Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . trasporti cavalli

ma nov 12, 2007 12:43

Toevallig iemand van hier die bij eBayer bean_siky123 een Carabinieri Sud en een Polizia 90 bestelde en in plaats daarvan 2 Carab Suds en een Polizia Sud ontving :?:

Ik heb het verkeerde pakje ontvangen met eerstgenoemde modellen ipv de drie Sudjes. Als iemand van dit forum 'mijn' pakje heeft ontvangen kunnen we bij gelegenheid wel omwisselen.

Die eBayer klungelt overigens wel vaker, stuurde mij bijvoorbeeld een foute factuur met een te laag bedrag. Ik had met opzet dag gewacht, toen maar toch betaald en kreeg prompt een verzoek om resterende deel te betalen. Op zich geen probleem natuurlijk. Vreemder was dat toen ik hem een keer mailde met een verzoek om levering van extra modellen ik drie keer antwoord kreeg. Eén keer een email-reply, één keer via eBay-berichten en één keer van.... luckyyao... :shock: Waaruit maar blijkt dat een paar van die eBayende Chinezen één persoon/failie/bedrijf zijn. Niks mis mee, maar wel een beetje veel foutjes.

Die ik trouwens net zo goed maak :roll: Ik verkoop twee oude Autovisie jaarboeken via eBay aan twee klanten. Ze betalen op dezelfde dag. Bij het inpakken denk ik: "Ik moet niet de blunder begaan dat ik de jaarboeken verwissel". Dus print ik eerst de verzend-etiketten en leg deze op de jaarboeken en pak ze één voor één in. Dag later: twee mailtjes...

Aaaaaaaaaaaaaargh :evil:

Soms kan je ook TE veel je best doen waardoor het 'dus' fout gaat.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Track Stars op het spoor

ma nov 12, 2007 15:17

Afbeelding Afbeelding

uitleg volgt komende week...
Denk dat ik in deze mee mag doen :wink: \:D/ Dus bij deze .... Afbeelding Afbeelding
Yep, ze zijn d'r :D

Deze zijn voor jou:

Afbeelding

De Engelse verkoper heeft de blistertjes opengesneden (helaas) maar wel op een redelijk nette manier. Plakbandje onderlangs en het valt bijna niet op.


En dit zijn mijn nieuwe minibolides. Nu de blister toch open was... 8)

Afbeelding

FRAM is van de oliefilters, Dorcy is euh... Dorcy geloof ik. Zegt me niets en veel meer staat er niet op het wagentje. Ah.. er gaat me een :idea: op... even Googlen op 'Dorcy' en 'Automotive' (vrijwel alle TS 'sponsors' zijn in meerdere of mindere mate auto-gerelateerd) werpt meteen licht op de zaak :biggrin: Soms moet je er met een lantaarntje naar zoeken, ik had natuurlijk ook gewoon meteen www.dorcy.com kunnen intikken...

Afbeelding


Deze komen uit Engeland, eerder kocht ik zelf al een partijtje uit Australië, met een andere blister:

Afbeelding

Hoeft niet per definitie verschil tussen Aussie en UK blister te zijn, kan ook simpelweg een verschil tussen de productiedata zitten.


Op de achterzijde zie je dan ook nog dit:

Afbeelding

Hmmmm, best handig in de vitrine :P Als ik zoiets nog eens tegenkom... Er zitten overigens ook blikjes met knuffelbeestjes tussen, dus niet alleen maar autootjes.


De achterzijde beter bestuderend...

Afbeelding

Het blikje van mijn 'felbevochten' Afbeelding WD40 Alfaatje (uit de VS) iswezenlijk anders dan dat op de afbeelding. Voor degene die echt álles hebben wil...

Ondertussen alweer wat gevonden downunder. Helaas miste ik een eerder partijtje door een hapering in de eBay-pagina. Dat is het risico van in de laatste seconden bieden #-o

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Track Stars op het s

ma nov 12, 2007 15:33

Afbeelding Afbeelding

uitleg volgt komende week...
Denk dat ik in deze mee mag doen :wink: \:D/ Dus bij deze .... Afbeelding Afbeelding
Yep, ze zijn d'r :D

Deze zijn voor jou:

Afbeelding
\:D/ \:D/ Kijk, da's nou mooi ! \:D/ \:D/

(PB!)

