Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 08:00

de achter afwerking van ars is niet zo geweldig
Dat heb je wel hèèl erg netjes uitgedrukt... :wink:


Nieuw van Edison:

Afbeelding

1:43. Nou ja, 'nieuw'.... eerder ook al onder de naam van Schuco verschenen, in het wit. Deze lichtblauwe variant zou mijn voorkeur hebben. Niet erg verfijnd, maar voor ongeveer 5 euro mag je niet klagen. Ik zag net op eBay dat iemand er 20 euro voor overhad en dan moet het model nog vanuit Hongkong worden verzonden ook... #-o

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 15:08

Door de regen fietsen is best leuk... als het naar het postkantoor is om een pakje op te halen :D

Onlangs op eBay gekocht, het rijdend lab van Quattroruote dat in het verleden werd gebruikt om de testresultaten te analyseren.

Afbeelding
De modellen zijn genummerd, dit is 389 van de 1.500.

Afbeelding
Afgezien van de voorstoelen en een horizontaal staan stuur is het interieur helemaal leeg.

Ik had verwacht dat de middelste zijruitjes dichtgeplakt zouden zijn, maar het is toch gewoon metaal. Netjes. Jammer dat de 'ruitjes' in het verhoogde dak wel weer simpele decals zijn.

Ik heb nog wat foto's bekeken in het boek Alfa Romeo Camion van Negri, maar de wielen van deze Progetto K kloppen toch beter dan die van de DeAgostini Carabinieri-bus van even hierboven.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 21:26

Afbeelding

De persintroductie van de Brera Spider is pas 12 juni op Sicilië, maar Racing43 heeft al een model gereed. De eerste is al weer via eBay verkocht (en niet aan mij helaas... ;) )

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 21, 2006 16:09

Een tijdje geleden stelde ik een vraag over het in een database zetten van je verzameling.

Een goed hulpmiddel hiervoor kan het Alfa Romeo Miniatura overzicht van Fer Akkermans zijn. Aan dit Excel bestand kan je zelf kolommen toevoegen voor bijvoorbeeld datum aankoop, prijs en conditie. Eventueel kan je het daarna importeren in een database.
“ALFA ROMEO MINIATURA”
Een omvangrijke ‘catalogus’ met meer dan 6000 ALFA ROMEO schaalmodellen wordt al sinds 1992 up to date gehouden ! De gegevens zijn overzichtelijk vastgelegd in spreadsheet vorm (Microsoft Excel) , verkrijgbaar op een 3.5’floppy diskette. Het biedt op een eenvoudige manier de mogelijkheid de gegevens te raadplegen, naar eigen wens af te drukken, te sorteren en aan te blijven vullen met nieuwe modellen of met prijzen en zo op de eigen verzameling het overzicht te houden.

“ALFA ROMEO MINIATURA” toont per bouwjaar vanaf 1910 de verschillende 1:1 typen met daarbij de uitgebrachte modelmerken, ref. nummers, schaal, kleur, materiaal, land van herkomst en bijzonderheden. De volledige model historie is te vinden met bijvoorbeeld: vooroorlogse auto’s, ontwerp/concept prototipo’s, sports- en racecars, Indy/formule 1 en rally wagens, bussen/ vrachtwagens, berlina’s, GT’s en spiders. Tevens wordt naar een bladzijde in het bekende ALFA ROMEO boek van Luigi Fusi (Tutte le vetture dal 1910 (-1977) verwezen voor een beschrijving en foto van het origineel.
Het bestand kost 8 euro, echt een koopje gezien de omvang van het bestand. Bestellen kan bij Fer zelf.
fer.akkermans#worldonline.nl (# vervangen door @)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 21, 2006 22:37

In april liet ik al de aankondiging van de 2600 Sprint van Fabbri zien. Op een Italiaans forum vond ik wat duidelijker foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er netjes uit, afgezien van de nogal sterke vertekening door het 'glas'.

En in juni verschijnt een 33/2 Coda Lunga, die in 1968 zijn klasse won tijdens de 24 uur van Daytona, bestuurd door Galli en Giunti.

