Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Koopt BMW !

wo aug 16, 2006 15:26

Ja ja :^o :^o

Kai noemde al de Lancia Thema in 8.32 uitvoering. Stoer ding om te hebben, maar eigenlijk had het alleen zin als er een glazen motorkap op had gezeten. Kwa prestaties deed dat geknepen blok gewoon onder voor de Alfa V6 in de 164, die dus op dezelfde basis stond. Je ziet gewoon van mijlenver aankomen dat ze dezelfde fratsen zullen moeten gaan uithalen om zo'n blok in de 159 te hangen. De enige die er dan lol van heeft is de garagehouder.

Als ze de Brera nou op dezelfde basis hadden gezet als de conceptversie, een transaxle dus (volgens journalisten gestolen/geleend van Maserati), had ik 'm zo willen hebben. Nu?

Jorix

wo aug 16, 2006 15:57

Of.... (omdat de 159 toch al op een GM platform staat)...: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5171&cache=no

Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo aug 16, 2006 16:52

Ik geloof er geen reet van dat Alfa een V8 in een 159 gaat lepelen. Waar komt dat gerucht vandaan? Dat kan gewoon niet, zeker niet voor de prijs die hier genoemd wordt. Als ze dat wel gaan doen wordt dat het falliet van Alfa/Fiat, zie de garantieclaims al komen. En dat gaan er veel zijn, want iedereen wil wel 400pk voor die prijs. Een auto vanuit het niets op M3 niveau op de markt brengen gaat niet. Een afgezwakte V8?? Veel te duur, dat blok is niet gemaakt voor massaproductie. Zal wel eerder een geblazen V6 worden met hooguit een PKtje of 300.

Hoor al te lang veel te positieve geluiden rond Alfa (achterwielaandrijving, 8C productie, etc) maar zie zeer weinig behalve GTA's die de naam niet waardig zijn, de fantasieloze 159 (qua uiterlijk gewoon een evolutie van de prachtige 156) en een Brera die veel te zwaar geworden is. Over de Spider maar niet te spreken. Nog niet zo heel lang geleden kon je kiezen: Alfa Spider of een MX-5. Nu heb je alleen nog de MX-5.

Ik hou van ons merk, maar zou van het huidige aanbod nooit zelf nieuw eentje kopen. Er is beter te koop, zei het met minder stijl.
GT 1600 Junior

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Koopt BMW !

wo aug 16, 2006 17:00

Ik geloof er geen reet van dat Alfa een V8 in een 159 gaat lepelen. Waar komt dat gerucht vandaan? Dat kan gewoon niet, zeker niet voor de prijs die hier genoemd wordt. Als ze dat wel gaan doen wordt dat het falliet van Alfa/Fiat, zie de garantieclaims al komen. En dat gaan er veel zijn, want iedereen wil wel 400pk voor die prijs. Een auto vanuit het niets op M3 niveau op de markt brengen gaat niet. Een afgezwakte V8?? Veel te duur, dat blok is niet gemaakt voor massaproductie. Zal wel eerder een geblazen V6 worden met hooguit een PKtje of 300.

Hoor al te lang veel te positieve geluiden rond Alfa (achterwielaandrijving, 8C productie, etc) maar zie zeer weinig behalve GTA's die de naam niet waardig zijn, de fantasieloze 159 (qua uiterlijk gewoon een evolutie van de prachtige 156) en een Brera die veel te zwaar geworden is. Over de Spider maar niet te spreken. Nog niet zo heel lang geleden kon je kiezen: Alfa Spider of een MX-5. Nu heb je alleen nog de MX-5.

Ik hou van ons merk, maar zou van het huidige aanbod nooit zelf nieuw eentje kopen. Er is beter te koop, zei het met minder stijl.
Ieder z'n mening, maar van dit soort geluiden gaan mijn rugharen (niet dat ik die heb) rechtovereind staan.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

ErwinV6

wo aug 16, 2006 17:12

Heren die geen Alfa willen kopen doe gewoon lekker wat de kop van dit draadje laat zien, precies ga lekker een BMW kopen ipv. al dat gedram en geniet van het prachtige na 1 jaar al weer verouderde en foute
design van de Duitse traktoren. Viel Spass :wink: Oja en koop gelijk een paar chromen wielen horen jullie er ook bij :mrgreen:

Beezztie
Full Member
Full Member

wo aug 16, 2006 17:32

Heren die geen Alfa willen kopen doe gewoon lekker wat de kop van dit draadje laat zien, precies ga lekker een BMW kopen ipv. al dat gedram en geniet van het prachtige na 1 jaar al weer verouderde en foute
design van de Duitse traktoren. Viel Spass :wink: Oja en koop gelijk een paar chromen wielen horen jullie er ook bij :mrgreen:
Hee, ik ken nog een forumlid met een 850 T5R (en ook een paar 75's), toch geen afgesproken werk he?!
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 17:57

Erwin schreef:
design van de Duitse traktoren. Viel Spass Oja en koop gelijk een paar chromen wielen horen jullie er ook bij

Ok dan ga ik ook maar zo'n beamer halen ik heb nog een paar 19 '' chrome spinners dus ik ben het komend jaar weer het heertje :lol:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 16, 2006 18:05

