steven nijenhuis
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo aug 30, 2006 19:39

tunen van een gtv6

zo sep 05, 2010 22:35

Hoi
wil mijn gtv6 wat meer pit geven.
een 3 liter 12v, of 2.8 zuigers en bussen (gleich)
één van beiden met versnellingsbak van een 75 / 3 liter, snellere nokkenassen (colombo&barani) alles uitwegen en vliegwiel lichter maken
zoiets ben ik van plan. heeft iemand ervaring met deze specs. eventuele adressen voor uitwegen en balanceren?
wat moet er eventueel verder nog gebeuren? remschijven, stabilisatoren, veren en schokdempers.
Mocht iemand reeds ervaring hebben opgedaan met zulks dan zou ik graag in contact willen komen met die persoon.
wat zou de beste keuze zijn enz
groet
Steven

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: tunen van een gtv6

ma sep 06, 2010 08:28

wat belangrijker is wat ongeveer je budget zal zijn :!:

nog een optie is Calleway (moet je wel geld hebben), goedkoper is een 75QV motor inbouwen...
ik zou eerst zelf eens met google en de zoekfunctie gaan zoeken, voordat je een wirwar aan optie's gaat krijgen die allemaal dezelfde onderliggende vraag hebben, wat is je budget....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: tunen van een gtv6

ma sep 06, 2010 08:36

Yep, goed tunen kost serieus geld. Eerst alles eens goed op een rijtje.
Loop het tuning topic eens door, daar staat ook al een boel info.
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: tunen van een gtv6

do okt 07, 2010 19:04

Alles valt of staat inderdaad met de grootte van de buidel. En natuurlijk wat je ermee wilt (bereiken)

Ik zou in ieder geval voor de 3.0 gaan. Liefst QV met Motronic.
2.8 Gleich loopt erg mooi en soepel maar blijft in de basis een 2.5 onderblok ( krukas).

Uiteindelijk kan je een 3.0 ook nog weer vergroten naar b.v. 3.5 of zelfs 3.7 als het allemaal niet genoeg is.

Persoonlijk vind ik een 3.0 QV blok met motronic en een 75 Turbo bak de beste combinatie. Gewoon standaard al goed en snel.
QV bak is erg lang en America bak is nog langer qua eindoverbrenging. Heb je hier in NL niks aan . De turbobak is ietsje langer dan een GTV6 bak en heeft ook een sper. Zorg dan ook voor een enkelplaats koppeling.

Ook het onderstel kan je vanalles aan verbeteren.
Begin maar met een 30 mm voorstabi van RS racing. Rondom +/- 30mm verlagen en verse shocks Koni geel en kogels op de casterstangen. Wordt ie al een stuk beter van, maar ook minder comfortabel.

Dit is wat mij betreft de goedkoopste motor- en wegliggingstuning voor een transaxle, value for money.
Meer kan altijd maar de laatste beetjes zijn veruit de duurste.



Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”