Hoi allemaal,
Vorige week sprong de selespeed regelmatig in de N stand. Na hernieuwd starten was het probleem weg.
Vanavond wil mijn vrouw met de Alfa weg ze start en rijd een klein stukje vervolgens gaat het lampje van selespeed storing branden.
Als ze de auto parkeert, hernieuwd start wil de auto niet meer in de versnelling schakelen.
Zowel de knoppen op het stuur als de pook reageert nergens meer op.
Het lijkt er trouwens op dat de pook in zijn totaliteit geen effect meer heeft, want voorheen hoorde ik de bak in de versnelling schakelen en dat hoor ik nu niet meer. Ook heb ik het idee dat de pook helemaal omhoog getild kan worden (sterker nog dat is ook zo).
Heb inmiddels de pook losgehad, stekker zat goed. Auto start goed.
Als ik het city knopje indruk dan werkt dat ook. Beweeg ik de pook naar achteren dan verdwijnt city ook weer (zoals het hoort). Alleen het opschakelen wil maar niet lukken.
We hebben de auto 2 maanden en zijn er probleemloos met de caravan mee naar Frankrijk geweest. Inmiddels een dikke 4000 km mee gereden.
Afgelopen december heeft de vorige eigenaar de pomp van de hydrauliek laten vervangen door de Alfa Dealer. De auto is altijd garage onderhouden geweest bij de Alfa Dealer. Deze verzekerde mij ook dat er met de auto niks aan de hand zou zijn, nou mijn hart doet op dit moment erg veel pijn. Dit is de 5e alfa, de mooiste tot nu toe. En dan dit.
Wat moet ik nu doen.
Hellup