Wat mij betreft is-ie ook van harte welkom hoor, daar niet van. Maar ik vrees dat het voor Alfa erg moeilijk zal zijn om de concurrentie met de M3 en RS4 aan te gaan, en door een V8 in een middenklasse sedan te lepelen zoeken ze dat nadrukkelijk op.
Waarom, de V8 zou niet groter zijn dan de V6 dus moet men ook niet moelijk doen om een kleine bak te vinden. Ook denk ik dat de Ferrari V8 gebruikt gaat worden deze voor Alfa Romeo, Ferrari en Maserati gezamelijk goedkoper gaat worden.
Laat die GTA maar komen en maar weer eens wat races winnen en in de Brera ook even onder handen laten nemen door autodelta tot CLK AMG en M3 GTR Killer.
Als je dan idd het bericht van de Lotus Vectra leest zal deze waarschijnlijk met een V8 en RWD komen dus kunnen ze die ontwikkeling ook nog wel samen doen en de kosten daarvoor delen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Aernoudt
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 19:24

...
Ok dan ga ik ook maar zo'n beamer halen ik heb nog een paar 19 '' chrome spinners dus ik ben het komend jaar weer het heertje :lol:
Daar houd ik je aan Patrick ;)

@GiuliaCorse: M3GTR ? Ik vermoed dat je een andere M3 uitvoering bedoelt, de GTR is al met V8 en heel veel pk'tjes... (af fabriek met een kort blok, ver naar achter verschoven, lager opgehangen etc. voor een super gewichtsverdeling; tevens boordevol power.. kost een paar centen maar dan heb je ook wat)

@Erwin: gaat die V6 uberhaupt nog wel eens rijden van jou ;)

ErwinV6

wo aug 16, 2006 22:00

Hee, ik ken nog een forumlid met een 850 T5R (en ook een paar 75's), toch geen afgesproken werk he?!
Geen idee wie het is maar de combinatie kan ik wel waarderen, heeftie ook een Estate?
@Patrick passen die 19" chromen spinners ook op mijn 75? Dan wil ik wel een bod doen :biggrin: :wink:
@Aernoudt, mijn 75 is volgende maand wel weer klaar denk ik, blok wordt nu geassembleerd.
Heb niet zon haast hoor al heb ik dit jaar slechts 1 x met de Volvo op de Ring gereden, ik had het wel even gehad met de
overvolle Nordschleife, juli en augustus vind ik sowwieso altijd drama maanden daar, veelste druk :cry:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 22:32

Voor mij is het simpel: dit is een Alfa forum met Alfa liefhebbers. NIEMAND is wat mij betreft verplicht een Alfa leuk te vinden, meer nog, iedereen mag van mij een BMW leuker vinden. Maar: koop er dan eentje, geniet er van, wordt lid van de BMW club en forum en tot weerziens :wink: en uiteraard even goede vrienden. Maar kom ons hier niet vertellen hoe "geweldig" die krengen zijn.
Op een Alfaforum, binnen een Alfaclub, is er in mijn ogen geen plaats voor BMW's. Gelukkig maar, ik liep op staande voet over naar het konijnenforum. Maar da's mijn persoonlijke mening, no hard feelings.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 22:34

Dus stel: ik koop een M3, naast mijn Giulia, kom erachter dat ik het een geweldige auto vind, dat het verdomd goed stuurt en dat zo'n ding helemaal niet zo lelijk is als bijvoorbeeld een Astra ofzo dan moet ik maar weg naar een BMW-forum terwijl ik mijn Juul nog net zo leuk vind als eerst?

PS.: ik heb geen geld voor een M3 en zo wel zou ik er geen kopen maar dat terzijde....
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 22:36

Dus stel: ik koop een M3, naast mijn Giulia, kom erachter dat ik het een geweldige auto vind, dat het verdomd goed stuurt en dat zo'n ding helemaal niet zo lelijk is als bijvoorbeeld een Astra ofzo dan moet ik maar weg naar een BMW-forum terwijl ik mijn Juul nog net zo leuk vind als eerst?
Mij dunkt dat je dan op het BMW-forum moet zijn voor (positief of negatief) commentaar op je BMW, en hier voor idem op je Juul :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 22:40

Mij dunkt dat je dan op het BMW-forum moet zijn voor (positief of negatief) commentaar op je BMW, en hier voor idem op je Juul :wink:
In zekere zin wel, ja. Maar er zijn verschillende manieren he: niemand zal er aanstoot aan nemen als jij hier even vertelt hoe leuk je M3 is, maar als je keer op keer komt vertellen hoeveel beter, mooier (kuch) en betrouwbaarder ie is dan ons merk, dat gaat dat op de zenuwen werken, ja. Persoonlijk erger ik me al maanden in het continue afkraken van alles van AR nieuw op de markt brengt. Dat bedoel ik met: als je die andere wagens zo leuk vindt, koop ze dan !
Laatst gewijzigd door Michel op wo aug 16, 2006 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 22:42

@ Michel: dat is de lange versie van mijn antwoord, m.a.w. dat bedoelde ik 8)

edit: behalve dan dat ergeren aan, dat doe ik -bijna- nooit.
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”