg die hem toewam) zijn slechts twee exemplaren gebouwd, een rode en een zilverkleurige. Beide auto's, met onderling enkele verschillen in details, bestaan nog. De rode is tegenwoordig in bezit van een Oostenrijkse verzamelaar die er af en toe mee naar evenementen komt. De ander is in bezit van het Museo Storico en komt veelvuldig buiten, o.a. met de Mille Miglia. De Sportiva wordt niet gezien als het belangrijkste werk van Scaglione (dat is zonder meer de 33 Stradale en anders wel één van de BAT's), evenmin wordt hij snel genoemd als wordt gevraagd naar de mooiste Alfa's. Toch heb ik zwak voor de auto, heb een tijd geleden een 1:43 model van Gulp gekocht.

Gulp maakte ook de rode en heeft nu bovenstaande aan het rijtje toegevoegd. Was er nog een derde Sportiva dan? Nee, maar de zilverkleurige werd ooit gebruikt op Mugello voor testen met wielen met vleugelmoeren en remmen voor de Giulia 1300 GTA. En daar heeft Gulp dus een dat model van gemaakt. Met inderdaad miniatuur vleugelmoeren en 'PROVA'-kentekenplaat. En een zwarte vlek rond de uitlaat.... foei toch...

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 19:04

Sportiva heden ten dage :

Echt ook 1 van mijn favoriete Alfa's ooit. Echt supermooi!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En hier nog een paar voor de liefhebbers. (6e regel foto's van onderen)
http://www.gummen.org/fotoalbum/eveneme ... art_id=291
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . wat moet dat voorstellen?

zo apr 13, 2008 11:57

De Prova-Sportiva wordt door Gulp overigens in een oplage van 20 stuks gemaakt. Van de eerdere rode en zilverkleurige versie zijn van elk 50 stuks gebouwd.

De Sportiva is door slechts weinig fabrikanten verkleind. Eerdere modellen waren er van Brianza en Replicars/Western Models. Evenmin slecht, maar de Gulp is toch echt een meesterwerkje.

Dat het ook anders kan bewees het Amerikaanse Thomas Toy met een 2000 Sportiva in ongeveer 1:24 plastic, eigenlijk moet je er bij vertellen wat het voorstelt.
Mooi? Nee, zeker niet maar wel lekker apart. Er is ook een gele versie bekend.

Afbeelding

Afbeelding

Sportiva-modellen zijn hoe dan ook zeldzaam. Van mij mag dat zo blijven 8)

Met een 'grazie' aan mijn Zwitserse verzamelvriend Giovanni voor de foto's. Ik heb nog meer leuke plaatjes van hem ontvangen, binnenkort in dit theater.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kroonprinsesje (2)

zo apr 13, 2008 23:40

Twee pagina's terug aandacht voor de Dauphine (= kroonprinses), de Renault die door Alfa Romeo in licentie gebouwd en onder eigen naam verkocht werd.

En ik altijd maar denken daar alleen een modelletje van Politoys/stil van bestond. Plus de McGregor, maar dat is weer een Mexicaanse licentie van Politoys, om het even wat ingewikkelder te maken.

Totdat ik de foto's uit Zwitserland kreeg:

Afbeelding

Schaal ongeveer 1:18, van blik. Gemaakt door I.N.G.A.P. (Industria Nazionale Giocattoli Automatica Padova) waarvan de blikken Giulia's wat bekender zijn, maar hier had ik dus nog niet eerder van gehoord.
Vrij simpel, desondanks zeer treffend gemodelleerd.

Afbeelding

En zelfs mét doos:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . (near) Mint Sprint

ma apr 14, 2008 14:26

Afijn, na een jaar of zes wachten....

Afbeelding

... is het dan eindelijk gelukt! Afbeelding

Afbeelding

Het Alfasud Sprintje van Mebetoys. Ik had al een rood exemplaar maar die was 'verbeterd'. Zwart gemaakte raamlijsten, ingekleurde lampjes en zo. Heel netjes, kostte me ook maar een tientje, daar niet van, maar het dingetje gaf me niet dat typische gevoel dat een origineel en mint exemplaar bij me losmaakt. Echt veel worden deze Sprintjes niet aangeboden en ze zijn lang niet altijd in goede staat. Zijn ze dat wel dan rijst de prijs vaak de pan uit. Ooit heb ik me op de NAMAC-beurs me moeten bedwingen om Roebar niet te tackelen, die pal voor mijn neus een gaaf appelgroen exemplaar voor een billijke prijs wegkocht :twisted: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Het is vast een snelle versie want hij is af fabriek gechipped :P Het model heeft zijn blisterdoosje nog nooit verlaten, de plekjes op de carrosserie zijn het gevolg van het Italiaanse 'kwaliteitsbesef'. (Che? Afbeelding)

Afbeelding

Afbeelding

Hm. Ik altijd maar zegen dat het hoog nodig tijd was voor een goed Sprintmodel. Nou kómt Minichamps er in december mee, heb ik opeens een, ach-ja-we-zien-wel-gevoel... Nee, verzamelaars en logica gaan moeilijk samen 8)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . (near) Mint Sprint

ma apr 14, 2008 17:20

Van harte met deze maagdelijke Sprint, Hans! Ben helemaal met je eens dat dit veel meer sfeer heeft dan met zelf aangebrachte detaillering.

Zoals wel veel vaker met (speelgoed)auto's uit die tijd is het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht model. Kijk voor de gein bijvoorbeeld ook eens naar de Fiat Campagnola van Old Cars die nog steeds in productie is. Ziet er best goed uit maar is gewoon de oude matrijs van Mercury(!) met alleen maar andere wielen waardoor het er ineens zoveel beter uitziet. Ik weet het, geen Alfa. Maar wel het bewijs dat er in die tijd ook al hele acceptabele modellen gemaakt werden... En wat had dit model er toen beter uitgezien met alleen maar mooiere velgen.

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . (near) Mint Sprint

ma apr 14, 2008 18:05

Dank je.

Voor de gein even de rode er naast gezet. En daar tussen in staat de befaamde tinnen sprint.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
automobile
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 26, 2008 16:16
Locatie: Amersfoort

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . (near) Mint Sprint

ma apr 14, 2008 19:20

En nu doe je de rode natuurlijk weg..... :wink:
Alfetta GTV 2.0
MB E-Klasse

Alfa verleden:
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”