charly'ke

tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 20:27

hallo allemaal,

Ik ben smoorverliefd op de alfa romeo mito en sta op het punt er eentje te kopen, jammer genoeg bereiken alleen slechte commentaren over alfa romeo mijn oren.
Wat is daar van waar en vanwaar komen die negatieve geruchten?
Ik wil nog steeds heel graag die mito, maar dit zet me aan het twijfelen.
Rij je zelf al lang met alfa of met een mito, laat me dan alstublieft jullie bevindingen weten!

Groetjes,

Charlotte

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 20:31

Wat zijn precies die slechte commentaren over Alfa? Gewoon standaard gezwets over roest en onbetrouwbaarheid?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

charly'ke

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 20:39

Wel hier in België noemt men de alfa ook wel eens alfa romelo, omdat men vind dat er om de 5 voet iets aan schort en dat je auto heel snel gaat kraken en rammelen. En dat je vaak kleine prullen hebt die stuk gaan en dat dit na verloop van tijd redelijk wat geld kost.

Groetjes

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 20:56

Niets specifieks wat gericht is op een onderdeel van de Mito dus, en wat eigenlijk bij elk merk mogelijk is?
Kijk, als er nou concrete zaken slécht zouden zijn aan de Mito, dan heeft men recht van spreken.

Overigens zullen het aantal recensies in Nederland nog beperkt zijn, we hebben wat "last" gehad van een hortende importeur.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1087
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 21:27

Ik ben zelf aan mijn zesde Alfa bezig, en voor mij mogen er nog vele volgen!
Het plezier dat je aan zo'n auto hebt, overstijgt wat mij betreft ruimschoots de kraakjes waarover je het hebt. Je één voelen met de auto als je ermee rondrijdt, verliefd omkijken als je je auto op een parkeerplaats achterlaat, of de spiegeling proberen te zien als je voorbij een vitrine rijdt, dat heb ik alleen nog maar bij Alfa's meegemaakt. De negatieve geruchten komen van een aantal roestgevoelige modellen uit de jaren '70 en '80, maar ondertussen moet een alfa kwalitatief niet meer onderdoen voor de concurrentie.
Doen dus! :wink:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 21:45

in de tijd van de 145/146 was deze volgens de Duitste TUF betrouwbaarder dan een golf....
alleen de vooroordelen tov alfa azl je altijd blijven houden...

waarom trilt en kraakt een alfa vaker tov concurrenten, omdat ze sportiever zijn afgeveerd, neem een sportieve concurrent en je hebt het ook
(tijdje terug in een mito gereden, kraakte nauwelijks ondanks de grote wielen, laatst in een nieuwe toyota corolla sport achtig ding gereden, toyota is 1 vd beste merken op het moment, rammelde aan alle kanten.... Gisteren in een seat ibiza sport achtig ding, splinter nieuw, gereden en zelfs die had al een dikke vette kraak in de bak..... Dus tja.................)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 21:51

Seat Ibiza schijnt daar wel vaker last van te hebben, kreeg hem eerder mee als leenauto, erg droevig.
Toen ik de auto terug bracht en vertelde dat mijn Alfa's daar geen last van hadden, zei die meneer dat ik dan vast blij zou zijn als ik weer thuis was :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 22:12

Seat Ibiza schijnt daar wel vaker last van te hebben, kreeg hem eerder mee als leenauto, erg droevig.
Toen ik de auto terug bracht en vertelde dat mijn Alfa's daar geen last van hadden, zei die meneer dat ik dan vast blij zou zijn als ik weer thuis was :lol:
Ik ben nooit blij als ik weer thuis ben!!! Dat betekent namelijk dat ik uit mijn krakende, piepende, roestende, onbetrouwbare, maar o zo lekker rijdende Alfa moet stappen!!




