Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 09:58

Prachtig, Michiel! Mooi opgesteld ook. Ik zie dat jij hetzelfde doet als ik; de echt kostbare modellen blijven ook in de vitrine in hun doosje.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 10:46

TEST




het lijkt er op dat het topic uit de rails loopt. meer pagina's dan het systeem aankan?

ik leg het aan Jorix voor

edit: lijkt weer goed te gaan
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op zo okt 21, 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 13:25

=D>



indrukwekkende verzameling...........................

groeten Dirk
Inderdaad, fantastisch!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 16:00

Van DeAgostini staat voor 27 december de Carabinieri 'Blu' Alfasud op de planning.

Afbeelding

Het is in feite hetzelfde vijdeurs Sudje als de onlangs getoonde Polizia uitvoering, alleen nu dan in stemmig donkerblauw en met CC-kentekenplaten.
Op deze foto's valt wel wat meer op dat de bumpers wat aan de zware kant zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 16:28

Ik zie dat de thread het weer doet, mooi.

Bedankt voor de complimenten iedereen. En ja Dinky, de echt kostbare modellen blijven ter bescherming bij mij in de display case, als ze tenminste daarin zijn geleverd. En ze krijgen zo ook dat beetje extra aandacht dat ze verdienen. Daarbij beschouw ik de zelfgebouwde kits trouwens ook als kostbaar, die gaan allemaal in BBR display cases. Ik zal later vandaag ook eens wat fotootjes van de zelfbouw plaatsen.

En dan dat Sudje. Eindelijk eindelijk eindelijk een Sud van het latere type. Ik had hem inderdaad al op eBay voorbij zien komen. En hij ziet er helemaal niet zo verkeerd uit voor wat hij kost. Inderdaad, de bumpers zijn wat aan de donkere kant en ze hadden die lompe antenne beter weg kunnen laten wat mij betreft. Maar goed, die pluk ik er zelf wel vanaf zodra ik er een te pakken heb.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . spider coda tronca?

zo okt 21, 2007 17:23

zag ik net op MP

weet iemand of dit DE jaren 70 spider is????

coda tronca
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 17:37

Dat is deze. En de rode.

Best een redelijk model, maar minder verfijnd dan de Minichamps.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . spider coda tron

zo okt 21, 2007 17:38

zag ik net op MP

weet iemand of dit DE jaren 70 spider is????

coda tronca
Ja, maar die van Minichamps is veel en veel mooier!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 21:27

Dat is deze. En de rode.

Best een redelijk model, maar minder verfijnd dan de Minichamps.
Psies! :wink: :wink:
Minichampsdink is 'unterwegs'.... :D :D
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 22:02

Zoals beloofd het e.e.a. aan zelf gebouwde kits:

Als eerste mijn komische duo. Is hier al eerder voorbij gekomen heb ik gezien, maar ze blijven leuk:

Afbeelding


Een zeldzame, de 8C 2600 waarmee Varzi de Mille Miglia in 1934 won. De kit is van A&G, en is enigszins opgewaardeerd. De bak waarin het reservewiel rust is zelf toegevoegd en de leren band waarmee hij vastzit was een enkele riem, maar hoort zoals nu op het model, uit drie delen te bestaan die met een ring aan elkaar vastzitten:

Afbeelding

Afbeelding


Een 1900 Sprint van Touring, een eenvoudige kit, eenvoudig gebouwd, maar wat een schitterende lijnen heeft die wagen toch! De kit is van Provence Moulage:

Afbeelding


De P2 uit 1930 van Varzi. Deze kreeg ik binnen als een matig gebouwde kit van GPM en is opgelapt en gesupert: ik heb er een grillbeschermer voor gebouwd, BBR wielen eronder gezet, de houder van het reservewiel vervangen en de remtrommels op de voorwielen toegevoegd waarmee ik tegelijk de wielstand heb gecorrigeerd.

