remzik

Wil een spider importeren, vraag over spider en importeren.

wo mar 02, 2011 14:29

Goedendag,
Ben nieuw op deze site, kan me nog niet echt voorstellen met auto wat heb er nog geen, wordt aan gewerkt.
Ik heb in de USA een spider gezien die er wel leuk uitzien, ook de specs. Nu ken ik zelf geen alfa'isten om info van te vragen vandaar dit topic. Heb natuurlijk wel veel gelezen op het forum.
Was benieuwd of al die aanpassingen aan de auto wel ten goede komen van de auto, sportief vind ik wel leuk maar bij helft van de aanpassingen heb ik geen idee wat het inhoud.
En heeft iemand al eens een auto zelf uit amerika gehaald?

De spider die ik heb gezien :

Specs:

1977 Alfa Romeo Spider with SPICA Injection System
· Engine and gearbox rebuild and tuned by Santo ($5500), Euro cams, 10.4 high compression pistons
· Lightened flywheel
· Power Stack Air Filter
· 130L/h @3bar (44psi) inline fuel pump (for future turbo and supercharger applications)
· Polyurethane bushings
· Bilstein shocks
· Centerline Alfa sport springs (ST Suspension), cut down additional 1”
· Goodrich stainless steel braided brake lines, with ATE Super Blue racing brake fluid
· Sparco steering wheel, hub and shifter knob
· Autopower roll bar
· Sparco 4-point 2” seatbelts
· Aftermarket “Sparco replica” racing seats
· Hella H4 head lights
· Light weight Enkei J10 16”x7” wheels, with grippy BFGoodridge Gforce 205-16-50 tires
· Aftermarket race muffler

Note; Comes with the majority of the original parts, including smog pump assembly, and original Turbina wheels with good tires and radio/CD player. And a custom build supercharger kit with intercooler. Various Alfa collectable literature and manual.

Afbeelding

Roger 156

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 02, 2011 15:31

die ziet er strak uit!

Ben er zeker van dat de mensen hier je ermee kunnen helpen!

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 02, 2011 18:04

Hmz... "smaakgevoelig karretje" zeg maar...

Aan welke kust staat ie? Scheelt nogal in de transportkosten... Aan de foto te zien in het Westen?

19% BTW bij invoer over het aankoopbedrag + transport en dan nog de kosten voor kentekenkeuring etc. + waarschijnlijk de koplampen aan passen aan Euro normen (die weet ik echter niet zeker).

Transport kan een hoop geregel zijn (niet vergeten te verzekeren voor het geval net DIE container waar je Spider in zit over boord slaat...) of je moet het compleet uitbesteden en dan wordt het weer duur... Ook zorgen dat ze hem goed vastzetten in de container want de hele reis heen en weer rollen in de container wordt ie ook niet fraaier van.

Moet wel bloody cheap zijn wil het financieel interessant zijn. Denk dat je beter naar een Europese Spider kunt zoeken, denk dat je dan goedkoper uitbent en je hebt dan ook geen USA versie met die ellendige side markers op de schermen, de lelijke grote bumpers en geen smog equipment (dat er hier al afgehaald lijkt te zijn).

Keus uit 66 stuks
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 02, 2011 20:55

Doe dit regelmatig , meestal wel andersom

Transportkosten zijn ongeveer een $1250 vanuit California, roll on roll of met W&W vanuit Port Hueneme

Over de aanschafprijs van de auto vermeerderd met de transportkosten betaal je 10% invoerrecht, over dit totaal 19% BTW, BPM hoeft niet meer wegens te oud

Zoals Jack zegt alleen maar interessant indien heel goedkoop of heel uitzonderlijk goed en zeldzaam
trasforma il meglio in massimo

remzik

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 02, 2011 23:01

Bedankt voor jullie reacties, het is de auto van een vriend van mij die naar vs verhuist is 5 jaar geleden. Auto is 3000 euro. Is roestvrij, heb in nederland gekeken maar hier vind ik roest bij alle spiders. En hij heeft hem motorisch echt goed aangepakt, gereviseerd. Nu is hij niet echt meer origineel maar blijft een spider.
1250 dollar plus 3000 euro plus nog wat dan is hij hier voor onder 5000 euro. Is binnen mijn budget. Is toch niet duur voor deze auto

Ik zal W&W eens checken.


Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

do mar 03, 2011 00:05

Die plaatjes maken hem nog smaakgevoeliger... Is gewoon een overgespoten rode!

Ik schat zo in dat het karretje, als je er ooit vanaf wilt, hier ten lande totaal onverkoopbaar is.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

do mar 03, 2011 08:36

Stoer ding voor de SI :lol:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

do mar 03, 2011 08:45

Niet luisteren naar wat anderen zeggen mbt smaak, als jij deze auto mooi vindt dan moet je 'm gewoon kopen.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

remzik

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

vr mar 04, 2011 13:26

Schijnt ook veel aangepast te zijn met dingen die niet toegestaan zijn in Nederland, spoor verbreders, race banden, originele veiligheidgordels, en nog een paar dingen.
Vind hem wel mooi maar denk toch maar niet dat ik hem hierheen laat komen.
Bedankt iedereen voor de info, ik ga in Nederland even rondkijken.

Gebruikersavatar
Dirrik
Full Member
Full Member
Berichten: 421
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 12:47
Locatie: Den Haag
Contacteer: Website

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 30, 2011 15:29

Dakje open en gaan met die auto.... mooie kleur..!!!

sommige dingen kan je aanpassen..

Ik had het geweten!
Eerste rijlessen:Alfa Berlina 1750 (1969) met staande pedalen
Nu:
GT 2.0 JTS (2004) Fiat Panda 0.9 (1999), Bertone Gt1300 Junior (1971), Spider Veloce 2000(1976)
Ex: 145, 156, 164, 33, gtv, 75

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Wil een spider importeren, vraag over spider en importer

wo mar 30, 2011 23:03

Laat komen dat ding! De stoelen en rolbeugel vind ik niks maar voor de rest, stoer karretje. Spoorverbreders mogen gewoon voor de APK, misschien voor de RDW invoerkeuring niet, dat zou ik niet weten, effe weghalen dan. En de sidelights, ik heb ook een USA spider uit begin jaren 70 gehad, vanuit Belgie ingevoerd en alle 4 de sidemarkers moesten oranje reflectors zijn, die met dubbelzijdige tape erop geplakt (van een fiets ofzo) maar later weer aangesloten en het ziet er echt chique uit in het donker. Die Spider was duurder dan deze maar weer doorverkocht later voor aankoopprijs plus gemaakte kosten. Niet dat dat wat uitmaakt, als ik iets koop is het om te hebben en niet met de gedachte wat het later nog waard is, als ik een nieuwe broek koop denk ik ook niet dat die na 1x aandoen al de helft minder waard is.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”