Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma nov 21, 2005 18:58

Ook Provence Moulage is met een 8c Competizione op de proppen gekomen:

Afbeelding

De achterpartij lijkt me echter te zwaar vormgegeven. Kit: ± 55 euro, gebouwd: 105 euro.

De 8c is er nu dus van ABC Brianza, hij komt als karikatuurtje van Choro Q, hij is er al als karikatuur van Yow Itoh. Al een tijdje te koop: als (dakloze) trapauto, merk weet ik even niet, maar o.a. Sam van Lingen verkoopt dat ultieme Sinterklaascadeau voor je zoontje. Binnenkort ook in geel.
Daarnaast hebben Minichamps (december) en LookSmart de 8c ook aangekondigd, dus niemand hoeft straks nog om een 8c verlegen te zitten.
Ook Spark had 'm een tijd geleden al beloofd, maar de afbeelding van het model onder druk van Alfa Romeo weer verwijderd van hun site. Wellicht komt-ie alsnog.

Op het Concours Louis Vuitton (ook bekend als Bagatelle) in Parijs in 2004(?) week de 8c overigens op details af van het oorspronkelijke ontwerp bij de introductie (IAA Frankfurt 2003). Benieuwd of we dat verschil nog in de modellen terug gaan zien.

Nu is het wachten op de eerste die een reële weergave van de 8c Spider (intro op Pebble Beach, dit jaar) komt...



Edit: Provence Moulage heet tegenwoordig Provence Miniatures Automobiles.

Tsja, het rommelt een beetje in de modellenwereld en dat is niet zo verwonderlijk gezien het feit dat heel veel merken hun productie ondertussen naar China hebben verplaatst. Minichamps deed dat als één van de eersten op grote schaal, maar wel mèt intensieve kwaliteitscontrole aan het einde van de productielijn. Hun productie is gigantisch. Norev en Spark komen ook heel frequent met nieuwtjes. En wie niet meewil legt makkelijk het loodje... Bburago is niet meer.... paar weken geleden failliet gegaan. Heel jammer, want Bburago heeft met de Ferrari F40 in 1:18 destijds een revolutie ontketend (detail/prijs-verhouding). Ik vraag me af hoe lang Progetto K het nog volhoudt...

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma nov 21, 2005 20:52

@ Dink : hoe zit dat nu met de nummering die je op de Minichamps terugvindt?

Je weet wel, 1 van 2 544

Is dat per kleur, per productielijn, per type, ...
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma nov 21, 2005 21:30

Veel fabrikanten werken met gelimiteerde oplage, en dan zie je op zo'n doosje bijvoorbeeld nr. 1042 of 2500 staan (mijn Vitesse Duetto). De fabrikant schat dan een reëel af te zetten hoeveelheid in en produceert dat aantal en doet er een certificaatje bij (of zet het op de doos of sokkel).

Minichamps kondigt z'n nieuwe modellen aan en laat de diverse importeurs en tussenhandelaren daarop intekenen met een gewenst aantal. Dat bij elkaar opgeteld geeft die rare totalen. Als er dan staat '1 of 2455' moet je die '1' bij MC lezen als 'één van de' en niet als 'nummer één van'.

Die aantallen zijn leuk om te weten, maar verder stelt het weinig voor. Als een model goed verkoopt komt-ie daarna in een andere kleur uit en begint 't nummeren opnieuw (zie de diverse 156 SW's van MC). De hele reeks 'le Glorie della Alfa Romeo' is steeds 4004 stuks per model. Ik kan me voorstellen dat sommige modellen later nog eens in een andere kleur en in een 'gewoon' doosje verschijnen, bijvoorbeeld een rode 75 3.0 V6 America... of onder een andere naam in één van de befaamde kiosk-reeksen.... :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma nov 21, 2005 23:37

Volgende maand komt dan eindelijk de 166 met nieuw neus van Norev uit, èn een Q4 Crosswagon in het grijs.

Maar ook is er een 159 (2005) aangekondigd!

Huh :?: Die was er toch al? Yep, maar dat was de goedkope versie voor de dealers. De andere (code 790026) zal in dezelfde kwaliteits- en prijsklasse zitten als de Norev 916 GTV, Spider en Q4. Hij wordt waarschijnlijk rood en verschijnt in.... juni 2006. Die van Minichamps in december dit jaar en die wordt grijs, dus ik wacht wel op de Norev 8) Beetje spreiden kan ook geen kwaad...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di nov 22, 2005 00:14

Nog weer twee karikatuurtjes tegengekomen op een Japanse site:

Afbeelding Afbeelding

Waarschijnlijk Choro Q modelletjes (voorzien van pullback motortje), maar ze zijn niet op de officiële Choro-site terug te vinden. Dus nieuw? Of juist uit productie???

