Gebruikersavatar
Verde mitro 33SW
Full Member
Full Member
Berichten: 261
Lid geworden op: di okt 28, 2008 10:21
Locatie: wagenborgen

sprint 1.7 QV '88

ma jun 04, 2012 17:43

Hoi mensen,

Ik wil een sudsprint 1.7 QV gaan bekijken, bj 1988, eerste eigenaar !
nog geen ton gedraaid, ze heeft altijd binnen gestaan en is als tweede( hobby auto ) gebruikt.
Volgens verkoper in uitzonderlijk mooie en technisch goede staat.

Nu ben ik geen sprint kenner, vind ze wel heel mooi, waar moet ik nou even specifiek opletten voor aanschaf ?
Motor en bak zijn bekend van de 33, daar weet ik genoeg van, verder zijn alle tips welkom.

Heeft trouwens een QV van 88 standaard nog van dat tupperware op de deuren ?

groet,
William.
Verleden : Teveel alfa's
Heden :

33 1.7 i.e SW Verde Mirto '93
Spider giallo zoe v6 24V '01
166 2.4 JTD AUT 04
Ducato 130 Multijet aut.' 16

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: sprint 1.7 QV '88

ma jun 04, 2012 23:04

Hoi mensen,

Ik wil een sudsprint 1.7 QV gaan bekijken, bj 1988, eerste eigenaar !
nog geen ton gedraaid, ze heeft altijd binnen gestaan en is als tweede( hobby auto ) gebruikt.
Volgens verkoper in uitzonderlijk mooie en technisch goede staat.

Nu ben ik geen sprint kenner, vind ze wel heel mooi, waar moet ik nou even specifiek opletten voor aanschaf ?
Motor en bak zijn bekend van de 33, daar weet ik genoeg van, verder zijn alle tips welkom.

Heeft trouwens een QV van 88 standaard nog van dat tupperware op de deuren ?

groet,
William.
Zit geen tupperware op maar meestal wel een achterspoiler. Roest is toch iets waar je het meeste op moet letten, Ik heb een optische hele harde Italiaanse Sud gehad waaraan je aan de buitenkant ed niks zag, maar waar ik toch een paar grote gaten vond toen ik de achterbank er een keer uit haalde. Ben geen grote Sprint kenner maar volgens mij zijn dorpels, krik punten, wielkast randen, binnen schermen, schermdragers en binnenschermen, plaatwerk rondom de voor en achterruit, plaatwerk bij de achterklep scharnieren, en afwateringsgaten bij de achterklep, en afwaterings gaten in de bodem wel een paar plekken waar je op moet letten, interieur stof van de 1.7 is gelijk aan dat van de 75 Turbo en heel erg gevoelig voor slijtage. Neem een goede led lamp mee en een spiegeltje om de wielkasten te checken.

De motorkap open en doe je dicht van binnen uit als ik het mij goed herinner, dus de motorkap niet hard dichtgooien !

Neem iemand mee die er een beetje kijk op heeft en die ook objectief naar een auto kan kijken. Als de auto al een keer is over gespoten weet je maar nooit wat er onder zit, een eerste lak auto laat zich beter beoordelen maar onder de dikke laag fabrieks bescherming kan ook roest zitten.
Ga eerst rijden en daarna pas de auto goed bekijken, Als je het andersom doet en je komt wat dingen tegen, maar de auto rijd vervolgens erg goed dan ben je eerder geneigd om een verkeerde beslissing te nemen.

http://alfasud.alfisti.net/buy.html

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


.

Gebruikersavatar
Verde mitro 33SW
Full Member
Full Member
Berichten: 261
Lid geworden op: di okt 28, 2008 10:21
Locatie: wagenborgen

RE: sprint 1.7 QV '88

di jun 05, 2012 22:02

Leuke info, dankje.
Het lijkt er dus op dat een QV van 88 geen tupperware op de deuren heeft en is voorzien van meegespoten spiegels en een spoiler.

Is een Qv ook meer verlaagd als de andere sprint modellen ?
Verleden : Teveel alfa's
Heden :

33 1.7 i.e SW Verde Mirto '93
Spider giallo zoe v6 24V '01
166 2.4 JTD AUT 04
Ducato 130 Multijet aut.' 16

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”