funkyflex

Re: Aankoop Alfa 33

wo aug 02, 2006 09:23

Versnellingsbak

Synchromeshen, voornamelijk 2de versnelling. Meteen vervangen: borgpennetje versnellingspook aan versnellingsbak.

Motor



ben zelf nog een beetje een leek in 33 land maar over welk borgpennetje wordt er gesproken is dit zelf te doen of moet de bak eruit?

gr

danny

AlfaFever

Re: Aankoop Alfa 33

wo aug 02, 2006 10:01

Versnellingsbak

.....ben zelf nog een beetje een leek in 33 land maar over welk borgpennetje wordt er gesproken is dit zelf te doen of moet de bak eruit?

gr

danny
Borgpennetje tuseen pook en schakelstang, is een clipje die er nog wel eens uit wil schieten.

Al eerder aan de orde geweest:
Verder las ik iets over een 'clipje' bij de tweede versnelling... kan iemand dat voor me kort uitleggen? :)
Dit clipje is voor alle versnellingen :D Het houd de schakelstang die aan de pook zit op de schakelstang die de versnellingsbak in gaat.
Een onderdeel van €1 maar als ie los schiet sta je stil. Gewoon een kwestie van inspecteren/laten vervangen zodra je de auto hebt gekocht.
Tevens zijn er mensen die de constructie veranderen zodat het niet meer los kan schieten.

Succes!

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Aankoop Alfa 33

za okt 07, 2006 12:01

een 33 is heerlijk bakje het rijd altijd heb nog nooit problemen gehad en ja het piept kraakt en de ene dag doet hij het beter als de ander maar goed welke alfa niet....

het is een heerlijk autootje met een eiegen karakter maar wel een trouw autootje de storingen die ze hebben lossen zichzelf op op of zijn vrij simpel (alleen denken mensen te moeilijk) en roest dan moet je ze hebben van rond 92 en dan niet de 16v....

deur vangers daar breken de veren van in de winter als je ze niet goed vet houd maar ik kom toch elke keer weer terug bij een 33 gewoon voor erbij voor de fun lekker agressief en toch alles goed te betalen wat wil je nog meer en als er ergens een deuk of roest zit is alles goed en goedkoop op elke hoek van de straat te vinden.

ik vind dat deze autootjes meer voordelen hebben dan nadelen maar dat id persoonlijk 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

René-_QV

RE: Aankoop Alfa 33

za okt 07, 2006 14:28

Het blijven voor de meeste van ons(in ieder geval voor mij) toch de auto's waar het allemaal mee begon. De eerste die ik had, had alleen probemen met de koude start. Over de 1.7 16v begin ik maar niet eens....., die werd uiteindelijk plat gereden door een ster, wat een einde maakte aan alle ellende. Heb de auto ook nog geen jaar gehad. Was overigens wel de meest radicale alfa die ik tot nu toe heb gehad wat een hoop goedmaakte 8)
Maar deze auto kreeg uiteindelijk alle genoemde problemen wel zo'n beetje over zich heen. Maar altijd goed betaalbaar en vaak door je zelf op te lossen, dus voor een beginners auto is het zeker de moeite waard. En een hoog fun :D gehalte.

Rees-Cees

Re: RE: Aankoop Alfa 33

ma okt 16, 2006 23:08

dus voor een beginners auto is het zeker de moeite waard.
ja en je kunt er nog hard mee rijden ook :wink:

Gebruikersavatar
marco_33
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 28, 2006 21:41
Locatie: Eindhoven

RE: Aankoop Alfa 33

wo okt 25, 2006 21:46

Een leuke Alfa 33 vinden en rijden is 1, hem houden is weer wat anders.

Schijnt dat deze heerlijke wagens ERG makkelijk mee te nemen zijn, ook zonder de sleutels. (Hoor je meestal pas als het te laat is...) :(

Een startonderbreker is dus zeker het overwegen waard.
Als je hier even geen centjes voor hebt kan een verborgen schakelaar naar bijvoorbeeld de benzinepomp ook een handige oplossing zijn.

Veel rijplezier gewenst! :driving:
alfa 156 2.0 16v TS 1998 Grigio Chiaro (612)
ex: alfa 33 1.7 16v 1993 rosso 130; alfa 155 1.7 8v wb 1995 nero 601

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Aankoop Alfa 33

do okt 26, 2006 12:50

Een leuke Alfa 33 vinden en rijden is 1, hem houden is weer wat anders.

Schijnt dat deze heerlijke wagens ERG makkelijk mee te nemen zijn, ook zonder de sleutels. (Hoor je meestal pas als het te laat is...) :(

Een startonderbreker is dus zeker het overwegen waard.
Als je hier even geen centjes voor hebt kan een verborgen schakelaar naar bijvoorbeeld de benzinepomp ook een handige oplossing zijn.

