Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

156 GTA

zo okt 17, 2010 20:54

Mede Forumers,

Ik speel met de gedachte om m'n 156 te verruilen voor een 156 GTA.

- Is een GTA echt veel meer auto dan m'n v6
- Zijn de extra punten voor een GTA om op the letten bij aankoop

Wat zijn jullie gedachten?

Gr.


Tim
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: 156 GTA

zo okt 17, 2010 21:10

DOEN !!!




O, motivatie??

Ik moet toegeven dat ik (nog) niet in een 2.5 heb gereden, maar de GTA is een zalige V6. Bakken vermogen bij elk toerental...60 pk extra en (bijna) 80 Nm's meer voel je volgens mij wel.

Specifieke punten zijn er niet echt, denk ik. Behalve de "normale" dingen bij zo'n sportieve auto: service history graag compleet, distributie tijdig vervangen, draagarmen zijn natuurlijk een aandachtspunt met zo'n zwaar blok op de voorwielen. Maar goed, je zal met de 2.5 niet veel anders gewend zijn.
Volgens de niet-gebonden Alfa specialist hier in Haarlem is het "gewoon een Alfa V6". Maar dan wat sneller. :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: 156 GTA

ma okt 18, 2010 23:27

Een GTA schijnt inderdaad aardig wat meer auto te zijn dan de 2.5. Het extra vermogen kun je zeer goed merken. Daarnaast is het onderstel beter, is de remmerij een stuk beter voor elkaar, en zit er een beeldschoon lederen interieur in met prachtige sportstoelen. De olietemperatuurmeter in het boordcomputer-menu is een leuke extra. :wink:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

RE: 156 GTA

di okt 19, 2010 19:00

Dank zover. Ik ben al marktplaats aan het afzoeken. Extra vraagje hoe zit het met de verschillen tussen de hand-geschakelde en de automaat, is de automaat een selespeed? en hoe is de betrouwbaarheid hiervan?
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
beer75
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: do apr 12, 2007 15:00
Locatie: Zevenaar

RE: 156 GTA

di okt 19, 2010 19:50

Ik geloof dat de meesten de handbak prefereren boven de Selespeed. Deze schijnen nogal kwetsbaar en traag te zijn. Echter zijn er ook Selespeed eigenaren die hier heel erg tevreden over zijn...

Gebruik even de zoek functie, er is al veel geschreven en gediscusieerd over de Selespeed bak. Ook geloof ik over aankoopadviezen wbt een GTA.

Helaas heb ik nooit een GTA gereden maar in ieder geval succes met je zoektocht....!!
Nu:
156 SW 1.8 TS ‘05

Voorheen:
GT 2.0 JTS ‘05
GTV 2.0 V6 Turbo '95
75 2.0 TS '87
146 2.0 16V Ti '99
33 1.7 16V QV '93
33 1.5 IE '91
33 1.3 S carbs '90
33 1.7 IE '93

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: 156 GTA

di nov 02, 2010 16:13

Een GTA schijnt inderdaad aardig wat meer auto te zijn dan de 2.5. Het extra vermogen kun je zeer goed merken. Daarnaast is het onderstel beter, is de remmerij een stuk beter voor elkaar, en zit er een beeldschoon lederen interieur in met prachtige sportstoelen. De olietemperatuurmeter in het boordcomputer-menu is een leuke extra. :wink:
Kan ik alleen maar bevestigen :thumbs: Fijne en zeer snelle auto, maar wel harder geveerd met dito harde stoelen. Dat moet je wel fijn vinden of aan wennen. En verder is een goede onderhoudshistorie wenselijk en enige kennis hoe de vorige eigenaren ermee zijn omgegaan.

Kijk vooral of de GTA de upgrade remmen heeft (330mm ipv 305) Dit is niet standaard (de eerste GTA's hadden de 'kleinere' remmen. Die gaven serieus veel problemen. Ik kon per 20000 km de schijven vervangen (bij gewoon gebruik)

Succes met zoeken, is echt een geweldige auto. Mis m nog elke dag :?
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: 156 GTA

di nov 02, 2010 16:29

Sluit ik me helemaal bij aan.

Bij de harde stoelen (slapen op de bijrijdersstoel is een uitdaging)
De motor kost meer dan een normale tweedehands auto
De remmen moet je zelf voelen. Het trillen dat ze gaan doen is niet te missen en niet mee te rijden. En soms hebben de kleine ( :roll: ) schijven nergens last van...

Oh, en verkijk je niet op de kosten van het vervangen van een startmotor of dynamo. Wat je dan allemaal moet uitbouwen... Dan doe je beide sowieso tegelijk, en misschien de koppeling er wel bij. Met Q2 diff... :wink: :roll:

En let op de onderste koelwaterbuis: die kan flink roesten, net als de oliekoelerbevestiging en de leidingen er naartoe.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”