Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Aanschaf Alfa romeo 156

ma apr 27, 2009 21:27

:shock: :-# :-#
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Aanschaf Alfa romeo 156

di apr 28, 2009 14:56

Feelsteert met je prachtige 156!! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.

Ik word alleen mistroostig van die roest-verhalen!! Ik zou er bijna van onder mijn 156 kruipen! :evil: Een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik weet het. Gelukkig kan ze bij mij de volgende winter heerlijk warm binnen slapen.
En ook gelukkig: ze heeft net haar 100.000 beurt gehad, en op wat nieuwe rubbertjes, remblokjes en een middenpijp (wordt nog gemonteerd, zonder dempert) na geen bijzonderheden! En ik trek toch regelmatig alle 250 italiaanse volbloedjes van stal!! :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

René1984

RE: Aanschaf Alfa romeo 156

di jun 16, 2009 18:13

Hallo

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?p=551370#551370

daar staat nog het 1 en ander over de aanschaf van mijn auto.

Ik dacht dan hoef ik hier niet helemaal het verhaal neer te zetten.

Het komt er dus op neer dat mijn alfa verhaal niet goed is begonnen.

Lees maar even anders en dan snap je dat wel.

Squadra Markuzz

RE: Aanschaf Alfa romeo 156

zo jun 28, 2009 12:47

Gefeliciteerd met je nieuwe Bella!!

Jammer om te lezen dat je al heel wat ge-eikel met je Alfa 156 hebt gehad (koppakking toch?)
Ik heb er zelf 2 gehad en ik vind het nog steeds één van de meest lekker-rijdende auto's waarin ik ooit heb gereden (ik rijd veel nieuwe lease- en huurauto's voor mijn internationale werk, dus weet waarover ik praat!)

Aandachtspunten bij de Alfa 156 zijn o.a.:
- Thermostaat (als de temperatuurwijzer onder het rijden niet boven de 70-75 graden uitkomt);
- Draagarmen (als je iets hoort "bonken" als je over een drempel rijdt, dan weet je dat de draagarmen op zijn;
- Stuurhuis / stuurbekrachtiging; deze kunnen wel eens kuren geven (lekkages) maar dan hoor je een zoemend geluid;
- Alle lampjes (je blijft ze vervangen...);
- LMM. Deze gaan vaak kapot door vuil op de sensor. Dit kun je eventueel zelf schoonmaken maar dat is een precies werkje. Je merkt het heel snel als je LMM kapot is, je toerental begint bij stationair lopen flink te schommelen en ook houdt de auto af en toe in.
- Gasklephuis. Vaak is het gasklephuis vervuild waardoor de auto inhoudt en het toerental schommelt. Laten reinigen doet wonderen!

Op zich vind ik de Alfa 156 een betrouwbare auto. Let wel op een volledige onderhoudshistorie (voor distributieriem; om de 60.000km!!!!!) en het maakt niet veel uit of je een 1.6, 1.8 of 2.0 pakt, het komt allemaal goed vooruit. Heb zelf een 1.6 gehad en een 2.0. Vooral de 2.0 verdient wat meer aandacht, omdat deze heel gevoelig zijn (let op olieverbruik en olieniveau!!). Een keer te weinig olie kan al fataal zijn! Ik heb altijd het idee gehad dat een 1.6 de meest betrouwbare was (op de V6 na), maar daarentegen is een 1.8 of 2.0 wel wat beter voor het algehele rijgevoel. Vooral de 2.0 heeft een ideale gewicht/kracht-verdeling. Daarmee kon je dus echt ongehoord hard door een bocht...

Succes met je Bella in ieder geval! Probeer voor specifieke vragen ook de Alfa Romeo 156 Club eens, daar ben ik ook lid van en zij weten echt ALLES over dit type auto!! 8)

@romeo156
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 00:59

Re: Aanschaf Alfa romeo 156

do okt 20, 2016 22:04

Ik ben Johan uit België ! Na de aankoop van mijn Alfa 156 in Dusseldof ( april 2016) (1.9 jtd 140PK, 6 Speed.bjw 2004) kilometerstand ongeveer 155.000 heb ik gegoogeld om alle zwakke punten van corrosie te weten! YouTube....Ik heb de zetels uitgebouwd en de bodemplaat volledig bijgewerkt ( beter voorkomen ).Gevoelige plekjes : vasthechtingspunten van de voorzetels (laagste puntje) , achteraan juist voor de achterbank zijn er L & R 4 of 5 waterafvoer gleufjes (verstopt onder de composiet achtige vloerbedekking)....deze durven verstoppen, deze waren licht aan't roesten. Verder rondom de dorpels aan de binnenzijde ( de rand ) waren enkele plaatsjes van lichte roest. Ik heb deze punten allemaal bijgewerkt met Brunox , primer & lak , zodat hij weer enkele jaren meekan . Verder heb ik ook deze plaatsjes lichtjes ongeolied !
De dorpels en de deuren heb ik rijkelijk met olie ingespoten om de bestaande roest te neutraliseren.....zo denk ik dat ik er nog veel plezier mee mag beleven.....karretje gaat echt lekker !!!!!

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”