Veel rijplezier gewenst! :driving:
2 minuten op zijn max. heb ik die startonderbreker ertussenuit gejast 8)
beste is alarm, schrikt het meeste af.

Gebruikersavatar
jeroenbos
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: di jan 24, 2006 19:27
Locatie: schoonebeek

RE: Aankoop Alfa 33

do jan 04, 2007 23:14

van een maatje van mij heb ik em is een keer los gehaald met een samsonite sleuteltje
zitten idd niet zulke beveiligde sloten op maar ja ik moet zeggen al die dingen die hier
verteld worden over dit en dat het heeft er grotendeels ook mee te maken hoe er met een 33
om word gegaan en staat van onderhoud is zeer belangrijk

moet wel zeggen die van mij is een caberateur versie en ik doe er veel aan wat ik graag wil
maar onderhoud zit er zeer weinig aan idd punt borgveertje versnellingspook

en let bij aankoop op de roestduivel de 33 is ook niet meer de jongste
in bezit:
Alfa romeo 33 1.3v dr-hf-24
Alfa Giulietta QV
niet meer in bezit:
Alfa 159 1.9 jts TH-658-J
Alfa 147 1.6 57-nx-zp
Alfa 146 ts-lb-50 1.6 ts
Alfa 147 92-gs-nb 1.6 ts
Alfa GTV st-ns-92 3.0 v6 24v
Alfa 156 84-fh-vz 1.8 ts
Alfa 146 pn-rn-36 1.6 boxer

Rees-Cees

Re: RE: Aankoop Alfa 33

do jan 04, 2007 23:41

Een leuke Alfa 33 vinden en rijden is 1, hem houden is weer wat anders.

Schijnt dat deze heerlijke wagens ERG makkelijk mee te nemen zijn, ook zonder de sleutels. (Hoor je meestal pas als het te laat is...) :(

Een startonderbreker is dus zeker het overwegen waard.
Als je hier even geen centjes voor hebt kan een verborgen schakelaar naar bijvoorbeeld de benzinepomp ook een handige oplossing zijn.

Veel rijplezier gewenst! :driving:
2 minuten op zijn max. heb ik die startonderbreker ertussenuit gejast 8)
beste is alarm, schrikt het meeste af.
2 minuten???? max 15 seconden en je hebt een 33 open.

haal het raamrubbertje los bij de voorportieren (das die strip aan de onderkant van je ruit) en gebruik die strip om langs de ruimte tussen de deur en het raam (ter hoogte van het slot) heen en weer te bewegen...............plop en de deurvergrendeling is open, ruk aan het stuur en verbind de draden door.

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Aankoop Alfa 33

do jan 04, 2007 23:43

Een leuke Alfa 33 vinden en rijden is 1, hem houden is weer wat anders.

Schijnt dat deze heerlijke wagens ERG makkelijk mee te nemen zijn, ook zonder de sleutels. (Hoor je meestal pas als het te laat is...) :(

Een startonderbreker is dus zeker het overwegen waard.
Als je hier even geen centjes voor hebt kan een verborgen schakelaar naar bijvoorbeeld de benzinepomp ook een handige oplossing zijn.

Veel rijplezier gewenst! :driving:
2 minuten op zijn max. heb ik die startonderbreker ertussenuit gejast 8)
beste is alarm, schrikt het meeste af.
2 minuten???? max 15 seconden en je hebt een 33 open.

haal het raamrubbertje los bij de voorportieren (das die strip aan de onderkant van je ruit) en gebruik die strip om langs de ruimte tussen de deur en het raam (ter hoogte van het slot) heen en weer te bewegen...............plop en de deurvergrendeling is open, ruk aan het stuur en verbind de draden door.
of je buigt de raamstijl om, is meestal makkelijker omdat de deuren in een 33 af-fabriek schots en scheef erin hangen :wink:

33rally

RE: Aankoop Alfa 33

vr jan 05, 2007 14:41

Wie wil mijn 33 stelen, de drijfstanglagers zijn er net uitgelopen.....

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Aankoop Alfa 33

za jan 06, 2007 14:43

Wie wil mijn 33 stelen, de drijfstanglagers zijn er net uitgelopen.....
je mag m hier wel neerzetten, als je de papieren achterlaat en deel 3.
ik heb het niet zo op oom agent :wink:

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Aankoop Alfa 33

zo mei 13, 2007 23:15

Weet/heeft er iemand nog een leuke 33 staan (1.3/1.4/1.5) die te koop staat in de buurt van Heerhugowaard/Alkmaar?

Groeten Jur
(jurian@quicknet.nl)

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Aankoop Alfa 33

zo mei 13, 2007 23:22

je hebt PB
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

RE: Aankoop Alfa 33

za jun 09, 2007 12:53

En een fotoserie waar het allemaal kan roesten... roest!

Aangezien de onderkant bekent is, veel andere plekken....
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”