Kcram

Professionele hulp nodig :) Berlina op LPG?

do aug 05, 2010 17:33

Dag Alfaliefhebbers,

Van huis uit is het "Alfagevoel" me met de paplepel ingegoten. Vanaf de 33 hebben we zo'n beetje alle alfa's in huis gehad. Zelf helaas nooit een Alfa in eigen bezit gehad, meestal vanwege economische redenen. Momenteel sta ik echter op het punt om een "nieuwe" auto aan te schaffen en dat mijn voorkeur naar een Alfa uitgaat mag duidelijk zijn! :)
Nu voel ik me emotioneel het meeste aangetrokken tot de klassieke Alfa's. Omdat ik hem als 'daily' wil gaan gebruiken moet het enigzins te vertrouwen zijn, vooral motorisch. Electronisch en het plaatwerk kan ik redelijk goed zelf, motorisch daarentegen... Omdat ik fysio ben weet ik goed hoe een lichaam functioneerd en wat eraan moet gebeuren om het te repareren, maar op het gebied van auto's valt er voor mij nog erg veel te leren! Dat is geen punt, alleen moet er eigenlijk wel iedere morgen van op aan kunnen en ongeveer per dag 80-100km rijden. En regelmatig een grote beurt heb ik wel ingecalcuteerd, maar regelmatig naar de garage is wel erg kostbaar..
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar eentje op lpg. Nu zag ik deze twee staan die me goede opties lijken:
http://www.speurders.nl/overzicht/te-ko ... 20657.html (Er zit (*na contact met de verkoper-) een 2.0 ts van alfa 75 in. Km-stand is voor hem niet te achterhalen... )
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/200 ... tails.html

Nu komt de logische vraag.... waar moet ik op letten bij de aanschaf van een berlina met nieuw ingebouwde motor? Kan me voorstellen dat het veel met plaatwerk te maken heeft, draagsteunen e.d. Dit kan ik evt bij een andere garage na laten kijken. Nog andere tips? Alles is welkom :)
Daarnaast: is het verstandig om als 'niet klusser' een klassieke alfa aan te schaffen zonder dat het de spuigaten uitloopt qua kosten betreft?

Alvast bedankt!

Groet,

MArc

ps. begrijp dat het lastig is om een auto op basis van vrijwel geen toegevoegde info van verkoper en alleen foto's te beoordelen. Maar misschien dat ik met wat vragen die bij jullie opkomen aan de slag kan... Heb overigens ook nog een werkelijk prachtige alfetta op het oog die misschien de voorkeur geniet, ware het niet dat deze op benzine rijdt en daardoor met mijn km's en 1:10 misschien wat minder leuk wordt om te rijden..

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Professionele hulp nodig :) Berlina op LPG?

vr aug 06, 2010 15:54

Over berlina's en gas kan ik weinig zeggen, maar de twinspark die je op het oog hebt, is op het alfaspeed-forum al eens besproken: http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... =14&t=4160
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Kcram

RE: Professionele hulp nodig :) Berlina op LPG?

vr aug 06, 2010 18:24

Hmmm... thanks. Vond het al beetje dubieus overkomen in emails, al moet ik daar niet teveel waarde aan hechten misschien. Maar erg fijne achtergondinfo! Thanks!

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Professionele hulp nodig :) Berlina op LPG?

do aug 19, 2010 21:01

die rode is leuk, die blauwe is mijn oude en die wil je zeker niet voor dat geld!


Ik heb die TS ingebouwd etc.

Die rode zou ik durven als ie zo is als ik denk dattie op de foto's is...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Professionele hulp nodig :) Berlina op LPG?

di aug 24, 2010 23:21

die rode is volgens mij een bekende :roll:

was die niet op de laatste berlina-dag, vorig jaar?

zag er toen erg netjes uit
156

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”