T Alfa Q.oro
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 13:12

2x Alfa 90 2,5 v6 QO

ma jan 15, 2018 15:40

Beste Forumleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van 2x Alfa 90 2.5 V6 QO. Beide origineel NL

Door het gebrek aan kennis van de marktwaardes van deze Alfa's vraag ik om jullie hulp.

Ik zou graag een marktwaarde indicatie willen weten van de kenners hier op het forum. Ik snap dat je zonder een auto gezien te hebben geen exacte marktwaarde kunt geven maar ik zal ze zo goed en eerlijk mogelijk omschrijven waardoor ik hoop er toch een prijsrange gegeven kan worden.

Nummero uno

Altijd als Daily gebruikt. Is ook nog APK gekeurd tot ergens in 2019.

Minpunten:
Nokkenaskeering moet vervangen worden
Klein gaatje(2cm) in de bodem
Beginnende roest onder de tankklep.
Klein oppervlakkige roest bij wielkastrand
Uitlaat lek tussen middendemper en einddemper
Elektrische stoelen werken niet
Elektrisch raam links voor gaat langzaam
Ruitenwissers gaan langzaam
Waarschijnlijk een versleten synchromesh. Bij rustig schakelen is er niks aan de hand.

Verder is de algehele lakstaat vrij ruw. Voor het mooie zou een respray niet misstaan. Verder is hij helemaal compleet.

Plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nummero due

Staat al sinds 2003 stil.

Carrosserie is in verrassend goede staat. Ik heb geen roest kunnen vinden. Hij heeft ook altijd gelopen tot hij stil gezet werd.

Auto is volledig compleet en de lak is onder de stoflaag, wat je op de foto's ziet, nog in aardig goede staat. Hier is nog heel veel herstel uit te halen.

Motor loopt dus niet. Ik ga ook niet proberen hem te starten ivm oude riemen etc. Hij rolt, remt en stuurt verder wel gewoon. Interieur liggen een aantal delen los maar zijn er wel bij.

Plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Nogmaals, ik begrijp dat het moeilijk is om er een prijskaartje aan te hangen op deze manier. Er is ook bijna geen vergelijkingsmateriaal en met wat er te koop staat is er ook geen goede inschatting te maken.

Alvast bedankt voor de reactie en is er nog aanvullende informatie nodig dan lever ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Tom

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: 2x Alfa 90 2,5 v6 QO

ma jan 15, 2018 23:47

Ok, ik open de discussie. Ooit als junior verkoper in dienst geweest bij Autohotel Rotterdam. De directeur reed in zo’ n mooie bak, met dashboard koffer uiteraard. Ik praat hier over 1983 ? Overigens toen heb ik ook in een mooie inruil 1750 GTV gereden, vond het maar niks geef mij die 2.5 maar. Nu is de situatie omgedraaid; populariteit van de 116-en is niet bijzonder. De Alfetta, Giulietta en 90 zijn nog steeds op laag niveau. De 75 TS en V6 zijn rond de € 5K tot € 10K voor een fatsoenlijke auto.
Na deze historische bespiegeling denk ik dat je tegen € 5K voor alletwee tegelijk geen nee moet zeggen. Ik doe dat bod niet, wat ik heb al veel teveel van die zwerfkatten. :)
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: 2x Alfa 90 2,5 v6 QO

di jan 16, 2018 01:01

Als de 116 en de 90s werk nodig hebben, dan worden ze ook rap goedkoper ten opzichte van de goede exemplaren. Helaas is roest echt wel een dingetje en veel werk om aan te pakken. 75s met werk staan ook vrij lang te koop ten opzichte van de 8k+ goede exemplaren

Die daily bijvoorbeeld, ik vind dat een geweldige auto, al die puntjes zijn voor mij niet spannend. Maar verder gaat bijna niemand zo'n auto nog dagelijks gebruiken.

T Alfa Q.oro
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 13:12

Re: 2x Alfa 90 2,5 v6 QO

di jan 16, 2018 08:03

Bedankt voor de reacties.

Het zijn ook geweldig leuke auto's. Ik krijg er meer reacties om ze over te nemen dan ik had verwacht.

Ik verwacht hier ook geen hollywood prijzen van 5k per stuk.

Naar wat ik zie wat er te koop staat en heeft gestaan zat ik zelf aan rond de 6k te denken voor beide. Er zitten ook nog heel veel onderdelen bij. Extra tellerbakken, versnellingsbakken, interieurs, deuren, kofferbakken, motorkappen etc.

Het is en blijft natuurlijk een moeilijke auto.

T Alfa Q.oro
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 13:12

Re: 2x Alfa 90 2,5 v6 QO

wo feb 21, 2018 17:58

Lz-33-sg

Lz 33 sg

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 840
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

Re: 2x Alfa 90 2,5 v6 QO

ma feb 26, 2018 14:38

?
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”