Henri737
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di okt 07, 2014 21:57

Nieuwe MiTo

za nov 29, 2014 21:01

Hallo vrienden,

Een goede kennis gaat een MiTo kopen, welke uitvoering moet hij zich op richten en om welke uitvoering moet hij met een wijde boog omheen lopen?

Groet,

Henri

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

Re: Nieuwe MiTo

zo nov 30, 2014 12:33

Heel simpel de snelste!
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: Nieuwe MiTo

zo nov 30, 2014 13:08

Maar net wat hij wil, geen specifieke min punten per type motor of bouwjaren bekend (bij mij)
Wij rijden zelf met de minst vermogende (1.3 JTD) voor dagelijks gebruik een meer dan prima auto.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe MiTo

zo nov 30, 2014 14:49

Neem vooral de Twinair niet. Heb daar laatst mee gereden maar het geluid van zo'n 2 cilinder is énorm wennen... Bij het optrekken hoor je zelfs resonanties in het dashboard. Die motor doet enorm afbreuk aan de Mito. Maarja, alles vanwege de CO2-emissies helaas... Het verbruik is volgens de fabriek 1:23, maar volgens de boordcomputer was het over de afgelopen 1.000 km. nog niet eens 1:13. Omdat je flink moet trappen om vooruit te komen. Het slaat zo door allemaal... Bedenk je dan eens dat je met een 3.2 V6 met een beetje beleid 1:9,5 kunt halen. Staat toch in geen enkele verhouding allemaal. Je bent gek als je voor € 20.000 een nieuwe 2-cilinder bestelt als je voor € 8.000 in een dikke 3.2 kunt sturen. Dan kun je wel dingen over onderhoudskosten, wegenbelasting en verbruik gaan roepen, maar wat denk je dat je afschrijft op een nieuwe auto? En wat schrijf je nog af op een 3.2 van € 8.000? Precies...

Onder de streep denk ik dat een bijv. 10 jaar oude V6 je per maand minder kost, en je hebt er zó ontzettend veel meer auto voor. :wink:

Maar aangezien besloten is dat het een Mito wordt: als ik er 1 zou mogen uitzoeken zou ik voor de 1.3 JTDm gaan en die laten chippen bij Squadra. Ik denk dat je er dan zeker een fijn karretje aan hebt!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Quadrifoglio Verde
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: za okt 01, 2005 21:34
Locatie: Assen
Contacteer: Website

Re: Nieuwe MiTo

zo nov 30, 2014 16:15

Ik rijd sinds een paar maand ook in een nieuwe Mito JTD. Hij heeft 80 pk, maar is voor normaal gebruik vlot zat, hij heeft immers wel genoeg koppel. Een snelle auto is het niet, maar je kunt hem zoals gezegd laten chippen (heb ik nog niet gedaan, ik overweeg het wel, op de snelweg is wat extra vermogen welkom). Verder rijdt de auto heel volwassen, hij voelt echt niet aan als een kleine auto en is lekker stil.

Heb daarvoor ook met de Twinair 105pk proefgereden en dat is inderdaad niks: veel toeren en weinig snelheid; lijkt me niet goed voor het verbruik en de levensduur van de motor. Ook schakelt de vijfbak van de JTD prettiger dan de zesbak van de Twinair. Heb later in een Punto in de 100pk versie gereden en die pakte duidelijk beter op bij lage toerentallen. Op die manier is ermee te leven, maar de JTD is prettiger. Succes!
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

lesleym1991
Junior Member
Junior Member
Berichten: 62
Lid geworden op: wo jun 27, 2012 22:53
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe MiTo

ma dec 01, 2014 10:33

2c is leuk voor een Panda en de Ypsilon. Maar voor een Mito is het niks. Overigens weegt de Ypsilon minder dus is het wel leuker :thumbs:

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Nieuwe MiTo

ma dec 08, 2014 12:23

de grote vraag is wat mag het kosten (aanschaf) en wat mogen de km-kosten zijn.
-Voor de leuk is het idd simpel: de 1.4 QV 170PK of de 1.4turbo (T-jet met 155PK) die er niet veel voor onder doet...

Ik vind trouwens die twin-airtjes prima blokjes, klinkt als een boxer mij betreft niets mis mee als je van niet 'regulier' houdt :wink: Maar ja gaan het om km-kosten kan je beter een dieseltje nemen....

aandachtspunten: bij de 155PK de versnellingsbaklagers, bij de multi-airs de modules en allen stabilisator stangetjes met speling op den duur....
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”