Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Minichamps 2008: nóg meer

di feb 05, 2008 00:13

Ik kom de laatste tijd het ene na de andere model tegen met een bijzonder kantje eraan. Niet allemaal Alfa's, maar wel leuk genoeg om hier even te delen.


Ten eerste BBR. Die zijn (kennelijk op speciale bestelling) met een origineel "regen-model" gekomen. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Bijzonder is het zeker, maar of het als model kan overtuigen?

Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens MH Models met een wel heel bijzondere (ongetwijfeld historische) variant op de Citroen DS.

Afbeelding

Afbeelding


Tot slot dan toch nog een Alfa, een 1:18 159 Sportwagon, die door een eBayer onderhanden is genomen. Het resultaat ziet er erg leuk uit moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Minichamps 2008: nóg m

di feb 05, 2008 00:15

Bij het Autodrome model zijn de C-stijlen veel te breed en loopt de achterruit dus te weinig 'de hoek om', en dat is juist zo kenmerkend voor een Giulia.
Autodrome-Giulia's zijn ook niet correct qua schaal. Het zou 1:43 moeten zijn, maar als je een Autodrome naast een ander merk zet dan is-die duidelijk groter.
Dit zijn dus geen fouten gemaakt door Autodrome maar door het Italiaanse Mercury waar Autodrome dus de mallen van heeft gebruikt. :wink:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Minichamps 2008: nóg meer

di feb 05, 2008 16:17

Hello Again Everyone here is an Alfa Romeo ex 155 DTM car that raced in the MOnza Rally of 1994, based on minichamps base your views once again, would be most interesting.

Afbeelding

Saluti
alfasudjoe
:D :D :D

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . beursplaatjes

wo feb 06, 2008 16:42

Net als bij de 164: de niet al te heldere ruitpartij en de veel te brede chroomstrip op de bumper kennen we al van de eerdere foto's. Duimen maar dat dat wordt aangepast voordat hij daadwerkelijk uitkomt. Voor de rest een prachtig model. Nog één maandje wachten dus ;)

Afbeelding

Inmiddels is heb ik de eerste op eBay zien staan. Met de ruiten is het helemaal goed gekomen, de chroomstrip lijkt nog wat fors, maar is wel beter. Alleen..... die kleur! :shock:

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . beursplaatjes

wo feb 06, 2008 18:43

Inmiddels is heb ik de eerste op eBay zien staan. Met de ruiten is het helemaal goed gekomen, de chroomstrip lijkt nog wat fors, maar is wel beter. Alleen..... die kleur! :shock:

Afbeelding
Hoe kan dat, hij komt toch pas in april uit?

Ik wil er eentje! :P
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . "opheldering&qu

wo feb 06, 2008 19:13

Hoe kan dat, hij komt toch pas in april uit?
Parallel-import. Die 1:18 GTA "Jägermeister" moet ook nog officieel op de markt komen maar was begin december al te koop in de modelwinkel vlak bij de Nürburgring. Ik had mijn Freccia d'Oro (zie onderaan de openingspost) ook al in huis voordat hij in de winkels lag.

Wat de kleur betreft, om de indruk van de juiste kleur te wekken hoort een model een tintje lichter te zijn dan de kleur op het 1:1 voorbeeld. De foto van eBay is wat erg licht, desondanks lijkt het er op dat Minichamps een beetje is doorgeschoten. Ik wacht sowieso wel op de rode variant die later dit jaar verschijnt 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . kapitaal ding

wo feb 06, 2008 21:45

Hij is al weer verkocht.

Geen gekke prijs voor een primeurtje.


Deze bracht iets meer op:

Afbeelding

De befaamde blikken P2 van het Franse CIJ (al eens eerder aan de orde geweest in dit topic).

Deze rode ging voor € 4012 de deur uit...

Er zijn aardig wat verschillen te ontdekken ten opzichte van de zachtgroene: geen quadrifoglio, geen schokdempers, ander profiel op de band, andere remtrommels.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . kapitaal din

wo feb 06, 2008 21:52


Deze bracht iets meer op:

Afbeelding

De befaamde blikken P2 van het Franse CIJ (al eens eerder aan de orde geweest in dit topic).

Deze rode ging voor € 4012 de deur uit...

Er zijn aardig wat verschillen te ontdekken ten opzichte van de zachtgroene: geen quadrifoglio, geen schokdempers, ander profiel op de band, andere remtrommels.
:schrik: Dat zijn een hoop eurootjes..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . variaties op een dwaas

do feb 07, 2008 12:55

Nog meer uit de Miniatura Nieuwsbrief. Progetto K heeft nog een paar varianten gevonden op de Matta.

