henkybaby

Re: RE: aanschaf 147

zo nov 13, 2005 10:46

Die 1.9JTD 16V heeft een langere levertijd, dit geldt ook voor de 156. Die is gewoon errrug populair en vandaar de lange levertijd. Wel een erg fijne motor hoor.
Voor een diesel dan :blue_lol:
De 147 JTD16v 150PK is de snelste 147 uit het rijtje. Die benzinerijders lopen een paar jaar achter. Inmiddels moet toch wel duidelijk zijn dat diesels er niet meer zijn voor taxi's en dat ze stiller zijn dat ooit tevoren. Alleen mastodonten als Jeremy Clarkson blijven zich verzetten tegen de superioriteit van de diesel... :)

Stil, trekkracht, souplesse, vermogen... Nee, voor mij geen ouderwetse benzinemotoren meer.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: aanschaf 147

zo nov 13, 2005 11:09

en roet, roet, roet.........


satansbrandstof! :twisted:


ik zal nooit kunnen wennen aan het geluid! en dan maakt het niet uit hoeveel pk's, koppel of hoe zuinig zo'n geval is!

:evil:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Harmalfa
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 23:14

Re: aanschaf 147

vr dec 16, 2005 23:26

Hallo,

Ook ik ben nu toch gevallen voor een 147. Tandjes wat een mooie bak! M'n hart zegt "Kopen!" maar m'n verstand heeft toch wat (kritische) vragen:

- het zou een nieuwe 1.6 worden. Het verbruik schijnt nogal tegen te vallen. Rijd echt iedereen 1:10? (rij zelf 15000km met een nette rijstijl en 50% stadsverkeer)

- 105pk vs 120pk? Die 15pk'tjes kosten 1200 euro extra. Ze zullen ongetwijfeld merkzaam zijn maar na een tijdje treedt er toch gewenning op. Ook heeft de 120pk een andere eindoverbrenging waardoor deze iets meer toeren maakt bij gelijke snelheid tov de 105pk versie.

- bouwkwaliteit en Alfa gaan volgens 'de verhalen' niet samen. Hoe zit dat met de nieuwe modellen? is een 3jr extra garantie (a 379 euro) aan te raden?

- Zijn er in de omgeving van Den Haag/Zoetermeer/Leiden nog dealers die je moet vermijden of juist super zijn? (Preuninger/Maasland/Baak)

- Is de CONNECT Navi te verwijderen? Er staan een aantal mooie ex demo's te koop maar die hebben allemaal zo'n CONNECT systeem. Zit daar niet echt op te wachten. Is deze eenvoudig te verwijderen zodat er misschien nog iets aan de prijs gedaan kan worden?

- Sinds de facelift levert Alfa de 147 ook met 'n gruwelijk mooi beige leer interieur. Deze kleur is wel gevoelig voor vlekken (spijkerbroeken). Zijn die stoelen eenvoudig schoon te houden of kan ik beter voor rood leer gaan?

- Levertijden? Ik heb al 3 tot 4 maanden gehoord. :-(

alvast bedankt voor jullie reacties!
Remco
Even antwoorden op alle vragen:
-1 Het licht inderdaad eraan hoe hard je optrekt, enz. Maar 1:13 moet je weel heel rustig rijden.
-2 Persoonlijk zou ik de 120 pk nemen, Het is wel een stuk sportiever.
-3 Alfa romeo is stukken beter in onderhoud geworden hij is niet helemaal oerdegelijk. Maar wel bijna.
-4 Daar weet ik niks vanaf.
-5 Nee, het is niet te verwijderen want er zitten allemaal beveiliging op enzo. Maar het is wel een goed argument om wat van de prijs af te krijgen.
-5 Persoonlijk vindt ik rood leer mooier. Maar ik hadt vroeger een alfa 156 met geel leer voor dagelijks gebruik. Dat bleef heel lang mooi schoon en anders zijn er genoeg schoonmaakspullen om leer mee schoon te maken.
-6 Dat is erg slecht bij alfa bij mijn alfa 156 zeiden ze 8 weken en het werd 16 weken. :?
Groeten van Harmalfa

Andretti Molletti

RE: aanschaf 147

za dec 17, 2005 00:05

Milieutechnisch is een diesel niet te verkopen!!!
Daarnaast mag je een diesel voor die extraprijs niet vergelijken met een benzine!!!
1.6 diesel ongeblazen indirect ingespoten levert nog geen 60 pk!!!
Een 2 liter direct ingespoten turbo benzine motor is echt veel lekkerder rijden dan een dieselmotor.

Ikzelf heb een absolute voorkeur voor benzine, maar ik geef toe dat je voor comfort en cruisen een diesel moet nemen...als je dat extra bedrag van een halve 147 er voor over hebt!!!

Mijn verbruik met mijn superieure 1,6 120pk motor is beter dan 1:11... en ik rij niet flauw!!
Technisch/betrouwbaar: niets dan lof over de 147!!!

(Connect is het enige waar ik ruzie mee heb.. ;) )

de 147 120pk benzina is gewoon een heerlijke auto! (daar kan geen diesel tegenop ;) )

Gebruikersavatar
martins
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 23:39
Locatie: amsterdam

RE: aanschaf 147

zo jan 22, 2006 20:58

Gisteren op zoek geweest naar een gebruikte 147. wil graag met een g-3 installatie, distinctive versie en 120 of 150 pk, o ja, en de kleur moet rood zijn. Nu viel het mij op dat er bij de rode exemplaren kleurverschil is tussen motorkap en bumper, niet echt fraai. Heeft elke 147 hier last van?



groet,

martin
giulia 2.0 '72
Giulietta '10

Gebruikersavatar
Rob GTV6
Member
Member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:12
Locatie: Noord-Brabant

RE: aanschaf 147

ma jan 23, 2006 06:40

Wilde eerst ook een rooie 147,ben er snel vanaf gestapt net wat je zegt
kleur verschil tussen bumper en motorkap of een paarse gloed.

Het is donker blauw geworden :)

Rob GTV6.
'' Alfa Romeo '' op m'n lijf geschreven.

Joe

Re: RE: aanschaf 147

do feb 02, 2006 00:25

Gisteren op zoek geweest naar een gebruikte 147. wil graag met een g-3 installatie, distinctive versie en 120 of 150 pk, o ja, en de kleur moet rood zijn. Nu viel het mij op dat er bij de rode exemplaren kleurverschil is tussen motorkap en bumper, niet echt fraai. Heeft elke 147 hier last van?



groet,

martin
Rode lak heeft het meeste last van UV, en verkleurt dus het snelst. Lak op metaal verkleurt anders dan lak op plastic. :roll:

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”