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . trasporti cavall

ma nov 12, 2007 21:47

Om even 'aan te haken' bij het voorgaande...

Afbeelding

Ook nog niet eerder gezien, een geinige 1:64 combinatie van Guisval. GTV6 met paardentrailer. Die overigens voor een Shetland al wat aan de krappe kant zal zijn :roll:

'Deed' €16,50 op eBay.
Wat dacht je dan van deze combinatie, een Zagato met aanhangwagen. Tis dat ik de originele doos erbij heb, anders zou men gauw gaan denken dat ik dit zelf inelkaar heb geflanst, hahaha :lol: Het model is van Reflex uit Polen, een kopie van Piko. Ooit eens gevonden op een ruilbeurs, zo'n 15 jaar geleden. Nooit meer tegengekomen of gezien. Maar ja, de "lelijkste" modellen zijn ook vaak het zeldzaamste.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Track Stars op het spoor

ma nov 12, 2007 23:47

Mooi één-assig margarinekuipje, Cees :D

Nog maar een slepende kwestie dan:

Afbeelding

Van een hele tijd terug alweer in deze topic, uit de collectie van Seiista Chris. Een Norev Sei met een kajuitbootje dat toch wel redelijk op schaal lijkt te zijn.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 33 TT12

di nov 13, 2007 20:45

Staat sinds afgelopen vrijdag op de Minichampssite:

Afbeelding

De 33 TT 13 van het Willy Kausen Racing Team waarmee Pescarolo en Bell in '75 de 1000 km van Spa Francorchamps op hun naam zetten.
Mooi gedetailleerd, ook de werkplek van de heren winnaars:

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 33 TT12

di nov 13, 2007 22:29

De postbode kwam met mijn pakketje.

2 maal anette43 alfa 155 wb. Een sport en een arrivederci.
Verschil is miniem, eentje zonder antenne en antraciete of zwarte velgen. Wel de mooiste modellen die ik ken van de 155 en de enige van de widebody versie.

Afbeelding

Afbeelding

Detail is geweldig, er zitten veiligheids gordels in en de knop om je gordel los te maken is roodgemaakt. Interieur compleet met arm steun, aan de zijkant is het knipperlichtje doorzichtig kunstof. Erg prijzige modellen maar het geld wat mij betreft dubbel en dwars waard.
Sorry voor de matige foto maar veel beter kreeg ik niet voor elkaar.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 33 TT12

wo nov 14, 2007 00:12

De postbode kwam met mijn pakketje.

2 maal anette43 alfa 155 wb. Een sport en een arrivederci.
Verschil is miniem, eentje zonder antenne en antraciete of zwarte velgen. Wel de mooiste modellen die ik ken van de 155 en de enige van de widebody versie.

Afbeelding

Afbeelding

Detail is geweldig, er zitten veiligheids gordels in en de knop om je gordel los te maken is roodgemaakt. Interieur compleet met arm steun, aan de zijkant is het knipperlichtje doorzichtig kunstof. Erg prijzige modellen maar het geld wat mij betreft dubbel en dwars waard.
Sorry voor de matige foto maar veel beter kreeg ik niet voor elkaar.
Hi,

Can I ask who makes these 2 alfa 155 models ?

here is model i just bought made by Remeber 1/43rd, what do you think of it ?

Afbeelding

Saluti
alfasudjoe
:D

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 33 TT12

wo nov 14, 2007 00:19


2 maal anette43 alfa 155 wb. Een sport en een arrivederci.
Verschil is miniem, eentje zonder antenne en antraciete of zwarte velgen. Wel de mooiste modellen die ik ken van de 155 en de enige van de widebody versie.


Hi,

Can I ask who makes these 2 alfa 155 models ?

here is model i just bought made by Remeber 1/43rd, what do you think of it ?

Afbeelding

Saluti
alfasudjoe
:D
Nice car Joe, looks just like the one wich i will be getting shortly. (But a little cheaper than yours. :wink: )

The other two are from "antonette 43". I was lucky to get both versions from japan. They are on the site from raccoon as mentioned before.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Penny wise, pound foolish

wo nov 14, 2007 12:13

Mooie WB's Jan! Gefeliciteerd er mee.

