Pris
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr aug 08, 2014 10:41

Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

vr aug 08, 2014 18:06

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto.
Nu vind ik de Alfa GT al jaren een prachtige auto.
Ik heb er 1 op het oog uit 2004 met 160.000 KM op de teller.
Nu lees ik dat de JTS motor vaak veel olie verbruikt, is dit ook nog zo met de 2004 uitvoering van de GT?
Veder lees ik op internet over het algemeen goede verhalen over de GT.
Zijn er nog mensen met ervaringen over een GT uit 2004 die mij meer kunnen vertellen over deze prachtige auto?

en weet iemand het brandstof verbruik van de GT?

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

vr aug 08, 2014 21:04

Mijn JTS gebruikt 1 ltr op 3500km!

Er zijn erbij die elke 800km moeten bijvullen.

Veel negatieve berichtgevingen maar die worden wat overdreven.

Als er één olie verbruikt dan doen ze het allemaal volgens de negatievelingen.

Net als dat alle Alfa's al roesten in de folder ook zo overdreven!

Je moet dus een beetje geluk hebben

Veel hangt af van vorige eigenaar(en).

En informeren of bedingen dat je hem terug mag geven of laten repareren als het olieverbruik te hoog wordt.

Voor de rest een prima auto.

Beetje doorrijden 1:10 haalbaar.

gr Jan

Brera01
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do aug 07, 2014 20:12
Locatie: Rotterdam

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

wo okt 29, 2014 17:25

Ik heb begrepen dat je beter kunt kijken naar een recenter bouwjaar. Deze hebben een ander soort cilindervoering waarmee het olieverbruik drastisch minder is.

Mijn GT uit 2008 verbruikt nagenoeg geen olie na 90.000 op de teller.
Een collega heeft een GT uit 2005 met 190.000 op de teller en hij moet iedere 5000 km een litertje bijvullen.

Heel belangrijk is dat je de motor goed op temperatuur laat komen voordat je serieus gas gaat geven. Eerste 20 tot 30 km de motor niet boven de 3500 rpm laten komen, daarna zachtjes opbouwen.

Roesten doen deze GT's niet meer dan een andere moderne auto. Let wel op de bandenslijtage, is een goede indicatie hoe de vorige eigenaar haar behandeld heeft. Slijtage aan de zijkant duidt vaak op veel snelle bochten wat ook invloed heeft op slijtage van de wieldraagarmen etc.
De vering vraagt ook wat aandacht bij een GT met 160k op de teller, deze hoort hard te zijn zodat je voelt of het kop of munt is als je over een euro rijdt. :D

Voor de rest een perfecte, snelle auto waar je heel veel plezier aan zult hebben.
Ga binnenkort mijn 146 1.6 TS inruilen voor een GT 2.0 JTS.
Na 2 maal een 33, een 155 en een 146 gaat dit mijn vijfde Alfa worden. De proefrit is mij uitstekend bevallen.

Brera01
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do aug 07, 2014 20:12
Locatie: Rotterdam

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

wo okt 29, 2014 17:32

Brandstofverbruik is afhankelijk van je rijstijl.

Ik reed 1:11,5 op en neer naar Milaan met deels passen en deels snelweg.

Gemiddeld, dus stad en snelweg moet je rond de 1: 10 uit kunnen komen.

Snel optrekken is schrikken met de boordcomputer aan, maar heuveltje af met cruisecontrole aan zie je ook getallen va 1:50 verschijnen :lol:
Ga binnenkort mijn 146 1.6 TS inruilen voor een GT 2.0 JTS.
Na 2 maal een 33, een 155 en een 146 gaat dit mijn vijfde Alfa worden. De proefrit is mij uitstekend bevallen.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

do okt 30, 2014 09:14

Snel optrekken is schrikken met de boordcomputer aan
Erger dan 1:2 kan het computertje niet aan... :mrgreen:
maar heuveltje af met cruisecontrole aan zie je ook getallen va 1:50 verschijnen :lol:
Dat is een bekende rekenfout... heuvel af, in de versnelling en gas los gaat volgens mij de complete brandstof toevoer dicht dus rij je 1:oneindig...

Zou kunnen dat ie een heel klein beetje blijft inspuiten trouwens maar er zijn vast lieden die dat beter weten.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

do okt 30, 2014 09:58

m'n max-dikke Busso loopt 1:4 onder vollast. En met enigszins heuveltje af en iets gas (90-100 in 6) 1:19. Zodra je vlak rijdt en/of zelfs maar aan gasgeven dénkt kun je dit direkt halveren.

Met een JTS 1:50 heuvelaf op cruisecontrol ? Nee hoor... forget it. Ook niet de helft, (met een beetje mazzel de helft van de helft) dan zou je waarschijnlijk zakelijk 0% bijtelling krijgen, en wegenbelasting uitbetaald krijgen in plaats van nultarief of betalen, en Alfa (het zijn immers "onze eigen cyl. koppen") de Nobelprijs voor technische innovatie en zuinigheid... :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive 2004

zo nov 02, 2014 11:28

Dat je een blok op temperatuur moet brengen is duidelijk, maar om nou de eerste 20 à 30 km. niet boven de 3500 TPM te komen en pas daarna zachtjes op te bouwen lijkt me enigszins overdreven.

Er zit, afgevuld, 'maar' 4,4 liter olie in een JTS, da's heel wat minder dan die plas in m'n 2 liter Bert. En die trek ik dan af en toe écht wel in de toeren na ca.15. km. niet boven de 3000 TPM gereden te hebben. Dat doen we ook met de GT.
Of zijn JTS motoren nóg gevoeliger dan de Nordblokjes? :?.

Overigens, een heerlijke Alfa, zo'n GT! :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”