Hoe krijg ik CO van 75 Qv omlaag?
De auto is afgekeurd voor APK op 3 punten:
- de RS veren zitten los bij het uitveren van de achteras- ik begrens de veerweg met een spanband, na wat hier gelezen te hebben lijkt mij dit een APK-proef oplossing:)
- de knipperlichtschakelaar blijft niet staan in de li of re stand maar schiet vanzelf naar de middenstand door slijtage- een goed gebruikte is vandaag binnen gekomen "alleen maar" vervangen. Hoe doe ik dat? Moet ik stuur eraf halen? De kappen van stuurkolom natuurlijk wel. Tips zijn welkom.
- last but not the least: CO zit op 1,5%, HC was iets van 3-4% en lambda of A/F ratio was 11-12. Dit allemaal stationair met warme motor.
Ik vind het CO-verhaal vreemd. Vorige jaar met steekproef had de auto netjes 0,5% CO, zonder kat en zonder trucjes. Ik heb niets aan de auto veranderd. Ik heb er wel te weinig en misschien te langzaam mee gereden:))) Vorige jaar was ik in de weken voor APK een keertje op Zandvoort geweest en dit jaar niet. De enige wat eventueel volgens mij, zou kunnen is dat ik de bedrading van de lambdasonde beschadigd heb toen ik met downpijpen aan het knoeien was.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ergens bij LMM een CO-schroef verstopt was, klopt dat?
Is er een manier (vast wel) om te testen of de lambdasonde (goed) werkt?
Alvast bedankt.