Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 03:05

Gelukkig heb ik er maar één, Sander....

Op Ebay gespot:

Afbeelding

Een Villa d'Este van Fabbri Editori. Deze hele grote uitgever brengt van die verzamelreeksen uit, één of meer boekjes per maand met daarbij een verzamelobject, net als DeAgostini dat ook doet.

Zo was er ook een reeks politie-auto's waarin de in Nederland moeizaam te vinden 156 SW zat.

Nu dus de Villa d'Este die nog niet op de Fabbri-site staat. Eerdere uitgaven zijn een Duetto en de 33TT van Arturo Merzario. De kwaliteit is heel redelijk, maar de verkrijgbaarheid houdt niet over, meestal zal je op Ebay moeten zoeken.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 09:33

Hebbe hebbe die groene........................... =P~
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 12:58

Ja das een heeele mooie. :thumbs: Ik ben trouwens niet zo kapot van de modellen van voor parkweg 1950. Vanaf die tijd zijn de carosserieen pas elegant, gestroomljind en dus aantrekkelijk geworden. Deze 6c is daar een heel mooi voorbeeld van.


Mag zoiets kosten eigenlijk?? Je loopt voor mooie/aparte modellen als deze als snel tegen de 100 Euro aan, en dan is de grap er voor mij al dik af. Het gaat me niet om om er zoveel mogelijk geld in kwijt te raken, maar om modelletjes te verzamelen waar ik wat mee heb. (emotie???!! Ja dus.) Een gammele juul bijvoorbeeld zegt me misschien nog wel meer als een uit-den-treure gedetailleerd modelletje daarvan. Ik zal mn verzameling dan om meerdere redenen ook nooit compleet krijgen, want sommige modellen zijn gewoon niet om aan te zien, ze hebben nooit indruk op me gemaakt of ze zijn gewoon veel te duur.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 13:22

Kan je hier volgen.

Veel duurder moet-ie denk ik ook niet worden. Weet niet wie de fabrikant is, dat wil nog wel eens verschillen, bij deze euh.... 'Kiosk-modellen'. Hm, bij deze dus maar even een nieuwe term geïntroduceerd... Die Polizia 156 SW is van NewRay, maar die werd behalve in de blisterverpakking ook in een 'Polizia-doosje' verkocht.

Gamma (nee, niet de bouwmarkt :P ) maakt ook 6c 2500's en ik heb vorige zaterdag op de NAMAC-beurs er een paar bekeken.
Afbeelding
Best mooi, maar met een paar, voor de prijs van over de 100 euro, zeer teleurstellende details: bij de tweekleurige versie's is de overgang tussen beide kleuren rafelig en de wieltjes zijn slecht gevormd en belabberd gespoten. Een afknapper! Dat maakt dat Kiosk-model dus zo veel interessanter. Straks toch maar met de 33SW naar Italia ipv met de Spider :roll: :?:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 22:13

Soms moet je een beetje ruimte maken, en ik ben dan ook bezig (bijna) alles wat geen Alfa is op Ebay te zetten.

Wèg met die 'Taxi's'!!! :biggrin:

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za apr 09, 2005 22:57

Als je van die 190/200 nog een volledige "burger" uitvoering hebt, hoor ik dat graag even. Ik had er nl zelf eentje, maar die is van ellende uitelkaar gevallen en tot speelgoed gebombareerd. ( En heeft et dus niet overleefd...)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma apr 11, 2005 20:33

Op Ebay gespot:

Afbeelding

Een Villa d'Este van Fabbri Editori. Deze hele grote uitgever brengt van die verzamelreeksen uit, één of meer boekjes per maand met daarbij een verzamelobject, net als DeAgostini dat ook doet.

Nu dus de Villa d'Este die nog niet op de Fabbri-site staat. Eerdere uitgaven zijn een Duetto en de 33TT van Arturo Merzario. De kwaliteit is heel redelijk, maar de verkrijgbaarheid houdt niet over, meestal zal je op Ebay moeten zoeken.
Asjemenou... :shock: Wat een prijs....

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma apr 11, 2005 21:07

Dit zag ik op de stand van de Alfaclub in Essen. Wel een leuke diorama.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 17, 2005 22:42

Ik heb de vage indruk dat zondagavond een slecht moment is om veilingen te laten aflopen (en dus goed om voordelig je slag te slaan) omdat er dan weinig laatste-moment-bieders zijn. Weet iemand iets over de ideale momenten om iets aan te bieden?
Mmm, lijkt wel te kloppen... net twee Sparks 147 Challenge gekocht voor 21,53 elk :D

Winkelprijs in Nederland: 32 tot 35 euro....

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 17, 2005 22:49

Net voor 30 Euro: 1 op 18 en Nieuw:

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 17, 2005 22:57

Das een mooi prijsje, Arjen! Overigens stond die Giulia/Bertone productielijn vanmiddag ook op Ebay. Een hele tijd op 31,nogwat, dus ik dacht, ik ga eens gezellig meebieden in de laatste minuut. Tsja, die knalde in één keer omhoog en zoveel wilde ik nou ook weer niet besteden. Maar 91 euro blijft voordelig voor dat diorama.

Veel bekende namen in de biedingsgeschiedenis, uiteindelijk blijkt dat giga Ebay weer een verzameling van talloze kleine clubjes te zijn.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 17, 2005 23:01

Net voor 30 Euro: 1 op 18 en Nieuw:

Afbeelding
Die is mooi, had hem al een paar keer gezien.
Telkens bij dezelfde verkoper bij ons in de buurt.
Maar niet voor die prijs :shock: , ben dan ook niet zo een frevent ebay digger :wink:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma apr 18, 2005 01:50

Ik heb vandaag een Alfa 179 van Polistil gescoord via Ebay.de (aanbieder uit NL). Snap er eigenlijk niks van, was een belachelijk lage prijs, maar goed :wink:
Toevallig (weer) iemand van hier?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa Romeo miniaturen

di apr 19, 2005 16:20

Alfa 179????????? :?: :blue_confused: :-k Nooit van gehoord. Ben ik nou dement aan het worden????? :oops: :?:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di apr 19, 2005 16:25

Alfa 179????????? :?: :blue_confused: :-k Nooit van gehoord. Ben ik nou dement aan het worden????? :oops: :?:
Denk het niet :lol:

Hier http://www.davegriffithsracing.co.uk/cars4sale.htm staat/stond een 1:1 uitvoering te koop
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”