Gebruikersavatar
BTG
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: di okt 04, 2005 17:19

Selespeed voor fun?

ma okt 22, 2012 16:19

Hallo,

Ik overweeg een 147 2.0TS als tweede auto met als doel wat meer plezier aan deze auto te hebben dan met de huidige 13 in een dozijn auto. Nu worden met name selespeeds aangeboden. Nu rijzen bij mij wat vragen:
- Is een selespeed van 11 jaar oud vragen om gedoe?
- Biedt een Selespeed meer of minder fun?
- ik ben niet bang voor wat extra techniek, maar wel voor veel extra kosten.
De auto zal maar ca 4000 km per jaar rijden.

Graag wat meningen/ervaringen

Bart
Nu ff niets,
eerder: 155V6, Alfetta QO,75 qv

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Selespeed voor fun?

ma okt 22, 2012 16:44

Gewoon voor een handbak gaan!
Selespeed is niet storingsvrij en duur qua reparatie!
Heb ooit een nwe gehad...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Selespeed voor fun?

ma okt 22, 2012 17:36

en de 150pk motor vd 147 heeft 'n andere lagering waardoor ze gevoeliger zijn voor olieverbruik ivm de oudere 156(& Gtv & Spider) 2.0ts met 155pk .
Selespeed is 'n prachtig systeem maar te onderhouden door'n specialist ter zake ; terugschakelen is machtig mooi met automatisch tussengas . Opschakelen lijkt lang te duren maar dat is omdat je extra tijd hebt . Best is om gas te lossen bij elke vernellings wissel om schokvrij te rijden .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

Re: RE: Selespeed voor fun?

wo okt 24, 2012 11:09

en de 150pk motor vd 147 heeft 'n andere lagering waardoor ze gevoeliger zijn voor olieverbruik ivm de oudere 156(& Gtv & Spider) 2.0ts met 155pk .
Selespeed is 'n prachtig systeem maar te onderhouden door'n specialist ter zake ; terugschakelen is machtig mooi met automatisch tussengas . Opschakelen lijkt lang te duren maar dat is omdat je extra tijd hebt . Best is om gas te lossen bij elke vernellings wissel om schokvrij te rijden .
dat klopt helemaal met het opschakelen.
en als je op een parkeerplaats staat en je zet hem in de achteruit en dan krijg je te horen: dat het vreemde geluiden maakt.

maar met een 156 q-system moet je juist gas geven om op te schakelen met de manueel 4

Gebruikersavatar
BTG
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: di okt 04, 2005 17:19

RE: Selespeed voor fun?

wo okt 24, 2012 22:16

Ik begrijp dat selespeed dus wel (meer) fun geeft, en met goed onderhoud geen punt hoeft te zijn. Maar ook als de auto weinig gebruikt wordt?
Valt er ook zelf nog wat te doen met onderhoud, of kan ik beter een conventionele bak kiezen.?
Gr. Bart
Nu ff niets,
eerder: 155V6, Alfetta QO,75 qv

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Selespeed voor fun?

do okt 25, 2012 08:55

en de 150pk motor vd 147 heeft 'n andere lagering waardoor ze gevoeliger zijn voor olieverbruik ivm de oudere 156(& Gtv & Spider) 2.0ts met 155pk .
Selespeed is 'n prachtig systeem maar te onderhouden door'n specialist ter zake ; terugschakelen is machtig mooi met automatisch tussengas . Opschakelen lijkt lang te duren maar dat is omdat je extra tijd hebt . Best is om gas te lossen bij elke vernellings wissel om schokvrij te rijden .
dat klopt helemaal met het opschakelen.
en als je op een parkeerplaats staat en je zet hem in de achteruit en dan krijg je te horen: dat het vreemde geluiden maakt.

maar met een 156 q-system moet je juist gas geven om op te schakelen met de manueel 4
Q-system is geen gerobotiseerde mechanische bak, maar een simpele automaat met koppelomvormer . Selespeed zijn dezelfde tandwielen en verhoudingen als de manuele bak de koppeling is elektro-hydraulish .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

Re: RE: Selespeed voor fun?

do okt 25, 2012 10:04

Gewoon voor een handbak gaan!
Selespeed is niet storingsvrij en duur qua reparatie!
Heb ooit een nwe gehad...
Is echt onzin, Gerben mijn regesiterleider heeft er een voor zijn vrouw aangeschaft, alleen maar fun, geen problemen met de bak, en als het kapot zou gaan, handgeschakelde bak zo in / ombouwen, zit alleen een unit op die het schakelen "Selespeed" maakt.!
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”