Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1622
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 13:35

Vanmiddag om 14.00uur de start van Race 15 in Turkije! Te volgen op Eurosport :wink:

De snelste 156 (FARFUS JR.) start vanaf plaats 7

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 14:35

Dat was een stevig partijtje boenderen... :shock:

Was het weer een Alfa die de boel een beetje zat op te houden... :roll:
Brera Pacecar :P

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1622
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 14:47

Dat was een stevig partijtje boenderen... :shock:
Ja spectaculaire race maar helaas geen succes voor Alfa :(

Zometeen Race 2 met Coronel vanaf Pole :!:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm


Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1622
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 17:09

Wegens extreme regenbuien is het nog steeds afwachten op Race 2 Afbeelding

EDIT: Good news. The rain is easing and the race will get underway at 17:20 CET.
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 18:11

Alfa's deden het goed tijdens race 2 :lol:



Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 18:29

Alfa's deden het goed tijdens race 2 :lol:



Leo.
ja in synchroon glijden
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Ruud33 16V

RE: FIA WTCC - Istanbul

zo sep 24, 2006 21:23

Idd was weer een mooie aanfluiting voor "ons" merk. Wordt toch tijd dat volgend jaar de fabriek zich er weer mee gaat bemoeien.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: FIA WTCC - Istanbul

ma sep 25, 2006 12:32

is toch raar want vorig jaar wonnen ze alles, dat het zo veel uit kan maken een oud model en of nieuw...
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: FIA WTCC - Istanbul

ma sep 25, 2006 14:40

Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Rees-Cees

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

ma sep 25, 2006 16:20

Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.
Bij dit soort races is het "doosje" maar een bijzaak wat betreft de techniek. De buitenkant is belangrijk voor het automerk en de daaruit voort komende verkoop (denk aan de DTM tijd met de 155).

"Ik heb net zo'n auto als waar ze mee racen" zegt dan zo'n klant :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: FIA WTCC - Istanbul

ma sep 25, 2006 16:47

WTCC heeft veel weg van Nascar en is een marketing exercitie gezien de gewichtsstraffen/toelaatbare toerentallen en motor mods. die gedurende het seizoen worden aangepast op basis van resultaat maar het is wel erg leuk om naar te kijken! Geef mij maar show en close-racing i.p.v. F1.

Echte toerwagenraces zijn natuurlijk evenementen als de 24 uur van Spa, Monza 500 of de 84 uur Marathon Nurburgring die geheel anders van opzet zijn.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

wo sep 27, 2006 19:15

Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.
Bij dit soort races is het "doosje" maar een bijzaak wat betreft de techniek. De buitenkant is belangrijk voor het automerk en de daaruit voort komende verkoop (denk aan de DTM tijd met de 155).

"Ik heb net zo'n auto als waar ze mee racen" zegt dan zo'n klant :wink:
Ik begrijp 100% wat je bedoelt Cees maar ik wilde ermee zeggen dat misschien met de 147 niet de resultaten te behalen zijn die we verwachten.En dat de 'nieuwere' en qua onderstel toch betere 159 een betere keuze zou zijn.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Rees-Cees

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

wo sep 27, 2006 21:56

Ik begrijp 100% wat je bedoelt Cees maar ik wilde ermee zeggen dat misschien met de 147 niet de resultaten te behalen zijn die we verwachten.En dat de 'nieuwere' en qua onderstel toch betere 159 een betere keuze zou zijn.
@ Kosta:
Ik weet het niet maar volgens mij hebben de race onderstellen niets met de originele onderstellen te maken ze zijn heel anders.

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: FIA WTCC - Istanbul

do sep 28, 2006 08:27

Aangezien ik een van de heel weinige Alfisti ben die Alfa in de WTCC constant bezocht heeft door de seizoenen heen hier mijn opmerkingen.

De zogenaamde Fabriekssteun moet je je niet veel van voorstellen de afgelopen jaren.
Het was altijd de organisatie van Mauro Sipsz en de Adamich , Ntechnology genaamd, die de auto's prepareerde en voor Alfa inzette.
Daar is niks aan veranderd alleen heten de auto's op dit moment Ntechnology en geen Alfa Romeo of Autodelta of zo.

Alfa had weinig geld en heeft nooit een officieel fabrieksteam ingezet maar net zoals dus Chevrolet of BMW bijvoorbeeld het team laten runnen
door een RML of Schnitzer.

De auto's zijn niet te vergelijken met straat auto's. Alleen al aan het chassis wordt 400 uur gewerkt om het stijf te krijgen en daarna komen
alle autosportdelen erop als remmen [die overigens tamelijk bescheiden zijn voor deze 1200 kg zware tourers] en veren / dempers.
Alfa rijdt met Sachs meervoudig instelbare dempers en Brembo remmen.
Karakteristiek is ook totaal anders. Alles gebeurt met de voorkant waar de grip moet liggen. De achterkant is heel instabiel daardoor.
Moeilijk te rijden zoals een Fisichella ondervond twee jaar geleden op Monza.
Hij was een F1 auto gewend en spinde de 156 de grindbak in omdat hij niet gewend was aan het karakter van de auto.

Sterke punt van Alfa was altijd de motor die algemeen nog steeds als de meest krachtige geldt en daarmee dit seizoen op bepaalde circuits prima resultaten boekte.

In Istanbul ging er iets grondig mis met de afstelling voor de wet race.
Raar omdat de kwalificatie ook op nat plaatsvond en er dus ervaring kon worden opgedaan.
Ook hielp het niet dat Farfus door zijn goede resultaten en hoge positie 60 kg ballastgewicht [of strafgewicht] moest meenemen.

Er zijn nog twee raceweekends te gaan op Valencia en Macau en met minder gewicht in de auto kan Alfa eventueel nog goede resultaten boeken hoewel Valencia meer een Seat circuit is maar Alfa het jaar ervoor iedereen zoek reed.
Macau vorig jaar was ook tamelijk goed voor Farfus in tegenstelling tot Tarquini die daar de titel verloor.

Volgend jaar
Kennelijk zou er bij de autoshow Parijs meer bekend worden gemaakt over de auto die in 2007 in het WTCC wordt ingezet.
Er ziin inderdaad geruchten dat ofwel de gefacelifde 147 of een lichtere 159 worden ingezet.

Aerodynamisch een groot verschil of de box 147 wordt ingezet of de meer slippery 159.
Seat heeft dit probleem ook met haar auto die van de Fia een vlakke bodemplaat heeft gekregen maar die topsnelheid tekort komt op de rechte stukken. Scheelt wel zo'n 7 km/h.
De Seats zijn wel weer snel in de bochten. Kijk maar naar Valencia volgend weekend met zijn bochtige baantje.

Overigens was Claudio Berro , de grote autosportbaas van het Fiat concern, ook te gast bij de DTM in Barcelona en zal ook naar Hockenheim gaan.
Dit in het kader van autosportconcepten bekijken.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”