Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Fiamme Blu

ma dec 11, 2006 19:45

Yippie! Was al een tijdje opzoek naar de 1:64 GIulia van Kyosho opzoek, je ziet ze genoeg in Japan staan maar daar heb ik niet zoveel zin in... Nu heb ik ze eindelijk gevonden zijn onderweg, in alle kleuren, wit, oranje en rood... 8) 8)

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Fiamme Blu (2)

ma dec 11, 2006 21:14

Nog meer blauwe vlammen (want dat betekent Fiamme Blu namelijk):

eBayer Lovoglio is hier wel eens vaker aan bod geweest. Dit keer had hij een Alfa 6 (die van Hachette-Norev, neem ik aan) van de bekende Polizia-kleuren voorzien en deze voor 42,50 euro te koop aangeboden. Uiteindelijk ging hij voor 55 euro weg.

Afbeelding

Of de Sei ooit echt zo heeft bestaan weet ik niet, in het zeer uitgebreide foto-overzicht van de Fiamme Blu site vond ik geen 1:1 terug.
Op zich wel een geinig model, maar naar mijn smaak geen 42,50 euro waard, laat staan 55...

Kijk maar eens naar de binnenzijde van de portieren. Onbegrijpelijk slordig!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Le Mans 1974

wo dec 13, 2006 15:48

En ook nog één extra van de Altaya Sainz Colección GTV:

Afbeelding
Even op dit model terug te komen, heb net op een exemplaar geboden.
Eenmaal gewonnen en binnen, dan zal ik wel even een kleine verslag plaatsen van dit model.

Dink, geen probleem hoop ik :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Fiamme Blu (2)

wo dec 13, 2006 17:06

Leuk juist, Arjan. Op de foto's lijkt me de neuspartij iets te zwaar in verhouding tot de rest van de auto, maar ben benieuwd hoe het er uitziet als je 'm in handen hebt. Succes met de bieding ;)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Fiamme Blu (2)

do dec 14, 2006 19:12

Uit de nieuwsbrief van Autopassion, mbt Minichamps:
Goed die zijn in Aken dus nu helemaal de weg kwijt. Minichamps heeft voor 2007 een prijsverhoging aangekondigd tussen de 15 en 30 procent per artikel. Wist wel dat die Duitsers geld wilden verdienen maar dit is weer even gekkenwerk. Profiteer dus nu nog even van de ouden prijzen.
Hm... :-k

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 2 x Spark RZ !!

vr dec 15, 2006 20:12

Nog even over de Minichampsprijzen:

+10%: 1:43 auto's, Formule 1, 1:18 Formule 1, 1:12 motoren

+15%: 1:18 auto's

+16%: 1:18 auto's, 1:43 racers

+20%: 1:18 PGC/150 serie

De prijswijziging gaat per 1 januari in, MC zegt daartoe genoodzaakt te zijn door de hogere zinkprijs. Dat zal best wat uitmaken, maar zó veel? De prijs van een model bestaat ook nog eens uit ontwikkelings- en transportkosten. Hoeveel procent van de kosten komt nou eigenlijk voor dat zink?


Geef mij maar Spark! Vooral deze:

Afbeelding

en deze:

Afbeelding

Zien er goed uit. Ik kan me de aanschaf besparen, heb jaren geleden al een zwarte RZ van LSJ Make-up gekocht voor ongeveer de helft van de normale prijs. Was m'n eerste eBay-aankoop en wát voor één 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 2 x Spark RZ !!

vr dec 15, 2006 20:39

Goh : Dat gaat druk worden. Eerst die zwarte Sz nog en nu nog die gele Rz.. :?

Luxeprobleem heet dat... :oops:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 2 x Spark RZ !!

vr dec 15, 2006 21:30

Heel gaaf, die moeten er allebei weer komen, mooi! En Dink, ik ben jaloers op je Make Up LSJ hoor, staan wel een paar RZ's op Ebay nu, maar wil vooral nog een keer een LSJ SZ...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Andretti Molletti

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 2 x Spark RZ !!

vr dec 15, 2006 21:46



Geef mij maar Spark! Vooral deze:

Afbeelding
De zinkprijs is slechts een fractie van het product, das idd wel duidelijk...
Wat me opvalt aan de foto is dat de kleur erg afwijkend is van het origineel... is dat in het echt ook zo??

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 2 x Spark RZ !!

vr dec 15, 2006 22:13

Ik heb hem nog niet in het echt gezien, Andretti (het model dan), maar de foto is tamelijk 'high key' zoals dat geloof ik heet; heel erg belicht. Een deel van de details valt zelfs weg. Kennelijk gebruikt de Spark-fotograaf een standaard belichting. De zwarte komt juist wel goed uit (de verf)...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Bizarre BAT 5

za dec 16, 2006 10:18

Bizarre BAT 5. Een bizar ontwerp is het ook wel maar Bizarre is in dit geval de naam van de producent ;)

Afbeelding

Na de niet zo heel erg geslaagde BAT 7 en de veel beter gemodelleerde BAT 9 is nu dan de eerste (1953) uit de reeks bijzondere ontwerpen van Franco Scalione (werkzaam bij Bertone) door Bizarre in 1:43 gemaakt. Ben nieuwsgierig naar hoe het front er uit ziet met al die fijne rode lamelletjes...

