Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . The Toys from Brasil

vr okt 20, 2006 01:07

See previous page for the Toys from Brasil

Een primeurtje maar weer: In Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection verscheen al eerder een TZ2. Fabbri is begonnen sommige van zijn door Metro ontwikkelde modellen in een tweede kleurstelling uit te brengen, zoals de Giulia GTA.

Nu is die TZ2 er in het blauw zoals hij racete tijdens de 1000 km van Monza in 1967.

Afbeelding

Met aan het stuur Zeccoli en Volonterio. Best heeft deze versie ook al eens uitgebracht. De kleur was toen veel lichter blauw, welk van de producenten zou het dichtst bij de werkelijkheid zitten?

Afbeelding

Een ander opmerkelijk verschil is dat volgens Best de auto bemand werd door Volonterio en Sangri...

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . The Toys from Brasil

vr okt 20, 2006 15:51

Goed en slecht nieuws van de Franse kit leverancier Alezan;

Goed nieuws; Ze hebben de reeks originele keuzes voor Alfa Romeo prototypes uitgebreid met de door Bertone in 1997 ontworpen SportUt. To dusver was dit model alleen in handbouw van Japanse meesterbouwer Yow Itoh te verkrijgen. Nu dus ook in betaalbare vorm van Alezan.

Slecht nieuws; Het lijkt wel alsof Alezan hun Alfa 147 kit verbouwd hebben tot de SportUt. Die verhoudingen lijken totaal niet te kloppen. Het kan vertekend zijn door de slechte foto kwaliteit, maar het lijkt erop dat deze SportUt dezelfde nauwkeurigheid heeft als de eerder uitgebrachte Kamal.

Oordeel zelf Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . The Toys from Br

vr okt 20, 2006 16:02

Het lijkt wel alsof Alezan hun Alfa 147 kit verbouwd hebben tot de SportUt. Die verhoudingen lijken totaal niet te kloppen. Het kan vertekend zijn door de slechte foto kwaliteit, maar het lijkt erop dat deze SportUt dezelfde nauwkeurigheid heeft als de eerder uitgebrachte Kamal.

Oordeel zelf Afbeelding
Zit net even die foto te bekijken.
Of ik ben gek, of de scudetto-grille loopt te ver door naar onderen.
Achterkant te rond vergeleken bij de prototype.
Wielen lijken ook niet te kloppen, zien er op die micro-foto te diep uit.
Spiegels zilver???? Zover ik weet heeft de proto zilver-rosso-carbon/donkergrijs.

Dus volgens mij hebben ze gewoon inderdaad een 147 verbouwd, precies zoals je al aangaf.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . The Toys from Brasil

vr okt 20, 2006 21:12

Ziet er inderdaad weinig natuurgetrouw uit, die Alezan Sportut. De achterzijde lijkt wel helemaal uitgerekt.

Zie hier de visie van Yow Itoh op dezelfde auto.

En de echte: Afbeelding

Edit: betere foto's van de Alezan:

Afbeelding Afbeelding

Eigenlijk valt-ie me toch wel mee, en het front is zelfs beter dan de Yow. Kleurstelling vd spiegeltjes heeft de bouwer natuurlijk zelf in de hand.




Even een bruggetje naar het volgende: Alezan maakte ooit een kit van de Alfa 75 Turbowagon (Fissore). Die kit was heel aardig geslaagd. Maar wisten jullie dat ook Progetto K ooit een 75 wagon uitbracht? Die was net als de Giulia Nuova, de Giulia Pick-up, de Sudjes en de eerste Romeo 2 modellen van resin (giethars). De Progetto Turbowagon is vrijwel niet te vinden.

Afbeelding
Afbeelding


En wat je niet kan vinden kan je (opnieuw) laten maken, toch? Denk maar aan de tinnen Sud Sprint van een paar jaar terug.