Afbeelding

Dat wordt weer speuren op eBay.... :wink:

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 22, 2006 18:50

speuren doe je maar op speurders :D :P
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 00:50

De afgelopen dagen werd in Japan de Shizuoka Hobbyshow gehouden. Daar was o.a. Minichamps aanwezig. De TZ2 was in Neurenberg al getoond:

Afbeelding

Dit model, dat deel uitmaakt van de serie Le Glorie dell'Alfa Romeo verschijnt in juni.


Nieuw was de oranje Montreal die eveneens volgende maand zal verschijnen volgens de Minichamps-site.

Afbeelding

De roostertjes boven de koplampen lijken slecht uitgevoerd en gemonteerd. Dit zal een voorserie-exemplaar zijn (toch?), ik hoop dat ze het bij de productie beter voor elkaar hebben.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 01:00

Een nieuwtje van Tron, onder de naam Bee Bop:

Afbeelding
Afbeelding

De befaamde 'double bubble', waarmee het profiel van het dakpaneel bedoeld wordt, een kenmerk van Zagato.
Het betreft de Alfa Romeo SVZ Mille Miglia 1957. Erg fijn gedetailleerd, let op de derde ruitenwisser.
Het is geen koopje, kant-en-klaar kost-ie 100 euro, als kit 50 euro.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 11:58

Wat maakt de modellen van BeeBop zo duur? :roll:

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 12:28

Zover ik weet worden die met de hand gemaakt in een kleine oplage.
Dus dat verklaard de prijs, het spul van Angelo Tron is het zeker waard naar mijn mening.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 18:21

Zover ik weet worden die met de hand gemaakt in een kleine oplage.
Dus dat verklaard de prijs, het spul van Angelo Tron is het zeker waard naar mijn mening.
Oke heb zelf ook een GTV8 gekocht van BeeBop.
Maar worden alle modellen met de hand gemaakt, dat wist ik niet :shock:

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 18:59

naja...is in ieder geval geen bedrijf dat aan massa-productie doet.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 19:35

Inderdaad, en de ontwikkelingskosten van zo'n model zijn vaak gigantisch. Bij een auto als de SVZ moet je dus op zoek naar een origineel exemplaar om hem op te meten. Daarnaast heb je veel fotostudie en historiesch onderzoek nodig voor de juiste belettering en detaillering. Als je een 147 in 't klein wilt maken ben je daar wel sneller mee klaar. Gewoon de afmetingen opvragen bij de fabrikant...

Tron-modellen worden maar in een kleine oplage gemaakt, soms maar 100 stuks. Minichamps maakt van bv de 156 Sportwagon duizenden exemplaren, dus de ontwikkelingskosten worden veel meer gespreid. Bovendien worden Ixo's, Norevs, Minichamps', Schuco's, Ricko's, Sparks, AutoArts en al die kioskmodellen in het goedkope verre oosten gemaakt.

Dan het niveau van de detaillering: bij veel modellen worden raamlijsten gewoon met wat zilververf gekleurd en het lijkt al heel aardig. Bekijk de foto van de SVZ eens goed: raamlijsten en ruitenwissers zijn gefotoëtst, uit ragfijnen metaalplaat gemaakt. (meer info).

En dat wordt dan ook nog in Europa geassembleerd. Goed beschouwd is een Tron, MR, Gamma, Gulp, etc. dus wel kostbaar maar niet 'duur'.

Jammer dat er dan soms zulke missers worden gemaakt. Die foto-ets onderdelen op de modellen van Jolly Model (Freccia d'Oro b.v.) zijn soms bijzonder lomp uitgevoerd.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do mei 25, 2006 14:55

Heb ik net m'n 147 GTA Spark #2 van Coronel ontvangen via Ebay,

krijg ik nog een 147 GTA van iemand :?

Dat is natuurlijk heel leuk en lief maar ik probeer me te beperken tot 1 wagentje per type :)

Dus iemand zin om deze schoonheid te ruilen/kopen voor een 156 GTA (liefst 2004) ?

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: Alfa Romeo miniaturen

do mei 25, 2006 19:10

FF opletten!!!!

Zeldzame 164 in schaal 1/87 op MP

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 2877.html?
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”