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Bizarre BAT 5

za dec 16, 2006 12:05

Zo zeg, wordt nog weer een dure maand met de RZ's en de BAT5... Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit, ben benieuwd! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Bizarre BAT 5

za dec 16, 2006 13:00

Moet toch eens een keer een aantal Sparks kopen. :roll:

En Hans, heb een Sainz-exemplaar gewonnen.
Nu geld transferen en wachten maar. 8)
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . SZ vs. RZ

zo dec 17, 2006 11:55

Kom ik weer even terug op de RZ. Spark heeft net een gele en een zwarte in zijn gamma. Een model dat bij heel veel verzamelaars of RZ liefhebbers erg gewild is. Tot nu toe kon je hooguit een duur kitje vinden als je geluk had, of moest je op jacht naar een prijzig handgebouwd exemplaar van LSJ Make-Up. Laat ik die laatste nou zelf hebben staan :D Het was m'n eerste eBay-aankoop en meteen een heel goede. Kennelijk zat de rest van de Alfa miniaturen verzamelende wereld bevolking te suffen, want ik 'won' hem voor de helft van de normale prijs. Voor die normale prijs koop je overigens makkelijk drie Sparks.

Ben overigens ook een beetje aan het experimenteren met mijn foto studiootje. Ingrediënten: een kartonnen doos zonder boven- en voorzijde, een wit vel papier op de vloer en een achterwand gevormd uit de zilverkleurige omslag van de Alfa-kalender 2005. Deze heb ik gebogen vastgeklemd in de doos. En verder dit keer: daglicht. Geen flits. Met kunstlicht is de kleur vaak het probleem, de foto wordt snel te blauw of te geel. Sleutelen aan de witbalans van digitale camera helpt overigens een heleboel. Bij het instellen richt ik op de witte vloer van de opstelling en leg op de camera vast dat dat wit is. Je ziet de kleuren in het schermpje meteen veranderen.

Ik ga nog wel verder experimenteren en zal daar nog wel eens wat van laten zien. Terug naar de RZ van LSJ en de SZ van Spark die vandaag bij mij arriveerde: superkoopje uit Hongkong.


Afbeelding

Afbeelding

Hm ja, die scherpte mankeert nog wel wat aan. Maar toch valt al op dat de wielen van de Spark lang niet slecht zijn, maar toch veel te glimmend. De LSJ wieltjes hebben een wat matter finish en zo hoort het ook. Kijk hier maar.


Afbeelding

Afbeelding

De achterzijden. Hoewel de Spark toch erg netjes gedetailleerd is hebben ze zich er met de achterlichten iets te makkelijk vanaf gemaakt: een zilverkleurige strip met een te heldere transparant rode laag er overheen. Het staat wel mooi, maar het klopt niet helemaal.
Zie hier de echte. De LSJ is dan veel natuurgetrouwer en zelfs de verschillend gekleurde vlakjes zie je er in terug.


Afbeelding

Interieurs vergelijken is een beetje lastig. Het grootste minpunt van de Spark is dat de zwarte rand van de raamomlijsting, op het 'glas' gedrukt, te vet is. De raampjes lijken daardoor te klein. Ik vind dit een merkwaardige fout, want het heeft niets met kosten of technische beperkingen te maken, maar doet wel afbreuk aan een verder op zich goed model. Verder is het interieur van de zwarte SZ... zwart. Het is dus echt donker binnen en met moeite kan je wat tellers en knopjes onderscheiden. Ze zijn wat minder verfijnd dan de LSJ. Grappig dat je wel de rode ontgrendelingsknopjes van de gordels kan zien. Carlo gaat vast wel een fotootje van het interieur maken als hij zijn Spark RZ te pakken heeft :wink: .


Afbeelding

Mooi detail op zowel de Spark als de LSJ: de type-aanduiding is ragfijn in reliëf aangebracht. Helaas heeft de bouw(st)er van mijn Spark er een beetje een smeerboel van gemaakt; de kont is gedeeltelijk dof door de slecht weggepoetste lijmresten :(


Afbeelding

Afbeelding

De koplampjes van de LSJ zijn super. Elk kun eigen miniscule lensprofieltjes, waar de Spark zes dezelfde lampjes heeft. Opvallend is dan weer dat LSJ de luchtinlaat onderin de voorbumper zo knullig weergeeft. De Spark heeft daar wel een gaas-patroon.
Bij beide modellen zijn de logo's op de neus wat minder netjes: de LSJ heeft een 'waterslider' (afweek-plakker, decal) met een te brede rand, de Spark heeft een soort stickertje dat er wat grof uitziet. Uiteraard valt het door de macro-opname nu extra op, met het model in de hand zie je het nauwelijks. Toch: ik heb betere gezien, zelfs op de goedkope kioskmodellen.

Eindoordeel: de Spark is een goed model met de juiste proporties en een mooie detaillering waarin een paar kleine missers. Jammer van al dat zwart op die ramen (valt bij de rode nog meer op). De LSJ is nog beter gedetailleerd, een echt topmodel, maar hij zit dan ook in een heel andere prijsklasse. Geen model wat de meesten van ons zomaar even kopen. Ik ga ervan uit dat de RZ van Spark weinig in detaillering zal verschillen van de SZ. Qua value for money is wat mij betreft Spark de winnaar.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . 2600 Sprint

zo dec 17, 2006 15:06

Het gaat ook allemaal zo hard, deze had ik nog niet eens laten zien. Onlangs uitgekomen in Italië, de 2600 Sprint Polizia:

Afbeelding

Links het oudere model van Bang, rechts de nieuwe DeAgostini uit de Polizia di Stato-reeks. Oftewel 35 euro tegen 10 (in Italië).
Foto komt van www.automodellando.it waar gebruiker Argox iedere keer de meest fantastische foto's levert.


En het kan best wat duurder, een eurootje of honderd kost deze Looksmart:

Afbeelding

Het origineel:

Afbeelding

En van vroegâh is er deze nog...

Eerder dit jaar zagen we ook al een 2600 Sprint, van Fabbri. Uit een andere mal. De raampartij is minder fraai gerealiseerd.

Afbeelding

Dit model kocht ik op de rommelmarkt voor 5 euro :shock: :shock:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”