Grigio

RE: GT junior of GTV ?

zo apr 24, 2011 05:57

Goeie morgen

Bedankt cc voor je ervaringen
Ik begrijp dat een klassieker voor dagelijks gebruikt vaak wordt "ver"romantiseerd
Nu kan ie thuis wel in de winter de garage in, staar ie droog
En er staat nog een leasebak ( modern )
Dan kan ik met de fiets ( of collega ) mijn 3 km overbruggen en zij de mijne nemen

We weten dus dat er back up moet zijn
Maar denken ook dat veel voorkomen kan worden door zelf goed voor te bereiden
En door auto 's wel op bepaalde punten te moderniseren

Gisteren nog gewerkt aan Morris met schijfremmen en & 12 volt
Dit dat ze met de caravan weg gaan
Maar van buiten orgineel
Dat vind ik nou leuk en slim

Gr.
Rik

Maar met weer als dit..........wauw !


Gr
Rik

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: GT junior of GTV ?

zo apr 24, 2011 10:23

Hallo Rik,

2 jaar de tijd om het goed aan te pakken klinkt goed in ieder geval. Zoals al vermeld, alle info die je nodig hebt om het goed aan te pakken is ondertussen wel voorhanden. Oa op alfaspeed forum en hier natuurlijk.
En over smaak (rond vs vierkant) valt natuurlijk niet te twisten.

Vwb de kachel in een 105 serie. Die is zeker niet onderbemeten. Onze duetto was eerst ook niet warm te krijgen. Na controle , thermostaat, kachelkraan, doostroming van de kachel en de waterpomp de koe bij de horens gepakt en de kachel eruit gehaald en de kachelradiateur inwendig laten reinigen (of reviseren weet het niet exact meer) en klaar: je kan nu de haren van je benen schroeien met de kachel als je dat wilt.
Maar de ruitontwassing als van een moderne auto haal je natuurlijk niet, daarvoor zijn oa de uitstroomopeningen verkeerd geplaatst.
In ons geval zat er aanslag aan de binnenkant van de radiateur waardoor de warmte overdracht heel slecht was geworden (zo iets als ketelsteen in een fluitketel zeg maar)
Vervolgens de radiateur van de motor ook gelijk maar laten doen ondanks dat we nog geen koeling problemen hadden gehad. Als de ene radiateur intern vervuild is, is de andere het waarschijnlijk ook.
Wat ik wil aangeven is dat er bij klassiekers al gauw het nodige afgedaan als ouderdom of karakter of romantiek terwijl het vaak gewoon goed te herstellen is of eenvoudig te verbeteren.

@Erwingta, ik pas mijn auto ook graag technisch aan naar mijn smaak. Sterker nog, ik heb maar 1 originele alfa, en die staat stil in de hoek :lol:
Ik was de 2de of 3de die een RS onderstel set van Ron kocht omdat ik niet goed werd van het slappe standaard onderstel onder mijn 75V6.
Vind het alleen zonde om een origineel oud hard exemplaar met weinig km's permanent (slijpen en lassen) aan te passen. Setje fatsoenlijke veren en dempers is wat mij betreft geen aanpassen maar een standaard voorwaarde. :wink: Laat alleen het uiterlijk graag ongemoeid.
Dat voor een perfecte replica meer word betaald dan voor elk origineel exemplaar lijkt me logisch gezien de kosten van het opbouwen.
Lijkt me alleen ook logisch om voor het opbouwen van een replica geen originele 1750 1ste serie te pakken van 20K+ maar iets voordeligers. Als de body maar bruikbaar is. Ding moet toch helemaal op de schop in z'on geval.
Dat bedoelde ik aan te geven.
Dit even afgezien van het feit dat ik het zelf jammer vind om een auto die na 40 jaar nog helemaal origineel is (een zeldzaamheid dus) als nog overhoop te halen.
Voor de rest is het iedereen z'n eigen geld, vrije tijd en hobby dus moet iedereen het doen zoals hij zelf wil. Vrijheid blijheid. :D

Gr DJ

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: GT junior of GTV ?

zo apr 24, 2011 13:26


Lijkt me alleen ook logisch om voor het opbouwen van een replica geen originele 1750 1ste serie te pakken van 20K+ maar iets voordeligers. Als de body maar bruikbaar is. Ding moet toch helemaal op de schop in z'on geval.
Dat bedoelde ik aan te geven.
Gr DJ
DJ volgens mij haal je het bouwen van een GTA en GTA/M door elkaar.
Voor een GTA/M moet er idd. veel aangepast worden, voor een GTA uiterlijk bijna niets :wink:

Suc6 met de zoektocht Rik!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”