Gelukkig maakt het thuiskomen bij m'n meissie dat gemis meer dan goed..... O:)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

wo jan 20, 2010 22:54

Thuis komen betekende uit de Stoel Leo(n) stappen, en allemaal mooie Alfa's zien, en natuurlijk mijn zoontje en vriendin.
(en de twee Rexen, nee geen honden)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

do jan 21, 2010 00:21

Wij rijden al vanaf 1972 Alfa, en hebben er al een paar dozijn versleten. onze nieuwste aanwinst is een MiTo Turbo 155 PK. met sportpakket, 18 " velgen en nog wat accessoires. We hebben deze MiTo net 2 maanden. Het is een heerlijk Asfalt bijtertje !!. Erg tevreden over. het enige 'probleempje wat we meemaken is met de zijruiten van de portieren. Als je het portier open doet zakt de zijruit 1 of 2 centimeter. Tijdens de strenge vorstperiode zaten de ruiten vastgevroren waardoor deze ramen niet meer naar beneden gingen en de portieren daardoor slecht sloten. Maar met een spuitbus ontdooier even de rubber inspuiten tussen het portier en de ruit (het rubber waarlangs de ruit in het portier zakt) en het is weer ok.
Vooral het DNA systeem is leuk om mee te spelen. (bij mij staat ie eigenlijk altijd op D :lol: )
het enige waar we wat aan moesten wennen is het iets 'zoekerige' weggedrag bij gewoon rechtuitstand. Zijn er nu aan gewend, kan ook aan de 18' wielen liggen en/of uitlijning.

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: tevreden over de alfa romeo mito?

do jan 21, 2010 00:32

hallo allemaal,

Ik ben smoorverliefd op de alfa romeo mito en sta op het punt er eentje te kopen, jammer genoeg bereiken alleen slechte commentaren over alfa romeo mijn oren.
Wat is daar van waar en vanwaar komen die negatieve geruchten?
Ik wil nog steeds heel graag die mito, maar dit zet me aan het twijfelen.
Rij je zelf al lang met alfa of met een mito, laat me dan alstublieft jullie bevindingen weten!

Groetjes,

Charlotte
Laat je niets wijsmaken elk merk hééft zijn problemen alfa romeo heeft gewoon een slechte naam deels uit het verleden, deels uit jaloezie. De Mito is heel goed in vergelijking met zijn concurrenten (500, mini, corsa, polo, ypsilon...).
En natuurlijk een leuke fashion statement voor een vrouw RRrrr :)
Mini heeft iedereen al, 500 heeft binnenkort iedereen...

Kies wel voor een dealer waarbij je je goed voelt. Ook al is zijn offerte mss iets duurder dan zijn kleine prulletjes dikwijls ook géén probleem.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: tevreden over de alfa romeo mito?

do jan 21, 2010 01:19

jammer genoeg bereiken alleen slechte commentaren over alfa romeo mijn oren.
Welkom op het forum :D

Heb je topic verplaatst naar de juiste rubriek, waarschijnlijk de eerste MiTo-aankoopadvies-vraag.

Je zegt het precies goed: "slechte commentaren". Als er geen concrete minpunten worden genoemd zou ik er geen aandacht aan besteden.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

do jan 21, 2010 07:19

Laat je overtuigen en maak een uitgebreide proefrit met de Mito bij je loakle dealer.
Dan kun je voelen en proeven wat de Mito voor jouw doet ;)
En bedenk, de beste stuurlui staan aan wal. De mensen die menen commentaar te moeten maken, hebben vaak zelfs nog niet eens in een Alfa gereden [-(

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

do jan 21, 2010 18:28

Die kritieken over de mito zijn nergens op gebaseerd, ik durf wel te zeggen dat de mito momenteel de betrouwbaarste alfa is die je kan kopen.
Dus gewoon doen en ga genieten van zo'n lekkere Turbo Multiair.
Nog steeds draaien velen hun hoofd als je langsrijdt

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

RE: tevreden over de alfa romeo mito?

di feb 02, 2010 19:48

Heb een dagje mogen sturen in bijgaande Mito toen mijn Bertone voor de apk moest. De 1.4 Turbo versie, een heerlijke auto.
En rammel en kraakvrij. Hij staat wellicht nog te koop bij Ton van Kuijk in Alkmaar? Deze heeft een Daytona interieur met leer en velours. Velgen zijn een kwestie van smaak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”