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di nov 22, 2005 09:13

Hehe geinig die GTA :shock: hebbeding =P~

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo nov 23, 2005 01:25

Nog een Bertone die niet helemaal de originele lijnen meer heeft, maar dan anders...

De Alfa Romeo GTA Gr.5 1.6 Silhouette-racer uit '75. Nieuw, van RS Models Firenze. Staat als kit op eBay, prijs nu > €50...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do nov 24, 2005 18:41

In Italië is de 6c 1750GS uit de reeks Alfa Romeo Sport Collection van Fabbri in de kiosken aangekomen:

Afbeelding

Ziet er mooi uit en is goed gedetailleerd. Een collega-verzamelaar heeft er één of meer uit Italië meegenomen en heeft ze te koop. Belangstelling? Stuur dan NU even een mailtje naar mij.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do nov 24, 2005 22:44

Een tijdje geleden liet ik de aankondiging zien van de Fadisa (onderaan de pagina) Romeo, uit de Furgonetas Antaño-reeks van Altaya (Spanje)

Afbeelding

Afbeelding

Ik had een Duitse leverancier gevonden die meerdere exemplaren zou kunnen leveren (de modellen worden normaliter niet buiten Spanje verkocht) voor 23 euro per stuk. Vandaar het plan voor een gezamenlijke bestelling (in totaal vier belangstellenden). Het model is vorige week uitgekomen en de eerste exemplaren staan reeds op eBay. Eéntje inmiddels niet meer, want die is nu van mij :P . Voor 19 euro middels de nu-kopen-knop. Dat is toch nog wat aan de hoge kant, want de prijzen van de eerdere modellen uit deze bestelbusjes reeks zijn inmiddels naar zo'n 15 euro gezakt. Gezamenlijk inkopen is dus ook niet zo zinvol meer, nu de modellen voor minder op eBay te koop staan.

Je vraagt je overigens af hoe sommige kopers te werk gaan :roll: : terwijl ik er één voor 19 euro 'direct' kocht, ging de prijs van een ander exemplaar al tot 23 euro en die veiling sloot zelfs af met 32 :shock: ... terwijl er nog één staat met direct kopen voor 19 euro... (tik maar 'fadisa' in bij zoeken)

El Serpis is een Spaanse inblikker van ansjovis (die ik persoonlijk graag uitblik ;) )

Inmiddels ook volop op eBay: de 1:87 Schucootjes (Spider oud/nieuw, 147GTA, etc voor pakweg 2 euro). In Duitsland loopt een reclame-actie waarbij de 105-Spider met Martini-logo op de neus en flanken cadeau wordt gedaan (rood of zilver modelletje).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr nov 25, 2005 00:26

HIJ IS ER!!!! \:D/

Afbeelding

De 8c 2900 B Lungo van Minichamps. (Illegale voorverkoop?)

Foto is niet super, maar het ziet er naar uit dat deze magistrale volbloed goed is weergegeven.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za nov 26, 2005 14:11

Afbeelding

Ziezo, de eerste zending lag me al donderdag vanaf de schappen op het postagentschap te roepen... "HAAL MIJ OP!!!" :biggrin:

Leuke meevaller; geen BTW-kosten (ook al was tariefdrempel overschreden), en een redelijk voordelig verzendtarief, dus kosten deze exemplaren slechts €9,30 per stuk :P

Er zitten geen sticker-vellen o.i.d. bij de modellen, en dat is voor de DTM'mer wel jammer. Ik zoek nog uit of je die zelf moet maken (daar is wel speciaal te beprinten folie voor) of dat dat los moet worden besteld. In het laaste geval kan ik die bij de exemplaren die nu nog in back-order staan meebestellen.

Ik kan alle deelnemers aan deze bestelling van in ieder geval één exemplaar voorzien, jullie krijgen dit weekend nog mail hierover.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za nov 26, 2005 21:47

Meer nieuws uit Japan....

Tijdje geleden startte ik een topic mbt een Alfa GT als filmster...

Ultraman Max bestrijdt het kwaad in de wereld en maakt daarbij gebruik van een bolide waar de James Bond-auto's armoedig bij afsteken...

Afbeelding

Ik vroeg me af of er ook een modelletje van uit zou komen...

Ja dus:

Afbeelding

Afbeelding

Het is natuurlijk puur speelgoed, maar het is wel lekker apart... Dat heeft nu dus nog niemand in Nederland of zelfs maar Europa. Staan er al twee op eBay (voor te veel geld), maar ik kan ze voor ongeveer 14 euro bestellen. Euh... nog meer gegadigden? (Als ik later groot ben ga ik een speelgoedwinkel beginnen ;) )

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: Alfa Romeo miniaturen

za nov 26, 2005 22:27

.....IKKUHH..............
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo nov 27, 2005 20:26

:thumbs: Leuk!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo nov 27, 2005 22:49

Helemaal goed !
Wel een poppetje van de koewiebus wil ik erbij :whistle:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”