En dat geldt ook voor de Sportwagon uitvoering van de 155, waarvan een exemplaar door Franco Sbarro werd gebouwd.
Een Zwitserse modelbouwer maakte daar een model van:

Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik nog geen betere foto's. Met een paar mensen bekijken of het mogelijk is een serietje te laten maken. Mocht je belangstelling hebben, mail me even, maar ga er van uit dat het geen koopje is.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op zo okt 22, 2006 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . The Toys from Brasil

vr okt 20, 2006 23:55

Nog even wat plaatjes laten zien van Fabbri's 6c 3000CM. Ik had al eens wat laten zien, maar deze komen van www.automodellando.it en tonen het model heel duidelijk:

Afbeelding

Afbeelding

In Italië kosten ze bij de kiosk slechts 9,90 euro en dan krijg je er nog een aardig boekwerkje bij ook. Dus ook al zijn de wielen, net als bij de onlangs verschenen Tipo B P3 aan de grove kant, de prijs-kwaliteit verhouding is zonder meer top. En de wielen zijn te vervangen (Racing43 bijvoorbeeld) waardoor het model direct heel anders oogt.


Iets geheel anders is de set met 12 Italiaanse pk-patsers in 1:87 van Ricko:

Afbeelding

De modellen zijn zelf niet nieuw, althans de Alfaatjes niet, van de rest weet ik het gewoon niet. Evenmin is mij bekend of deze set, die ik op een Japanse site zag staan, ook buiten dat land verkocht gaat worden. Het oogt in ieder geval wel aardig, als was een box met een egaal heldere kap nog wat leuker geweest.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Minichamps 2600 Spid

za okt 21, 2006 00:03

En hier kijken natuurlijk al heel wat verzamelaars met belangstelling naar uit, van Minichamps:

Afbeelding

Beetje stoffig en zwart is altijd moeilijk te fotograferen, zeker als het model slechts door vitrine verlichting beschenen wordt. Het lijkt mij een prima model (Sinus?) en de voorruitomlijsting is prachtig fijn uitgevoerd. De aanzet van de buitenspiegel lijkt me niet helemaal zoals het hoort. Nog gauw even aangeplakt?

Hij staat voor maart 2007 gepland om uitgeleverd te worden.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op za okt 21, 2006 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Minichamps 2600 Spid

za okt 21, 2006 10:21

Kijk das nou een mooi model. Wie is de fabrikant?

De spiegelaanzet klopt inderdaad niet helemaal maar ach, iets is beter dan niets he. :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Minichamps 2600

za okt 21, 2006 12:19

Kijk das nou een mooi model. Wie is de fabrikant?

De spiegelaanzet klopt inderdaad niet helemaal maar ach, iets is beter dan niets he. :wink:
Hmm....misschien is dit de Minichamps?
Weet namelijk van hun site dat de 2600 Spider gepland staat.

Sppiegeltje, kleine schade opgelopen en gauw weer provisorisch vastgeplakt denk ik. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . Beebop & Leonardo

zo okt 22, 2006 10:49

De 2600 Spider is inderdaad de Minichamps, ik heb het nu ook in de posting zelf er bij gezet. Het zou me niets verbazen als er andere kleuren gaan verschijnen zodra deze uitverkocht raakt. Sinus' kleur zou zeer welkom zijn. Euh... de kleur van zijn auto dan ;)

Nog wat fraaie 1:43 handbouw van Beebop (heruitgaven van de Tron).

De Giulietta SVZ hadden we al eerder in twee verschillende gedaanten gezien (zie de index), en is er nu dus ook als deelnemer van Monza 1956:

Afbeelding

en als Le Mans 1958 racer:

Afbeelding


Verder van dezelfde leverancier een Alfetta GT uit de Tour de Corse van 1975, met Andruet:

Afbeelding

Prijzen van 100 tot 120 euro voor een gebouwd exemplaar, zelf bouwen vanuit een kit kan ook.


Wie veel vertrouwen in Sinterklaas heeft kan natuurlijk ook één van de volgende modellen op zijn verlanglijstje zetten:

Afbeelding

De 33/2 Periscopio die in 1967 in de heuvelkim in het Belgische Fléron debuteerde en won.


