Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Beurzen

di nov 14, 2006 10:17

Voor wie op Auto Moto Italia qua miniaturen niet aan zijn trekken is gekomen:

Op 25 november is in Houten weer de NAMAC-beurs. Klik hier voor info.

De eerste Autotron-modelbeurs (Rosmalen) vindt plaats op 11 en 12 december. Klik hier.

Van dezelfde organisator is 'Wheels in miniatuur' in Zwolle. Klik hier. Ik ben wel eens op een eerdere editie gaan kijken. Het aanbod is best groot en het was er minder druk dan op de NAMAC-beurs. Voor de koper een voordeel, voor de verkoper niet. Bovendien is de startprijs van de tafelhuur voor een kleine aanbieder te hoog. Deze beurs is volgend jaar op 17 en 18 maart.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Zeldzaam?

wo nov 15, 2006 00:21

Even een paar leuke dingen laten zien.

Op eBay kent de fantasie van sommige aanbieders geen grenzen. Modellen waarvan er bij wijze van spreken nog stapels van in de winkel liggen, worden aangeprezen als "zeldzaam", "very rare", "mega selten", "raro" en meer van die kreten. Vaak gaat dat gepaard met een startprijs die "zeldzaam" lachwekkend hoog is.

Andere aangeboden objecten mogen met recht zeldzaam worden genoemd. Een paar leuke Alfa-voorbeeldjes:

Afbeelding

Een Berlina, jawel, van Polistil. Schaal 1:64. Ondanks het ontbreken van een doosje en de matige staat waarin het model verkeerd nog altijd goed voor 12,50 euro.


Een tijd geleden heb ik eens aandacht besteed aan de Giodi/Kindersurprise modelletjes (zie de index op pagina 1). Deze kende ik nog niet:

Afbeelding

Alfa 179c formule 1 racertje. Oersimpel stukje plastic van 3cm. Na 9 biedingen was-ie verkocht voor 22 euro...


De miniatuurwereld lijkt in meerdere opzichten op die van de 1:1 auto's. Ook de kleintjes worden of werden in licentie gebouwd. Zo bestond er onder andere een Politoys productie in Mexico. Vaak dezelfde modellen als de Italiaanse, maar met afwijkende kleuren.

Heel apart is de 1:43 2600 Sprint Policia:

Afbeelding

Afbeelding

Maar liefst 135 euro bracht hij op....

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Zeldzaam?

wo nov 15, 2006 13:32

Inderdaad, "zeldzame" progrettootjes enzo.....

Volgens mij is er sinds Ebay niet zeveel meer echt zeldzaam. Bijna alles is te vinden, als je maar geduld hebt.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Zeldzaam?

vr nov 17, 2006 17:52

Nieuws voor de afwisseling van E-Bay Hong Kong. De Alfa Romeo P2 van Metro models. Geen perfect model, maar behoorlijk goed en zeker voor deze prijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . P2 en Dardo

vr nov 17, 2006 19:26

Hongkong? Of bedoel je China?

Heb me suf gezocht 8) en struikelde daarbij op eBay-Hongkong over een Dardo... Gotcha! :D

Afbeelding

Afbeelding

Deze komt uit een nog te lanceren Pininfarina-serie van DeAgostini. Een jaar geleden al zijn enkele modellen bij wijze van 'test' in de omgeving van Firenze verkocht.

En de P2 zag ik bij een relatief nieuwe (als een komeet stijgende) Chinese aanbieder, maar dan alleen aangeboden als binnen China te verzenden. Hij lijkt donkerder rood en daardoor beter kloppend? dan de Minichamps P2, maar ook bij dit model zijn de spaakwielen weer te grof. Denk dat er best een markt is voor vervangende spaakwieltjes voor Fabbri/Metro-modellen.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens opvallend: een Hongkong-aanbieder presenteert zijn Fabbri/Metro modellen als Corgi's!

Gebruikersavatar
Giulia Nera
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:30
Locatie: Nimega
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Track Stars!!! :

vr nov 17, 2006 21:25

@ Alfa_Japan (betreffende de Giulietta Sprint cabriolet prototype van Bertone)
Zonder het goed te beseffen heb ik het origineel van dit prototype gezien op de Geneva Classics. Deze is volgens mij in handen van een clublid van de Zwitserse Alfa Romeo Club.

Zie hier op pagina drie laatste foto en pagina vier eerste foto. En geniet ook van de andere foto's.

