Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1772
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

di mar 05, 2024 12:15

zit stiekem ook al jaren naar Q's te kijken..zijn de laatste 3 jaar niet veel in prijs gezakt, van rond de 60 naar rond de 50K voor de goedkopere..

maar idd 500PK is gaaf, maar weinig benutbaar in dagelijks verkeer, en dan zou een 2.0T met 300Pk als daily ook prima zijn ws. en dan is er een optie voor een open dak :mrgreen:

rijdt nu met een Be#mer met 420Pk , en ook weinig benutbaar, maar wel erg lekker, als je dat vloert :jumping:
en je zit zo boven de 200km/h, dus dan moet je wel opletten..

dus als je weinig woon/werk rijdt, een prima Alfa zo een Q lijkt me.. :thumbs:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

ma mar 11, 2024 09:50

Heb er al heel wat verschillende meningen over gehoord van mensen die er een hebben of hadden.

Meeste zijn het er wel over eens dat het geweldig rijdt waarbij ik al 2 man ken die hem toch weer hebben verkocht omdat er niet normaal mee te rijden was volgens hun. Van een ander begreep ik dat het origineel idd zo is maar dat je bij Squadra de verschillende programma's aan kunt passen waardoor de auto een stuk bruikbaarder zou worden, vooral in bv regen. In de meeste gevallen waren ze ook betrouwbaar, dat is ook wel prettig natuurlijk...

Qua kleur vind ik er eigenlijk geen lelijk. Maar dat diep donkergroen is erg mooi en anders wit of zwart zou mijn voorkeur hebben. 8)

Ik heb er ondertussen verschillende gehoord met allerlei uitlaten en ik blijf het geluid helemaal niks vinden #-o gelukkig kan ik zo'n ding toch niet betalen zodat ik me daar niet aan hoef te ergeren.
Ik heb c.a. anderhalf jaar lang één dagelijks gereden met Squadra Massimo software. Dan is er heel gedoseerd mee te rijden. Enig nadeel is en blijft drempelland. Met mijn Giulia diesel rij je redelijk normaal elke drempel over. Met zo'n Q moet je echt stapvoets over praktisch elke drempel omdat je anders de carbon front spoiler kapot rijdt. Vooruit inparkeren kan op die wijze ook spannend zijn. Een vak met een zeer hoge stoeprand voor je kan je zomaar een schadepost van € 3k opleveren (zo duur is de spoiler ongeveer..).

Maar verder als vervoermiddel ansich, echt geweldig. Nog nooit zo'n snel ding onder m'n kont gehad waar je ook zo rustig mee kan rijden. Uiteindelijk een aantal pogingen gehad tot diefstal. Door mijn Moving Intelligence systeem kregen ze hem niet mee. Maar mijn vriendin sliep niet meer lekker met die auto voor de deur. Toen toch maar ingeruild.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

di mar 12, 2024 10:35

Ai, daar zeg je zoiets. Diefstal(risico). Iets waar ik normaalgesproken nooit aan denk maar dat is ook nog een overweging om mee te nemen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

di mar 12, 2024 10:53

Zo'n kooi om dat radaroog in de voorbumper is wel het minste om te doen..

Anders is het wel heel makkelijk om hem weg te halen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”