Afbeelding

Tipo 159 GP "Alfetta", 1951, bereden door wereldkampioen Juan Manuel Fangio.


Afbeelding

TZ2 Stradale

Geweldig gedetailleerd, niet? Mag ook wel, want de schaal is 1:12. Fabrikant is Modellismo Leonardi en nu is het dus afwachten of je op 5 december een cadeautje van 324 euro onder de schoorsteen vindt...
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op do nov 16, 2006 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Disco Volante Spider

zo okt 22, 2006 18:44

Een tijd geleden liet ik de Disco Volante van Bizarre zien. Ik maakte toen nog een opmerking over het feit dat Coupé een Spider werd genoemd. Nu blijkt die vergissing niet zo vreemd te zijn, want wat heeft Bizarre nog meer in de planning staan? Juist:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Tipo 33/2

ma okt 23, 2006 18:57

Afbeelding

Dit is de 33/2 V8 Coda Lunga zoals die meereed in Le Mans 1967. Het 1:43 model is handgefabriekt door ALM en kost 185 euro. Zelf bouwen kan ook, de kit kost 92 euro.


Het kortere zusje is de Periscopio:

Afbeelding

De coda corta, ook uit 1967. Slotracers kennen dit model van de Fleischmann-baan.


Dit nieuws (en ook dat van de Leonardo-modellen hierboven) komt uit de Miniatura nieuwsbrief, zie pagina 1.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . 147 GTA

di okt 24, 2006 00:37

Nieuws van de Tokyo Hobby Show:

Highspeed, waarvan de modellen ook wel onder de naam van Schuco verschijnen, presenteert een 1:43 147 GTA.

Afbeelding

De basisvorm lijkt goed te zijn, hoewel je aan de koplampjes toch wel kan zien dat je met een goedkoper model te maken hebt (onder de 10 euro). Het is gewoon een helder stukje plasic dat in de rode carrosserie is geprikt. Loshalen en de achterzijde zilverkleurig maken verbetert het model waarschijnlijk behoorlijk. Ook de spiegels verdienen een likje verf, die horen rood te zijn.


Op dezelfde show van Matsuwa (nooit van gehoord...) een Alfetta 1.8 carabinieri:

Afbeelding

Hij is exact hetzelfde als de DeAgostini uit de kiosk, zelfs het nummer op het dak is identiek. Die DeA is in feite een Minichamps. Zou deze dan onder nog weer een andere naam op de markt worden gebracht? :-k

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . als de brandweer!

di okt 24, 2006 18:41

Een leuk ombouwproject van medeverzamelaar Zeeuw:

Afbeelding

Hij offerde een 1:43 Schuco VW Transporter pick-up en verwijderde het plateau met ladder, steunen en zwaailichten. Dit werd vervolgens op de Romeo 2 pick-up van OFF43 gemonteerd, de schijnwerper werd overgezet en de deuren van teksten voorzien.

Afbeelding

Geen idee of er ooit zo één rond gereden heeft, maar het resultaat oogt in ieder geval erg leuk.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Looksmart pics

wo okt 25, 2006 18:29

Hierboven al eens getoond, maar bij deze een paar wat duidelijker plaatjes van de BAT 5, 7 en 9 van Looksmart:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Looksmart wordt danig in de wieltjes gereden door Bizarre Models, dat de 7 en de 9 inmiddels ook heeft staan, naast de pas gepresenteerde Disco Volante Coupé en Spider die bij Looksmart nog zullen volgen. Voor een prijsverschil van rond de 60 euro moet je de modellen maar eens goed vergelijken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Looksmart pics

wo okt 25, 2006 22:26

Afbeelding

Toekomstige uitgave in de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection, de SZ coda tronca. Het zou nr. 36 in de reeks kunnen zijn, gepland voor december.

Afbeelding

Hij oogt beter dan de reeds bestaande uitgave van Exem. Ik heb het idee dat het Fabbri-model ook wit is en dat de blauwe zweem door de camera wordt veroorzaakt.

AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”