Groet, Eric.
Bianco è bella
Beige ancora più

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . P2 en Dardo

vr nov 17, 2006 22:58

@ de Oosten-expert(s): hoe betalen jullie die modellen?


Ik bedoel: werken ze daar ook met IBAN en BIC of is het voornamelijk PayPal?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . P2 en Dardo

vr nov 17, 2006 23:14

IBAN en BIC werkt alleen binnen Europa.

Ik heb nu al een paar transacties met Paypal naar China, Hongkong of Japan achter de rug en het is in alle gevallen perfect gelopen.

Een creditcard is gèèn voorwaarde voor een Paypal-account: je kan namelijk ook tevoren een tegoed vanaf je bankrekening op je PP-account storten. Daar worden je betalingen dan van afgeboekt.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . P2 en Dard

vr nov 17, 2006 23:25

IBAN en BIC werkt alleen binnen Europa.

Ik heb nu al een paar transacties met Paypal naar China, Hongkong of Japan achter de rug en het is in alle gevallen perfect gelopen.

Een creditcard is gèèn voorwaarde voor een Paypal-account: je kan namelijk ook tevoren een tegoed vanaf je bankrekening op je PP-account storten. Daar worden je betalingen dan van afgeboekt.
OK bedankt.
Ik ben alleen een beetje allergisch voor PayPal: ik heb er géén account maar wordt wél doodgegooid met mailtjes dat mijn account "gelimiteerd" is, dat er een nieuw email-adres aan gekoppeld is en wat al niet :roll: In het begin stuurde ik die mailtjes door naar spoof@paypal.com (en spoof@ebay.nl), het waren/zijn altijd vrij duidelijke neppers, maar het houdt niet op :evil:

Tegoed vanaf bankrekening storten... bedankt voor de tip & sorry voor de OffTopic :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Caproni CA-100 AR

zo nov 19, 2006 10:10

Accoord, ik had met mezelf de afspraak gemaakt voorlopig geen kits meer te kopen, aangezien er hier nog het één en ander ligt te wachten op voltooiing. In dit geval wilde ik toch een uitzondering maken.

En accoord, eBay is ook een 'spel'. Soms heb je mazzel en heb je een koopje, soms lukt het niet. Hoort er bij, niks mis mee.

Maar gisteren baalde ik toch wel hartgrondig :evil: dat ik werd overboden op een 1:72 Alfa Caproni CA-100:

Afbeelding

Afbeelding

Net op het moment dat ik m'n bod wilde bevestigen had een ander al hoger geboden.

Het model was al eens eerder aan de orde geweest, ik dacht toen dat het een unieke conversie was.

Dapper blijven doorzoeken dus...


Nog een novembernieuwtje van Rio. De al in een stuk of 10 andere kleuren/uitvoeringen bestaande Giulietta Berlina is er nu ook in de (oude) kleuren van de Italiaanse fiscale politie, de Guardia di Finanza:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Brera in 1:24

ma nov 20, 2006 20:26

Een allereerste (niet erg duidelijk) plaatje van de Brera van Cararama in 1:24

Afbeelding

De lijn lijkt op zich goed, de afwerking wat minder: enorme kieren bij de motorkap. Ben benieuwd wat ze van het sky window terecht hebben gebracht.

Of het model in Nederland snel verkrijgbaar is (ideaal Sint-kado, maar in Italië pas op 18 december) en tegen welke prijs is nog niet bekend.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Brera in 1:24

di nov 21, 2006 12:41

%(*@#$^ ! in de laatste seconde overboden op Ebay....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Brera in 1:24

di nov 21, 2006 22:03

Ja Yvo, wat hebben wij verzamelaars het toch moeilijk :biggrin:

Maarreuh... wat heb je nou gemist?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Brera in 1:24

di nov 21, 2006 22:41

Inmiddels iets betere foto's van de Fabbri P2:

Afbeelding

Zoals gezegd, de wielen zijn helaas te grof, maar voor de rest een bijzonder aardig model, zéker als je bedenkt dat ze in Italië aan de kiosk slechts een tientje kosten en dan vergezeld gaan van een klein boekje met vele leuke wetenswaardigheden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . Brera in 1:24

di nov 21, 2006 22:44

Nét deze gescoord op Ebay:
Afbeelding

Waarschijnlijk niks bijzonders, maar ben er toch blij mee: het zijn de kleine dingen die het doen die het doen :mrgreen:

is daar nou een spiegeltje afgebroken :? ... Ach als dat zo is noemen we dat patina :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”