Afbeelding

De eerste heeft toch wel enige historische waarde. In 1952 namen twee Matta's deel aan de Mille Miglia, in een speciaal (en eenmalig) daartoe in het leven geroepen militaire klasse. Dit waren de nummers 3M en 4M. Waar die M voor staat mag duidelijk zijn. Enige andere twee deelnemers in de klasse waren twee Fiat Campagnola's (met, hoe verrassend) de nummers 1M en 2M. De auto's startten voorafgaand aan de andere 600(!) deelnemers. De Matta's waren volkomen standaard, de enige aanpassingen voor de MM betroffen een extra lamp, centraal op de voorbumper en een set banden die beter geschikt waren voor het rijden op de weg. Her en der langs de route waren serviceposten ingericht. Een aantal keren waren die nog lang niet klaar op het moment dat de Matta's zich meldden; ze lagen flink voor op het schema dat tevoren was opgesteld. De 3M van Beltramini/Bruno moest opgeven omdat hij van de weg raakte, de 4M van Costa/Verga won de klasse met een tijd van 16 uur en 54 minuten (gemiddeld 92,5 km/h), met een voorsprong van resp. 41 minuten en 1 uur en 52 minuten op de Campagnola's.

Die gemiddelde snelheid valt in het niets bij het latere record van Stirling Moss (157 km/h en een beetje), tegelijkertijd is het voor een Matta onvoorstelbaar hoog. Van een Matta-rijder weet ik dat het besturen al bij 80 km/h ophoudt leuk te zijn.


De andere nieuwe Matta is (naar mijn smaak) beetje flauwe variant op al zijn voorgangers, daar doet een sirene op het spatbord weinig aan af.

Afbeelding


Een derde aangekondigde variant zou een 'raid'-versie zijn. Als dat die van de Operazione Mato Grosso is waarbij een gezelschap onder leiding van Bonzi dwars door Zuid Amerika trok, zou dat een interessant modelletje opleveren.

Afbeelding

We wachten af.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . variaties op een dwaas

do feb 07, 2008 15:12

Zou dus leuk geweest zijn als die Mille Miglia Matta andere banden had gekregen dan de andere uitvoeringen...

Corrado

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . variaties op een dwaas

do feb 07, 2008 20:37

De postbode is geweest:

Een Pocher 1750 GTV Polizia Stradale. Niet mint, zeker niet, maar ik ben er blij mee. Vind er maar eens eentje!

Afbeelding

Afbeelding


:thumbs:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . variaties op een dwa

do feb 07, 2008 20:39

De postbode is geweest:

Een Pocher 1750 GTV Polizia Stradale. Niet mint, zeker niet, maar ik ben er blij mee. Vind er maar eens eentje!

Afbeelding

Afbeelding


:thumbs:
Mooi ding Yvo :D , stond voor een tijdje terug een gele met doos op MP, nog geboden maar helaas :cry:
Staat nu overigens een Montreal (die een stuk minder mooi is qua verhoudingen) met doos op Ebay.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . 1e nieuws Neurenberg beurs

do feb 07, 2008 22:22

Afbeelding

Het eerste nieuwtje (wat betreft Alfa) van de vandaag begonnen Spielwarenmesse in Neurenberg, de massieve Giulia uit de Piccolo serie van Schuco. Deze ietwat nostalgische modelletjes zijn behoorlijk aan de prijs, tegen de €20. De vorig jaar verschenen burgerversie zie je overigens maar zelden.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . 1e nieuws Neurenberg b

do feb 07, 2008 22:28

Afbeelding

Het eerste nieuwtje (wat betreft Alfa) van de vandaag begonnen Spielwarenmesse in Neurenberg, de massieve Giulia uit de Piccolo serie van Schuco. Deze ietwat nostalgische modelletjes zijn behoorlijk aan de prijs, tegen de €20. De vorig jaar verschenen burgerversie zie je overigens maar zelden.
Leuk :D , die dan maar eens opspeuren want ik heb de burgerversie ook 8)
erg geinig en bovendien erg zwaar (voor zn grote) ding.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (2)

do feb 07, 2008 22:45

Afbeelding

Hij is dus nog niet af, de 1:18 GTV 2.0 van AutoArt.

Geinig om te zien dat carrosseriedelen als de raamstijlen deel uitmaken van het 'glas' en hun metalen aanblik zullen ontlenen aan een laklaag.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr feb 08, 2008 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”