Afbeelding

Afbeelding


De 8C 2900A Spider, een kit van FB Model, gespoten in kleuren die ik hem mooi vond staan. Het kleurenschema is gebaseerd op de 8C 2300 Touring Spider 1934 die de laatste jaren op nogal wat shows is verschenen.

Afbeelding


De Disco Volante Coupé van Provence Moulage, met het e.e.a. aan detail toegevoegd: aftermarket riempjes voor de motorkap gebruikt, detail toegevoegd aan de zijruiten voor en achter (die zijn volledig glad bij PM), klaverblaadjes toegevoegd, interieur in de juiste kleuren (PM heeft ze precies verkeerd om op het voorbeeld, zwart interieur met rode stoelen). Ik was er erg blij mee, maar enkele maanden nadat ik hem af had kwam Bizarre met een DV waarop deze details ook allemaal zaten en die bovendien de uitlaat correct aan de zijkant heeft zitten... oh well.

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 22:05

Tot slot een aantal kits die gewoon gebouwd zijn volgend de instructies, met hooguit hier en daar een klein detail toegevoegd of verbeterd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu weer snel aan het bouwen, want ik heb het nog druk de komende jaren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 22:21

Ziet er goed uit.
Maar wat voor lak gebruik je bij het bouwen?
Het meer specifiek toegelegde modelbouwverf (Tamiya bijv) of de allom bekende spuitbussen (Motip en dergelijke)?

Heb hier eerlijk gezegd ook nog wat kits liggen in plastic, zamac en resin.
Schaal 1/43 en 1/24.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 22:35

Dank je Alfist-GTV6. Leuk om hier andere bouwers tegen te komen :)

Ik gebruik altijd autolak, spuitbussen van inderdaad Motip en van Duplo. De 8C 2600, de Caimano en de Alfetta Spider waren trouwens prepaint kits, de rest is zelf gespoten. Autolak is harder dan hobby verven maar heeft ook een nadeel: je zult het moeten polijsten om het echt mooi glad te krijgen.

Ik heb naast het 1/43 spul op de foto's nog wat plastic kits liggen (Gunze e.d.) en wat Pochers. De Gunzes gaan er waarschijnlijk vroeger of later nog wel uit, de Pochers houd ik voorlopig. Machtig mooie dozen!

Misschien een beetje een rare vraag voor iemand die redelijk thuis is in de modelbouw, maar wat is in vredesnaam zamac?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 22:56

Na de prachtige collectie en prachtig gebouwde kits van Alfavaganza :!: , durf ik het bijna niet te posten. :oops:

Bijna, dus ik doe het toch. De meesten zullen zich nog wel de 1: 100 Kyoso Alfa's herinneren. Via onze hofleverancier Dinky Boy heb ik ze geloof ik allemaal kunnen bemachtigen, zij het niet allemal in mijn eerste voorkeurskleur.
Tja, en als er in de Giulia dan ook nog een stofje blijkt te zitten, wat doe je dan? Even wikken en wegen: tja, is toch ook wel erg dik gelakt! Volgens mij zit onder die dikke laklaag een veel mooiere model. :-k
Aldus heb ik alle lak eraf gestoken met van die minischroevendraaiers en zowaar, dat model is echt wel strak en scherp!
Ik heb het nu geschuurd met 600 en ben alvast begonnen ook het interiuer op te leuken. Een impressie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let wel, het gaat hier om een koets van slechts lxbxh van 42x 15x 12mm!
Het front moe(s)t onaangetast blijven, want zulke kleine lijntjes, dat lukt (mij) natuurlijk nooit met een penseeltje.
De voorkant van de motorkap lijkt misschien wat ruw, maar geloof me, dat zie je in real life echt never nooit, zo klein!
Nu gaat de koets nog (dun!) gelakt worden in een andere kleur en ook ga ik haar nog verlagen. :blue_cool:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .zamac

zo okt 21, 2007 23:15

Michiel
je model foto´s zijn weer geweldig als altijd
ZAMAC is een legering van zink en aluminium, de meest gebruikte basis voor grote serie diecast modellen
vrgr Fer

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”