Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

di feb 14, 2006 12:07

NOOIT verzekeren op naam van een ander!!!!!! De verzekering keert nix uit als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent!!!!!!
En hoe zou dat moeten blijken?
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

di feb 14, 2006 15:06

Daarnaast, voor even veel geld als 1 volle tank moet je toch wel WA kunnen verzekeren ?
Per ... 2 maanden ?
Voor 6 a 7 tientjes per maand moet je toch wel iets kunnen vinden als je 20 bent zonder bonus/malus korting ? Misschien ook nog wel goedkoper...

Adios, JR
Dat zeg ik toch ! :wink:

DionT

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

zo mar 05, 2006 14:49

Ik heb hem eindelijk! Een Alfa Romeo 33, 1.7 16V uit 1993, Zwart. Ik heb hem gisteren bij de garage laten checken+laten uitlijnen (vorige eigenaar had eraan gesleuteld, vandaar). Hij moet nm. nog APK gekeurd worden. Vervangingen nodig: ruitenwissers, wiellager r. achterwiel, aandachtspunt: vocht in koplampen, bekijken of reflectoren aangetast zijn. En als laatste punt was dat de remschijven voor roest hadden. Dit komt omdat hij een jaar stil gestaan heeft. Viel mij dus reuze mee.

Voor de rest heeft hij wel wat roestpunten: linker voorportier, rechter achterportier, midden boven de voorruit. Hij heeft ook op zijn bodemplaat een plekje. Dit wil ik wel laten behandelen om erger te voorkomen en om hem weer netjes te maken.

Jullie hebben dus weer een nieuwe alfarijder op de weg rijden!


Groetjes Dion

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

zo mar 05, 2006 14:51

Ik heb hem eindelijk! Een Alfa Romeo 33, 1.7 16V uit 1993, Zwart. Ik heb hem gisteren bij de garage laten checken+laten uitlijnen (vorige eigenaar had eraan gesleuteld, vandaar). Hij moet nm. nog APK gekeurd worden. Vervangingen nodig: ruitenwissers, wiellager r. achterwiel, aandachtspunt: vocht in koplampen, bekijken of reflectoren aangetast zijn. En als laatste punt was dat de remschijven voor roest hadden. Dit komt omdat hij een jaar stil gestaan heeft. Viel mij dus reuze mee.

Voor de rest heeft hij wel wat roestpunten: linker voorportier, rechter achterportier, midden boven de voorruit. Hij heeft ook op zijn bodemplaat een plekje. Dit wil ik wel laten behandelen om erger te voorkomen en om hem weer netjes te maken.

Jullie hebben dus weer een nieuwe alfarijder op de weg rijden!


Groetjes Dion
Gefeliciteerd!

Even de fohn op de koplampen zetten, dan is dat vocht zo weg... Wiellager achter kan gesteld worden, meen ik. (of was dat juist voor? :roll: )
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Saf33
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 18:23
Locatie: TIlburg City
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

ma mar 06, 2006 20:34

Achter ja, als trommels. Dat schijnt een stuk makkelijker dan wanneer er schijven zitten, maar vraag me niet waarom.
Laatst gewijzigd door Saf33 op vr mar 17, 2006 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: in progress
BMW 318Ti '95 LF-NL-43 R.I.P.
33 1.7 16v '91 ZJ-42-BY Verkocht
33 1.4 Imola '94 JH-RP-36 R.I.P.

Mobster

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V

vr mar 10, 2006 09:38

Ik zou goed aandacht besteden aan die roestplek rond je voorruit, neem zeker ook eens die plastic kappen eens af net onder je ruit om te zien of er roest zit. Kun je meteen ev. bladeren ook uit je gootbak halen...

Als je onder de auto staat kijk ook of je hoezen van je stuurhuis nog ok zijn, als je lang rijd met kapotte hoezen gaat je stuurhuis op de duur lekken.

Als het lager nog goed is, moet je bijstellen, zowel met trommels als met schijven is dit mogelijk, wel een nieuwe borgmoer bestellen hiervoor.
Missh ook ander vet indoen terwijl je bezig bent.


Enne, suc6 ermee hé.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”