Pagina 2 van 2

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: za aug 03, 2019 10:02
door DJ
Iedereen bedankt voor alle info.
Dit ga ik meenemen in oriëntatie.

Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom is de 105 minder roestgevoelig t/m 72?
Zijn ze daarna ander staal gaan gebruiken?
Dat schijnt idd zo te zijn. Even zo goed kunnen ze van voor 72 ook kats verrot zijn hoor... :wink:

Gr
DJ

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: di aug 06, 2019 09:58
door RubensGiulia
Heb inmiddels wel geleerd dat als er gezegd word dat een 105 "roestvrij" is dat je dat niet zomaar moet geloven. Een dorpel kan er bijvoorbeeld heel mooi uitzien van buiten, maar van binnen (wat je niet kan zien) kan je heel iets anders tegen komen. Bij mij zat er bijvoorbeeld een overzet dorpel over de verroeste heen en ziet dit er misschien goed uit, maar ondertussen rot de orginele (dorpels) weg. Zou het pas geloven als er bewijs is van een restauratie oid. Zodra je een roestblaasje in de lak ziet, betekend dit meestal (als je het goed aanpakt) dat er laswerk in zit. Een magneet meenemen is zeker wel aan te raden.

Ik denk dat je wel kan zeggen dat een 105 bij de gehele onderkant 20 a 30 cm roestgevoelig is + de deuren en rondom de raam rubbers van alle ruiten.

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: wo aug 07, 2019 10:30
door René
Dat vermoeden had ik ook al een beetje na wat zoeken op internet etc.

Dit maakt een aanschaf juist zo 'spannend'.
Uiteindelijk zou je dus een hoop geld betalen voor een 'roestvrije' auto.
Maar onderhuids kan het een verborgen project zijn.

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: wo aug 07, 2019 14:03
door RubensGiulia
Ik denk dat een oude alfa altijd hoe dan ook wel gaat roesten. Volgens mij kun je roest alleen vertragen.

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: wo aug 07, 2019 18:11
door Scalino
Ik denk dat een oude alfa altijd hoe dan ook wel gaat roesten. Volgens mij kun je roest alleen vertragen.
Uiteindelijk is alles eindig natuurlijk om maar eens filosofisch te doen :mrgreen:

Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn Juul kijk, denk ik dat die zelfs over 50+ jaar nog steeds geen (serieus) laswerk nodig heeft gehad, mits die geen pekel ziet, binnen gestald blijft en niet al te veel water ziet. Goed je weet het nooit natuurlijk, maar echt goede zijn er zeker (met een dito prijskaartje uiteraard).

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: ma aug 12, 2019 23:04
door superjesse
Heb inmiddels wel geleerd dat als er gezegd word dat een 105 "roestvrij" is dat je dat niet zomaar moet geloven. Een dorpel kan er bijvoorbeeld heel mooi uitzien van buiten, maar van binnen (wat je niet kan zien) kan je heel iets anders tegen komen. Bij mij zat er bijvoorbeeld een overzet dorpel over de verroeste heen en ziet dit er misschien goed uit, maar ondertussen rot de orginele (dorpels) weg. Zou het pas geloven als er bewijs is van een restauratie oid. Zodra je een roestblaasje in de lak ziet, betekend dit meestal (als je het goed aanpakt) dat er laswerk in zit. Een magneet meenemen is zeker wel aan te raden.

Ik denk dat je wel kan zeggen dat een 105 bij de gehele onderkant 20 a 30 cm roestgevoelig is + de deuren en rondom de raam rubbers van alle ruiten.
Net zoals dat de term "verse APK" ook geen waarde heeft. Heb in de zoektocht naar mijn huidige Giulia toch een aantal auto's met "verse APK" gezien waarvan de tranen je in de ogen springen.

On topic naar het roest verhaal:
Roest die je ziet op wielranden/ deuren ed. zijn tot daaraan toe want je weet dat het er zit. Maar chassisbalken etc. zijn altijd moeilijk te inspecteren.

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: zo nov 24, 2019 10:34
door Ron GS
En ? Hoe staat het met de zoektocht ?

Gr Ron

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: ma nov 25, 2019 18:09
door stephen
Iedereen bedankt voor alle info.
Dit ga ik meenemen in oriëntatie.

Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom is de 105 minder roestgevoelig t/m 72?
Zijn ze daarna ander staal gaan gebruiken?
beetje laat... maar idd ander staal gebruik :wink:

Re: Aankoopadvies klassieker

Geplaatst: vr dec 27, 2019 20:58
door AlfettaOwner
Kijk ook eens op Alfetta Transaxle Forum