Mijn probleem is dat de importeur net doet alsof zijn/haar neur bloedt en koud verwijst naar de verstreken fabrieksgarantie, dit terwijl het een constructiefout betreft. Het schijntvanfaj de eind 2003 JTS-en (GT) verholpen, ehhh nou ja verbeterd te zijn door andere zuigerveren toe te passen.
Tot nu toe is er nog niemand met een JTS die een gunstiger verbruik heeft dan 1: 3000 hetgeen op zich al veel is. De "oudere????"

serie verbruikt tussen de 1: 1000 en 1: 3000 voor de erg gunstige gevallen. Bij mij is kort voordat ik hem kreeg de kat al vervangen. Over de oorzaak wordt niet gerept, maar het lijkt mijn schier onmogelijk dat een kat(uitgezonderd de overstekende exemplaren

) heel blijft bij een zo hoge olie consumptie.
tevens ben ik bang voor een inwendig "Invarct" De inlaatkleppen van een Direkte Injectie motor worden namelijk niet door het mengsel gereinigd, de verbrandingskamer, welke een vrij onrgelmatige vorm heeft zal volgens mij ook behoorlijk aankoeken en de olie zelf is dor de hoge blow by na ca 2000 km zo zwart als wat.
Voor de duidelijkheid. Ik spreek hier niet over lekkage of zo, de motor draait als een zonnetje en pluimt ook niet. ( Pijp is wel zwart.)