Yep, ik ben wijs met mijn nieuwste Penny, al betaalde ik er het volle pond voor :P

Afbeelding

22 euro is niet eens extreem, want deze Polizia F12 zie je maar zelden. En dan ook nog eens met intacte Pantera-stickertjes, meestal ontbreekt er wel één van de twee. Die op het linkerportier is overigens beroerd geknipt, kop en staartkrul ontbreken, d.w.z. die zie je aan de onderzijde weer terug...

Afbeelding

Echt mint mag je 'm trouwens niet noemen, de Penny monteur had kennelijk zijn dag niet: de voorbumper is verbogen terwijl achter carro en bodem slecht op elkaar aansluiten. Speelschade lijkt het niet te zijn, de lak is helemaal intact. De kier boven de voorruit is een ontwerpfoutje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Penny wise, pound foolish

wo nov 14, 2007 22:24

Zo, deze kwam vandaag binnen, een RE EL REEL - ALFA ROMEO 90 in 1:16 :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Penny wise, pound foolish

wo nov 14, 2007 22:40

Ik kwam nog iets betere fotos tegen van de "arrivederci" Antonette 43.
(Van yahoo japan)

Het nummer op de verpakking is 12. Dat heeft die van mij ook en de andere 155(De sport) heeft nummer 15. Nu vraag ik me af welke andere modellen Antonette 43 maakt, kan er echt helemaal niets van vinden.....
Terwijl me dit echt de nummers 12 en 15 uit het totale aanbod lijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een verschil tussen de sport en de arrivederci is dat de laatste wel koplamsproeiers heeft!!! En de sport niet. In 1:43!

Ik heb nog iets over dat arrivederci gedeelte. Dat lijkt een laatste genummerde serie 155's in japan te zijn.
Check het plaatje rechtsboven:
http://sky-road.ciao.jp/155.htm

Dat lijkt heel erg op het type plaatje achter op mijn modelletje.
Dus nummer ..../250

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kitaro op wo nov 14, 2007 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Penny wise, pound foolish

wo nov 14, 2007 23:09

Even een mailtje naar Raccoon sturen 8)

Nieuws van de Tron-site; een hele reeks bezwaailichte Cararama's:

Afbeelding
Carabinieri

Afbeelding
Polizia

Afbeelding
Polizia Penitenziaria

Afbeelding
Vigili del Fuoco

Ze zijn wel een 'tikkie' prijziger geworden, namelijk €65. Ze zien er echter netjes uit en de Cararama-basis is gewoon goed.


Ook komen we de Brera Polizia Brera weer tegen die we eerder op eBay al zagen (van Lovoglio als ik het me goed herinner, toen met volledig witte motorkap). Van die 147's weet ik het ook niet eens helemaal zeker, maar deze Brera lijkt me pure fantasie.

Afbeelding


Daarnaast zien we ook de niet bijster geslaagde Minari (met 33 techniek, door zijn lage gewicht een zeer rappe boxer) van Alezan, nu in het rood (de blauwgroenig metallic is er ook):

Afbeelding

Tsja, het is de enige Minari in 1:43, maar voor €120 weet ik nog een heeeeeeeeeeleboel andere wensen te vervullen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps primeurtje

wo nov 14, 2007 23:30

Afbeelding

Afbeelding

De 1300 GTA Junior van Rainer Maschke uit de Deutsche Rennsport Meisterschaft van 1972.

Minichamps, schaal 1:18, leverbaar in januari 2008. Dit is nog een handgebouwd proefmodel, buitenspiegels komen in de productieversie er nog wel op veronderstel ik.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Penny wise, pound fool

do nov 15, 2007 00:15

Zo, deze kwam vandaag binnen, een RE EL REEL - ALFA ROMEO 90 in 1:16 :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Leuk, zoeen wil ik ook nog eens maar dan het liefst de Polizia uitvoering omdat deze nog het realstischt aandoet.
neemt alleen wel een hoop ruimte in, zo'n RE-EL.
Jammer dat deze de originele bestickering niet meer heeft (al die is best lelijk)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”